تابستان

دکوراسیون تابستانی با تم لیمو

رنگ‌های روشن و زنده مانند رنگ لیمویی و زرد همیشه در پالت رنگ‌های شاد و تابستانی وجود داشتند. اما این بار می‌خواهیم با اضافه کردن طرح یا خود لیمو به تزئینات حال و هوای تابستانی را بیشتر کنیم و حس سرزندگی بیشتری به محیط ببخشیم. اما چگونه؟ در ادامه به چند روش برای استفاده از لیمو در تزئینات و دکور خانه اشاره می‌کنیم:

شمع با لیمو

شمع با لیمو

1. لیمو‌ها را به جاشمعی تبدیل کنید

بوی خوش مرکبات و لیمو را اکثریت ما دوست داریم و این بو حس تمیزی و خنکی خوشایندی را به همراه دارید اما شمع‌ها یا خوش‌بوکننده‌های مصنوعی که در آن‌ها از اسانس استفاده شده شاید انتخاب خوبی نباشد و چه بهتر که از لیموی تازه برای این کار استفاده کنیم. برای تبدیل کردن لیمو به شمع می‌توانید به سه روش زیر عمل کنید:

  • لیمو را نصف و داخل آن را با قاشق خالی کنید. پارافین مایع را داخل پوست لیمو بریزید تا سفت شود و با استفاده از فتیله یا یک تکه چوب آن را روشن کنید.
  • لیمو را حلقه کنید و یا سر آن را ببرید و داخل آن را خالی کنید و سپس یک شمع وارمر را داخل آن قرار دهید و روشن کنید.
  • داخل یک ظرف شیشه‌ای حلقه‌های لیمو و ترکیبات دیگر مورد علاقه‌تان را قرار دهید و پارافین شفاف و فتیله را در آن بریزید.
گل آرایی با لیمو

گل آرایی با لیمو

2. از لیمو‌ها را برای تزئین گل استفاده کنید!

می‌توانید از لیمو به عنوان گلدان‌های کوچک برای تزئین میز غذا یا میز وسط استفاده کنید و حتی می‌توانید نعنا و دیگر سبزیجات را در آن بکارید و یک دکوراسیون کاملا خلاقانه داشته باشید؛ به ویژه برای مهمانی های تابستانی.

گلدان های لیمویی

گلدان های لیمویی

3. دیواره گلدان‎های شیشه‌ای را با لیمو بپوشانید

با استفاده از دو گلدان شیشه ای در سایزهای کوچک و بزرگ، یک دیواره لیمویی بسازید و جلوه متفاوت و زیبایی به گل‌ها و گلدان دهید. حتی می‌توانید آب گلدان را با لیموها و یا قاچ هایی از آن پر کنید؛ خیالتان راحت باشد چون لیموها به گل‌های شما آسیبی نمی‌رسانند.

وسایل با طرح لیمو

وسایل با طرح لیمو

4. از مبلمان با طرح لیمو استفاده کنید

رومیزی‌ها، کوسن‌ها، کاغذ دیواری ها و پرده‌های آشپزخانه یا حمام و … وسایلی هستند که با تغییر آن‌ها با هزینه کم می‌توانید تفاوت بسیاری در دکوراسیون خانه به وجود بیاورید. اگر به دنبال یک دکور خنک و تابستانی هستید، از مبلمان پارچه ای و تزئینات با طرح لیمو غافل نشوید. به خصوص در حیاط یا بالکن این وسایل جلوه بسیار زیبایی به فضا می‌دهند.اینجامی توانید کوسن های میوه ای پیلو لند را ببینید که البته تشخیص اینکه طرح میوه هستند یا یک قاچ از یک میوه غول آسا به این راحتی ها هم نیست!

خوش آمدگویی

خوش آمدگویی

5. با لیمو یک خوش‌آمد گویی خنک داشته باشید!

نه تنها در خانه بلکه می‌توانید ورودی خانه را هم با توجه به فصل و حال و هوایی که می‌خواهید دکور کنید. با حلقه‌ای از برگ و میوه لیمو که می‌توانید آن را بر در خانه آویزان کنید یا حتی یک پادری لیمویی برای خودتان و همسایه‌ها فضایی تابستانی و دوست‌داشتنی ایجاد کنید. ساخت حلقه های لیمو آسانتر از چیزی است که فکر می کنید. فقط به مفتول فلزی، برگ های تازه و یا ترجیحا برگ های مصنوعی (پارچه ای و پلاستیکی) و تعدادی لیمو احتیاج دارید و البته کمی صبر و حوصله. اگر لیموها طبیعی باشند این حلقه ها چند روزی بیشتر مهمان درها نیستند اما اگر مصنوعی باشند دکوراسیون تابستانی با تم لیمو را تا آخر شهریور ماندگار می کنند.

تزئین میز با لیمو

تزئین میز با لیمو

6. برای تزئین میز از ظرف لیمو استفاده کنید

در نهایت برای ایجاددکوراسیون تابستانی با تم لیمو می توانید به فضای غذاخوری هم فکر کنید.در چیدمان میز شام یا عصرانه، لیمو می‌تواند به شما کمک کند. یک ظرف پر از لیمو همراه با دستمال‌ها یا ظرف‌هایی که طرح لیمو یا رنگ زرد داشته باشند، جلوه میز شما را چند برابر خواهد کرد. طرح لیمو در ظرف ها هم ایده متفاوتی است. به ویژه ظروف یکبارمصرف که طرح های متنوع تری دارند.

 

استفاده از این لیمو و یا دیگر میوه‌های تابستانی به این ایده‌ها محدود نمی‌شود. به یاد داشته باشید که با خلاقیت و استفاده از هر آنچه داریم و بدون هزینه یا دردسر زیاد هم می‌توانیم در فضای اطرافمان تغییرات کوچکی به وجود بیاوریم که محیط را برای خودمان و دیگران لذت‌بخش‌تر کنیم.

کوسن میوه ای پیلو لند

کوسن میوه ای پیلو لند

نوشته های مشابه