تابستان

بهترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری جهان در تابستان

 رودس، یونان
رودس، یونان

رودس، یونان

جزیره رودس یکی از بزرگترین جزایر یونان است که در جنوب غربی ساحل آنتالیای ترکیه، جنوب شرقی آتن و شمال شرقی جزیره کرت قرار دارد. این شهر یکی ازپرطرفدارترین مقاصد گردشگری اروپاست و بعنوان میراث جهانی ثبت شده است. یکی از دلایل شهرت شهر رودس، وجود پیکره عظیم خدای خورشید در آن است که یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان به شمار می رود. از جاذبه های این شهر می توان به غذاهای آن، فرهنگ مردم، زندگی شبانه در آنجا، سواحل زیبا و وجود انواع امکانات تفریحی برای داشتن یک تعطیلات بی‌ نظیر اشاره کرد. این شهر پر از بناهای قدیمی متعلق به قرون وسطی و کوچه‌ های پیچ در پیچ است که قدم زدن در آن برای هر گردشگری وسوسه کننده خواهد بود.

دریاچه هیلیر، استرالیا

دریاچه هیلیر، استرالیا

دریاچه هیلیر، استرالیا

استرالیا طبیعتی فوق‌العاده دارد و یکی از منحصربه فرد ترین جاذبه های طبیعی آن دریاچه صورتی هیلیر است. دیدن دریاچه هیلیر باعث خواهد شد مرز رویا و واقعیت برای شما درهم شکسته شود. آب دریاچه هیلیر به رنگ صورتی است و دلیل آن هم هنوز بطور دقیق کشف نشده است، هرچند برخی وجود باکتری هایی در نمک های دریایی را علت آن می دانند. اما علت آن هرچه باشد، باعث شده هر ساله گردشگران زیادی برای دیدن این دریاچه عجیب به استرالیا سفر کنند.

قلعه چیتورگاه، هند

قلعه چیتورگاه، هند

قلعه چیتورگاه، هند

قلعه چیتورگاه در شمال غرب هند واقع شده و بزرگترین قلعه هند به شمار می رود. چیتورگاه در جنوب استان راجستان قرار دارد و زمانی پایتخت نیز بوده است. از زیبایی های این قلعه می توان به برج هشت طبقه آن اشاره کرد که آن را قلعه پیروزی می نامند. دیگر بناهای این قلعه شامل کاخ های تاریخی، معابد و دروازه های متنوع هستند که تعداد این بناها به 22 می‌رسد و هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند. اگر به دنبال تجربه تاریخ غنی هند هستید، این قلعه یکی از بهترین گزینه ها برای شما خواهد بود.
شهر سینک تر، ریوماجیوره، ایتالیا
شهر سینک تر، ریوماجیوره، ایتالیا

شهر سینک تر، ریوماجیوره، ایتالیا

خانه‌های کوچک و رنگارنگ روی صخره‌های شیب دار، کوچه باغ های پر از درختان انگور و صدای امواج دریا در چند قدمی شما همان بهشتی است که خیلی از ما آرزوی قدم زدن در آن را داریم. سینک تر به معنای “پنج خشکی” است و به پنج شهر کوچک در ایتالیا اشاره دارد که هریک طبیعت منحصر به خود را دارد و یکی از این شهرها ریوماجیوره است که هم برای گردشگران و هم غواصان ، بدلیل حیات دریایی غنی، از اهمیت بالایی برخوردار است. تاریخ ایجاد این شهر به هفت قرن پیش برمی گردد و در حوالی این شهر می‌توانید از دیدن بناهای قرون وسطی نیز لذت ببرید.

گذرگاه گاه ساحلی جاینت

گذرگاه گاه ساحلی جاینت

گذرگاه گاه ساحلی جاینت، ایرلند

تاریخچه گذرگاه ساحلی جاینت در ایرلند، به میلیون ها سال پیش برمی گردد. این گذرگاه یکی از عجایب طبیعت بریتانیا به حساب می آید. آنچه این گذرگاه را خاص کرده، 40000 ستون بازالتی آن است که در اثر فعالیت های آتشفشانی ایجاد شده است. این گذرگاه بدلیل ساختار زمین شناسی خاصی که دارد، هرساله پذیرای گردشگران زیادی از سراسر دنیاست.

