دکوراسیون داخلی, فضای اداری, فضای تجاری و فروش, معماری معاصر

دکوراسیون اداری 10 شرکت معروف دنیا

دکوراسیون اداری 10 شرکت معروف دنیا

در این مقاله از ساویس قصد داریم شما را با ویژگی های طراحی و دکوراسیون اداری شرکت های معروف در دنیا آشنا کنیم. این روزها داشتن یک دکوراسیون خاص و منحصر به فرد، یکی از مهم ترین اصول برای شرکت های بزرگ است. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با طراحی دکوراسیون اداری کمپانی های معروف بیشتر آشنا شوید.

نکات مهم در مورد طراحی دکوراسیون کمپانی های معروف

در صورتی که طراحی دکوراسیون شرکتی که در آن مشغول به کار هستید خاص باشد، همیشه در ذهن افراد باقی می ماند. شرکت های بزرگ و معروف دنیا برای داشتن یک دکوراسیون شیک و مناسب، با یکدیگر در رقابت هستند. طراحی دکوراسیون اداری شرکت های معروف، علاوه بر زیبا بودن کاربردی است و همین امر مزیت های زیادی به همراه دارد.

معرفی دکوراسیون اداری شرکت دنیا

1- شرکت Airbnb

دکوراسیون اداری شرکت معروف

دکوراسیون اداری شرکت معروف

فضاهای اداری Airbnb نشان دهنده تعهد آنها به ایجاد فضایی دلپذیر و خانگی است. طراحی داخلی آنها حول مفهوم “تعلق” می چرخد و عناصری از فرهنگ ها و مناطق مختلف در سراسر جهان را در خود جای داده است. دفاتر Airbnb دارای فضاهای کاری متنوع و دنج، اتاق‌های جلسه موضوعی با الهام از مقاصد مختلف سفر، و سالن‌های راحت شبیه اتاق نشیمن هستند. این طرح اغلب از مواد طبیعی، رنگ‌های گرم و لمس‌های شخصی استفاده می‌کند تا حس راحتی و الهام را ایجاد کند.

  • افزایش بهره وری نیروی کار
  • ارتباط بهتر کارکنان با یکدیگر
  • احساس رضایت بیشتر کارکنان از حضور در فضای کار
دکوراسیون اداری شرکت معروف

دکوراسیون اداری شرکت معروف Airbnb

دکوراسیون اداری شرکت معروف ایربی‌ان‌بی

دکوراسیون اداری شرکت معروف Airbnb

دکوراسیون اداری شرکت معروف Airbnb

2- دکوراسیون اداری شرکت معروف گوگل در نیویورک

این دفتر که در سال 2017 تاسیس شد، طراحی خلاقانه و منحصر به فردی دارد. مهم ترین ویژگی دکوراسیون اداری شرکت معروف گوگل، یک پل عابر پیاده است که دو بخش مختلف را به هم وصل می کند. طراحی این دفتر با الهام گرفتن از فضای شلوغ شهر نیویورک انجام شده است.

دکوراسیون اداری شرکت معروف گوگل

دکوراسیون اداری شرکت معروف گوگل

گوگل به خاطر فضاهای اداری نوآورانه، بازیگوش و شوخ طبعانه اش معروف است. آنها ایجاد یک محیط کاری راحت و مشارکتی را در اولویت قرار می دهند. دفاتر آن‌ها دارای پلان‌های باز، مبلمان رنگارنگ و غیر متعارف، اتاق‌های جلسه مضمون و مناطق تفریحی منحصربه‌فرد مانند اتاق‌های بازی، غلاف‌های استراحت و حتی سرسره است. طراحی داخلی گوگل اغلب از رنگ های تند، هنر دیواری خلاقانه و عناصر عجیب و غریب برای تقویت حس خلاقیت و الهام استفاده می کند.

3- دفتر مرکزی اپل پارک، کوپرتینو

دکوراسیون اداری شرکت معروف

دفتر مرکزی اپل تو در تو با چشم انداز فضای یاز

یکی از مهم ترین ویژگی های دکوراسیون اداری شرکت معروف اپل، استفاده از فضاهای کروی و منحنی است. بیشترین متریالی که در ساخت دکوراسیون این دفتر استفاده شده است، چوب و شیشه است. دفتر اپل یک ساختمان دایره شکل دارد که دیوار آن با یک شیشه بزرگ منحنی پوشیده شده است.

4- دفتر مرکزی شرکت آمازون، سیاتل

دکوراسیون اداری شرکت معروف آمازون

دکوراسیون اداری شرکت معروف آمازون

یکی دیگر از متفاوت ترین و جذابترین طراحی های اداری جهان متعلق به شرکت آمازون در سیاتل است. مکانی شبیه جنگل‌های بارانی  تا فضایی جدید و جذاب را برای کارمندان خود ایجاد کند. این فضا که کره نامیده می شود از سه گنبد شیشه‌ای به هم پیوسته ایجاد شده است. این ساختمان که توسط دفتر معماری NBBJ طراحی شده و در سال 2018 افتتاح شد.

