تابستان

تابستان فصل جشن ها و فستیوال ها در پاریس

Le Printemps des Rues
Le Printemps des Rues

فستیوال بهار خیابان ها (Le Printemps des Rues)، رقص و تئاتر در پیاده رو

اما اگر کمی به عقب تر هم برویم می توانیم رد فستیوال های شهری با حال و هوای تابستان را در پاریس دنبال کنیم. این فستیوال کوتاه ولی هیجان انگیز که محبوب ترین جشنواره هنرهای خیابانی فرانسه هم محسوب می شود، هر سال از 24 تا 26 می (سوم تا پنجم خرداد) در پاریس برگزار می شود. برای دو روز هنرمندان، کمپانی های تئاتر، گروه های مستقل و مجری های خیابانی دور هم جمع می شوند تا برای مخاطبانی برنامه اجرا کنند که در هیچ سالنی جا نمی شوند: عابران خیابان. شرکت در این رویداد کاملا رایگان است.

Villette Sonique

Villette Sonique

فستیوال موسیقی ویلت سونیک (Villette Sonique)، معروف ترین هنرمندان اروپا در فرانسه

این فستیوال، یکی از جشن های مورد علاقه عاشقان موسیقی در اروپاست که البته هر سال سورپرایزهای زیادی هم دارد: از خواننده های برتر اروپا گرفته تا هنرمندان جدیدی که به امید دیده شدن در این فستیوال شرکت می کنند. البته با شرکت در این جشنِ سه روزه که در یک پارک و در ماه اول تابستان برگزار می شود، می توان در هنگام گوش کردن به موسیقی از یک پیک نیک در فضای سرسبز هم لذت برد. جولیا هالتر، گروه استریولب، دیوید آگوست و دنی براون فقط چند نفر از هنرمندانی هستند که در این جشن برنامه دارند.

We Love Green

We Love Green

فستیوال موسیقی وی لاو گرین (We Love Green)، ملاقاتِ موسیقی و محیط زیست

این فستیوال حالا در هشتمین سال برگزاری خود قرار دارد و بزرگ تر و محبوب تر از همیشه است. در این رویداد که هر سال دوستداران محیط زیست را از سر تا سر اروپا به پاریس می آورد، بچه ها و بزرگسالان هر کدام می توانند در برنامه های منحصر به فرد شرکت کنند و هم موسیقی گوش کنند و هم درباره محیط زیست و مراقبت از آن چیزهایی یاد بگیرند. گروه موسیقی کریستین و کویینز، تامه ایمپالا، اریکا بدو، لارنت گارنیه و… همه در این رویداد شرکت می کنند.

جشنواره دو کانال

جشنواره دو کانال

جشنواره L’Eté du Canal، جشنی بزرگ در کنار یک رودخانه

کنسرت، ورزش های آبی، اکران بهترین فیلم های دنیا، سرو نوشیدنی و غذاهای مختلف و حتی تورهای تفریحی. بر بستر یک کانال آبی بزرگ در قلب پاریس، جشنواره دو کانال یکی از بزرگ ترین و طولانی ترین رویدادهای تابستانی است که از اواسط ژوئن تا آخر آگوست برگزار می شود (یعنی تیر و مرداد)، تا توریست ها فصل گرما را در یکی از بزرگ ترین شهرهای اروپا، به شکلی منحصر به فرد تجربه کنند.

فستیوال موسیقی فیناک لایو

فستیوال موسیقی فیناک لایو

فستیوال موسیقی فیناک لایو (Fnac Live)

این فستیوال مثل بیشتر فستیوال های موسیقی در اولین ماه تابستان برگزار می شود، اما یک تفاوت بزرگ با بقیه شان دارد: محل برگزاری این رویداد نه در حومه پاریس و یک پارک یا جنگل، بلکه در میدانی روبروی شهرداری پاریس است. حدود سی کنسرت پاپ، راک و الکترونیک در دو روز این جا روی صحنه می روند، کنسرت هایی که سال به سال تماشاگران بیشتری را به خود جذب می کنند. آنا کالوی، جوآن پاپاکنستانتینو و استفن ایچر از خوانندگانی هستند که در این فستیوال برای پاریسی ها برنامه اجرا می کنند.

Parc de La Villette

Parc de La Villette

پارک دی لا ویلِت (Parc de La Villette)، سینما زیر نور ستاره ها

در این جشنواره دو ماهه که در ماه های اول و دوم تابستان در یکی از پارک های بزرگ پاریس برگزار می شود هر کسی می تواند روی یک صندلی یا حتی زیرانداز شخصی بنشیند و کاملا رایگان از فیلم های جدید و یا کلاسیک سینمای جهان که روی یک پرده بزرگ اکران می شوند، لذت ببرد.

جشنواره پستاکل

جشنواره پستاکل

جشنواره پستاکل، بهترین فرصت تابستانی برای کودکان

این جشن بزرگ که توسط شهرداری پاریس طراحی شده با شروع تابستان آغاز می شود و وقت بازگشت به مدرسه پایان می یابد. این رویداد خانوادگی تقریبا بیست سال است که در پارک فلورالند پاریس نمایش ها، اجراهای خیابان، کارگاه های آموزشی و کنسرت های مختلفی را برای سرگرمی کودکان دور هم جمع کرده است. چهارشنبه هر هفته، کودکان پاریسی دو سال به بالا می توانند همراه خانواده هایشان از برنامه های مختلف پستاکل لذت ببرند.

ترتکس نمادکس

ترتکس نمادکس

ترتکس نمادکس، جشنی برای علاقمندان به تئاتر

تابستان فصل جشن ها و فستیوال ها در پاریس تا شهریور ماه گردشگران را شگفت زده می کند. برای عاشقان تئاتر که ماه های پایانی تابستان را هم در پاریس می گذرانند، خیابان های این شهر تابستان ها میزبان گروه های مختلف اجرای تئاتر و بازیگرانی از سر تا سر اروپا هستند. این نمایش ها هم متن های کلاسیک را با اجرایی مدرن به خیابان ها می آورند و هم از کارهای نمایشنامه نویس های جوان استفاده می کند.