ساحل شیشه ای، کالیفرنیا

ساحل شیشه ای، کالیفرنیا

ساحل شیشه ای، کالیفرنیا، آمریکا

در ساحل شیشه ای به جای شن، شیشه های رنگی وجود دارند. این ساحل شیشه ای که در پارک ایالتی مک کریچر کالیفرنیا واقع شده است، یکی از زیباترین سواحل جهان است. این سنگ های شیشه ای به مرور زمان از مواد زاید ایجاد شده اند. آنچه امروز از آن به عنوان جاذبه گردشگری این منطقه نام برده می شود، در اصل واکنش طبیعت به تخریبی است که انسان های چندین دهه قبل انجام داده اند و آن تخلیه زباله در این منطقه است. البته در دهه 1990 و 2000 میلادی ، پاکسازی کلی در این منطقه انجام گرفت و حالا شاهد این ترکیب زیبای دریا و سنگ های شیشه ای هستیم.

اینترلاکان، سوئیس

اینترلاکان، سوئیس

اینترلاکان، سوئیس

کشور سوئیس به داشتن طیف وسیعی از جاذبه های گردشگری معروف است که منطقه اینترلاکان یکی از آنهاست. این منطقه یکی از قدیمی ترین و معروف ترین مناطق تفریحی سوئیس است و از میان آنچه هرساله باعث جذب گردشگران زیادی می‌شود می توان به رشته کوه اسکنیج پات، دهکده آنترسین، دریاچه تون، دریاچه برینز، آبشار و غار سنت بیوتاس، و معبد و قلعه اینترلاکان اشاره کرد.

خانه های مکعبی، روتردام، هلند

خانه های مکعبی، روتردام، هلند

روتردام، هلند

روتردام دومین شهر بزرگ هلند است که به عنوان بزرگترین بندر جهان شناخته می شود. شهر روتردام که امروزه یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگران است، در زمان جنگ جهانی دوم بطور کامل تخریب شد و بعد از آن دوباره به مدرن ترین شکل ممکن بازسازی شد. برخی ازجاذبه های گردشگری این شهر عبارتند از کلیسای بانوی ما، تالار هنری کونستال، موزه های دریایی، باغ وحش سلطنتی، یوروپورت و تورهای قایق رانی، خانه های مکعبی، برج یوروماست و کلیسای سنت لارنس.

جزایرقناری

جزایرقناری

جزایر قناری، اسپانیا

نام جزایر قناری برای خیلی از ما آشناست. جزایر قناری شامل هفت جزیره در اقیانوس اطلس است که به بهشت اروپا معروف شده است. فوئرتونتورا، یکی از معروف ترین سواحل آن است و آنچه آن را معروف کرده، امکانات گردشگری خاص آن نیست بلکه خلوت بودن و آرامش آن در کنار زیبایی مسحورکننده آن است. از دیگر جاذبه های گردشگری می توان به شهر سانتا کروز د تنریفه، پارک لورو، شهر لا اوراتاوا، مجرای آتشفشانی کوئِوا دِ لوس وِردِس، پارک ملی گاراخونای و شهر ساحلی سانتا کروز د لا پالما اشاره کرد.

غار همیشه درخشان، نیوزیلند

غار همیشه درخشان، نیوزیلند

غار گلوورم، نیوزیلند

نیوزیلند جاذبه های طبیعی زیادی دارد و غار گلوورم، معروف به غار همیشه درخشان، در لیست پرطرفدارترین مکان های تفریحی آن است. این غار که تنها در نیوزیلند دیده شده، قدمت زیادی دارد . نوری که از سقف غاردر تمام طول شبانه روز منعکس می‌شود، سنگ های آهکی آن و ساختمان زیبای غار که با استالاکتیک و استالاگمیت پوشیده شده، هرساله گردشگران زیادی را راهی نیوزیلند می کند.