این ساختمان شباهتی به یک دفتر معمولی ندارد و شبیه یک گلخانه است. این سازه از یک منطقه سرپوشیده تشکیل شده است که 400 گونه گیاهی و حدود 40000 گیاه را در خود جای داده است. به جای اتاق‌ها و میزهای کنفرانس، کارمندان با صندلی‌های خود به اتاق‌های جلسه فوق‌العاده به نام «خانه‌های درختی» می‌روند. این اتاق های کره‌ای شکل در تمام طول سال برای عموم باز هستند. با این حال، بازدیدها به مرکز بازدیدکنندگان باغ محدود است.

5- دفتر سامسونگ

یکی از معروف ترین دفترهای کار برند سامسونگ در شهر بانکوک قرار دارد. در بخش های مختلف این دفتر، فضاهایی برای انجام کارهای تیمی طراحی شده است. در طراحی دفتر سامسونگ از متریال خاص و رنگ های پویا استفاده شده است. همچنین نورگیر بودن یکی از مهم ترین ویژگی های این دفتر است.

6- دفتر دراپ باکس در نیویورک

دکوراسیون اداری شرکت معروف دراپ باکس

دکوراسیون اداری شرکت معروف دراپ باکس

طراحی دکوراسیون اداری دفتر معروف دراپ باکس، مدرن و صنعتی است.  این دفتر، دارای دیوارهایی آجری و سقفی چوبی است و مبلمان اداری این دفتر از جنس فلز و به رنگ مشکی هستند.

7- دفتر مرکزی Airbnb در سانفرانسیسکو

این کمپانی از بزرگ ترین کمپانی ها در زمینه اجاره کوتاه مدت خانه در کل دنیا است. دکوراسیون اداری دفتر معروف Airbnb بسیار خاص است و هر کدام از قسمت های این دفتر شبیه به قسمتی از خانه در کشورها و فرهنگ های مختلف طراحی شده است. اتاق های اداری این دفتر شبیه به چادرهای کمپ هستند و همین طراحی خلاقانه آن را به یکی از زیباترین دفترهای دنیا تبدیل کرده است.

8- دفتر لینکدین

یکی از بهترین دکوراسیون های اداری متعلق به دکوراسیون ادرای دفتر معروف لینکدین در سانفرانسیسکو است. این دفتر در یک ساختمان 26 طبقه قرار دارد و اتاق جلسات در هر کدام از طبقات، تم مخصوص به خود را دارند.

دکوراسیون اداری شرکت معروف

9- ساختمان دفتر مرکزی شرکت نایک در نیویورک

دکوراسیون اداری شرکت معروف

دکوراسیون اداری شرکت معروف نایک

در دکوراسیون اداری شرکت معروف نایک و دفتر مرکزی Nike NYC  از تایپوگرافی های جذاب، طرح های گرافیکی خوش رنگ و لعاب، و تصاویر جذاب و متنوع از ورزشکارانی که از این برند در لحظات و وقایع ورزشی استفاده کردند استفاده شده است.  این مکان با مساحتی حدود 150000 متر مربع از سالن ورزشی برای کارکنان، دفاتر کاری، سالن های غذاخوری، زمین بسکتبال سرپوشیده و مکانی برای استراحت عوامل شرکت طراحی شده است.

دیوار آشپزخانه با موزاییک های طرح دار مایکل جردن پوشیده شده است

از ویژگی های برجسته که در معماری این دفتر به چشم میخورد آرم و لوگوی معروف برند نایک به طول 90 متر در پشت بام این ساختمان است. ایده جذاب دیگر در طراحی داخلی و دکوراسیون این شرکت ورودی آن است که مشابه تونل های ورودی ورزشکاران به زمین ورزشی در استادیوم ها طراجی شده است.

 دکوراسیون اداری شرکت معروف

نایک در
دکوراسیون اداری خود بخشی زا با یک کامیون مواد غذایی برای تهیه خوراکی و آشامیدنی کارمندان تعبیه کرده است

یکی از دیوارهای داخلی سالن با طرحهای گرافیکی ورزشی

زمین بسکتبال سرپوشیده در نایک

فضاهای کاری صنعتی شیک

فضاهای کاری صنعتی شیک در دکوراسیون اداری شرکت معروف نایک

1- دفتر یوتیوب در لس‌آنجلس

دکوراسیون اداری شرکت معروف یوتیوب در لس آنجلس

لابی اصلی در یوتیوب

جمع بندی

طراحی دکوراسیون اداری، نقش قابل توجهی در رونق کسب و کار دارد. با بررسی دکوراسیون اداری دفترهای معروف جهان، می توان بهترین ایده را در طراحی دکوراسیون اجرا کرد.

برای خواندن مقالات بیشتر در مورد طراحی دکوراسیون اداری، مقالات مرتبط با این موضوع در مجله ساویس را مطالعه کنید.

پیشنهاد میکنیم:

30 مدل سبک مینیمال در دکوراسیون خانه و محل کار

سوالات متداول در مورد دکوراسیون اداری دفترهای معروف در دنیا

مهم ترین ویژگی دفتر مرکزی آمازون در سیاتل چیست؟

مهم ترین ویژگی دکوراسیون اداری دفتر معروف سیاتل، طراحی مانند جنگل های بارانی است. در این دفتر اداری، گونه های مختلفی از گیاهان وجود دارد.

طراحی دفتر مرکزی نایک به چه صورت است؟

طرح های دفتر نایک، شامل طرح های گرافیکی، اشکال و رنگ های مختلف است و با الهام از بهترین لحظات ورزشی طراحی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *