پارتیشن اداری, مبلمان اداری

تفاوت پارتیشن بندی شیشه ای و ام دی اف در دکوراسیون اداری

قبل از این که به تفاوت پارتیشن بندی شیشه ای و ام دی اف بپردازیم، باید ویژگی های این دو پارتیشن اداری را در طراحی دکوراسیون بررسی کنیم. پارتیشن های ام دی اف و شیشه ای هر دو پرکاربرد هستند و هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند. برای انتخاب بهترین نوع پارتیشن، تا انتهای این مقاله از  مجله ساویس همراه ما باشید.

تفاوت پارتیشن بندی شیشه ای و ام دی اف

تفاوت پارتیشن بندی شیشه ای و ام دی اف

ویژگی‌ها و تفاوت پارتیشن بندی شیشه ای و ام دی اف

پارتیشن‌بندی‌های شیشه‌ای و ام دی اف، دو نوع مختلف از پارتیشن‌بندی‌ها هستند که برای ایجاد انشعابات و تقسیم فضاها در داخل ساختمان‌ها استفاده می‌شوند. هر کدام از این نوع پارتیشن‌بندی‌ها ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند. در زیر تفاوت‌ها بین این دو را بررسی می‌کنیم:

تفاوت پارتیشن بندی شیشه ای و ام دی اف

تفاوت پارتیشن بندی شیشه ای و ام دی اف

  1. پارتیشن‌بندی شیشه‌ای:

    • مصالح: پارتیشن‌بندی‌های شیشه‌ای از شیشه‌های شفاف یا نیمه شفاف ساخته می‌شوند که اجازه می‌دهند نور به خوبی در اطراف فضا منعکس شود و اجازه می‌دهند تا چشم افراد از یک طرف به طرف دیگر ببینند.
    • ظاهر زیبا: این نوع پارتیشن‌بندی‌ها به دلیل استفاده از شیشه و شفافیت آنها به فضا ظاهری زیبا و مدرن می‌بخشند.
    • ایمنی: شیشه‌های مورد استفاده در این پارتیشن‌بندی‌ها معمولاً از شیشه‌های ایمن و ضد شکسته شدن هستند تا در صورت ضربه یا شکستن، خطرات کمتری ایجاد شود.
    • عایق حرارتی و صوتی: پارتیشن‌بندی‌های شیشه‌ای امکان ایجاد عایق حرارتی و صوتی محیط‌ها را فراهم می‌کنند.
تفاوت پارتیشن بندی شیشه ای و ام دی اف

تفاوت پارتیشن بندی شیشه ای و ام دی اف

  1. پارتیشن‌بندی ام دی اف:

    • مصالح: ام دی اف یا MDF مخفف Medium Density Fiberboard است که از چوب چندلایه تشکیل شده است. این ماده دارای چگالی متوسط است و با فشردن فیبرهای چوب با رزین، سطح صاف و قوی‌ای را ایجاد می‌کند.
    • گزینه‌های طراحی: پارتیشن‌بندی‌های ام دی اف در انواع طرح‌ها، رنگ‌ها و پوشش‌ها ارائه می‌شوند. می‌توان به راحتی به سلیقه و دکوراسیون فضا انطباق داد.
    • مقاومت: ام دی اف از جنس چوب است و به همین دلیل مقاومت خوبی دارد، اما مقاومت آن در مقابل رطوبت و آب کمتر از شیشه است.
    • عایق حرارتی و صوتی: با توجه به ساختار چندلایه‌ای آن، ام دی اف به خوبی می‌تواند عایق حرارتی و صوتی فضاها را بهبود بخشد.

به طور کلی، انتخاب بین پارتیشن‌بندی شیشه‌ای و ام دی اف بستگی به نیازها، سلیقه شخصی، بودجه و محدودیت‌های فضایی دارد. هر یک از این نوع پارتیشن‌بندی‌ها مزایا و معایب خود را دارند که در انتخاب آنها باید مورد توجه قرار گیرند.

مقایسه پارتیش بندی شیشه ای و ام دی اف

یکی از پرکاربردترین انواع پارتیشن ها، پارتیشن شیشه ای است و با انواع دکوراسیون هماهنگ می شود. این پارتیشن ها نور را از خود عبور می دهند و باعث بزرگ تر دیده شدن محیط می شوند. پارتیشن های ام دی اف با چوب فشرده ساخته می شوند و به خاطر داشتن ظاهر ساده و کلاسیک، با انواع سبک دکوراسیون ست می شوند. مهم ترین تفاوت پارتیشن بندی شیشه ای و ام دی اف، مقاومت آنها در برابر ضربه است. پارتیشن های ام دی اف در برابر ضربه مقاوم هستند و به راحتی تعمیر می شوند ولی مدل شیشه ای در برابر ضربه آسیب می بیند. در ادامه بیشتر با تفاوت این دو پارتیشن آشنا می شوید.

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای

  • پارتیشن های شیشه ای در برابر رطوبت مقاومت بیشتری دارند.
  • تمیز کردن پارتیش های شیشه ای راحت از پارتیشن ام ای اف است.
  • نصب پارتیشن های شیشه ای، زمان بیشتری می گیرد.
  • از دیگر تفاوت های پارتیشن بندی شیشه ای و ام دی اف قابلیت عایق صدا و حرارت پارتیشن ام دی اف است.
  • پارتیشن های ام دی اف قابلیت تنظیم ارتفاع دارند.

ویژگی های پارتیش های ام دی اف

در پارتیشن های ام دی اف برای جدا کردن فضای اتاق ها، از لایه های ام دی اف با طرح ها و رنگ های مختلف استفاده می شود. یکی از تفاوت های پارتیشن بندی شیشه ای و ام دی اف، قطر بیشتر پارتیش های ام دی اف است. علاوه بر این این پارتیشن ها، دارای قابلیت و پوشش بهتری در مقایسه با پارتیشن های شیشه ای هستند. سایر ویژگی این پارتیشن ها به این شرح است.

  • وزن کم
  • قابلیت رنگ آمیزی
  • قابلیت ابزار خوری
  • مقاومت بالا
  • قابلیت پوشش بهتر

ویژگی های پارتیشن های شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای بر خلاف پارتیشن های ام دی اف در برابر آب و رطوبت مقاوم هستند. مهم ترین تفاوت پارتیشن بندی شیشه ای و ام دی اف این است که پارتیشن های شیشه ای فضای کمتری اشغال می کنند. یکی از پرکاربردترین پارتیش های شیشه ای، پارتیشن های شیشه ای مات هستند و می توانند فضایی خصوصی برای افراد ایجاد کنند. سایر ویژگی های این پارتیشن به این شرح است.

پارتیشن ام دی اف

پارتیشن ام دی اف

  • قابلیت استفاده از نور طبیعی
  • داشتن قطر کمتر و اشغال فضای کمتر
  • عدم نیاز به استفاده از لامپ برای روشنایی محیط

جمع بندی

در هنگام خرید پارتیشن شیشه ای باید به کیفیت شیشه توجه کرد و پارتیشنی با شیشه ضخیم و مقاوم انتخاب کرد. برای خرید پارتیشن ام دی اف باید کیفیت مواد استفاده شده در پارتیشن اداری را در نظر گرفت. حالا که با تفاوت پارتیشن بندی شیشه ای و ام دی اف تا حدی آشنا شدید، می توانید پارتیشن مورد نظر را به راحتی انتخاب کنید.

برای خرید انواع پارتیشن های چوبی و شیشه ای می توانید به فروشگاه ساویس مراجعه کنید. این فروشگاه عرضه کننده انواع پارتیشن با کیفیت و قیمت مناسب است.

سوالات متداول تفاوت پارتیشن بندی شیشه ای و ام دی اف

کدام یک از پارتیشن ها قیمت بالاتری دارند؟

به طور کلی پارتیشن های شیشه ای قیمت بیشتری نسبت به مدل ام ای اف دارند ولی این موضوع بیشتر به نوع شیشه پارتیشن بستگی دارد.

آیا در پارتیشن های ام دی اف می توان از جداره ها استفاده کرد؟

مهم ترین تفاوت پارتیشن بندی شیشه ای و ام دی اف این است که در پارتیشن های ام دی اف می توان از جداره ها برای پنهان کردن سیم ها استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *