اخبار شرکت

جنس صندلی اداری مناسب برای محیط کار را چگونه انتخاب کنیم

جنس صندلی اداری مناسب برای محیط کار را چگونه انتخاب کنیم

در مقاله می ‌خواهیم در رابطه با جنس صندلی اداری توضیح دهیم. شما می توانید در بازار انواعی از جنس های صندلی اداری اعم از صندلی اداری پارچه ‌ای، صندلی اداری چرم و غیره را مشاهده نمایید. هر کدام از این ها می ‌تواند برای شغل های به خصوصی مناسب ‌تر باشد. از آن جایی که دکوراسیون و چیدمان فضای اداری می تواند تاثیر زیادی در ارباب رجوع داشته باشد باید در انتخاب جنس صندلی اداری دقت لازم را داشته باشیم.

در انتخاب صندلی اداری بعد از معیار قیمت باید معیار کیفیت و مرغوبیت را مد نظر گرفت. قیمت همواره محدود کننده ی برای خرید تمامی وسایل می باشد. شما باید بتوانید با بودجه ی مورد نظر خود بهترین جنس را انتخاب نمایید. دکوراسیون یک محیط اداری شامل صندلی، قفسه، پارتیشن، میز و غیره می باشد اما مهم ترین آن ها صندلی اداری است. علت این اهمیت استفاده بیش تر از صندلی اداری می باشد زیرا ارباب رجوع و کارمندان بیش تر از هر وسیله ای با صندلی اداری سر و کار دارند و با آن در تماس مستقیم هستند.

جنس صندلی اداری مناسب

از این رو انتخاب جنس صندلی اداری می تواند بسیار مورد اهمیت واقع شود. تنها ظاهری زیبا برای خرید صندلی و مبلمان اداری نباید مورد توجه واقع شود زیرا زیبایی ظاهر در صورتی می تواند دوام داشته باشد که جنس صندلی اداری با کیفیت بوده و بتواند سال های طولانی به شکل اولیه ی خود باقی بماند. انتخاب بهترین مبلمان اداری می تواند بر روحیه ی کارکنان و کارمندان، ارباب رجوع و سایر افراد تاثیر مثبت داشته باشد. این انتخاب باید اصولی باشد تا بتواند تاثیر مثبت خود را اعمال نماید. از مهم‌ ترین موارد برای خرید این وسایل، جنس صندلی اداری است. شما در اکثر اداره ها می توانید صندلی اداری چرم را مشاهده نمایید. جنس چرم بسیار مقاوم بوده و در برابر آب نفوذ ناپذیر است. همان طور که می دانید رطوبت و آب می تواند موجب از بین رفتن این مبلمان شود. در صورتی که از جنس چرم استفاده نمایید، می ‌توانید کاربری راحت تری را با این وسایل داشته باشید.

صندلی اداری چرم چه ویژگی هایی دارد:

یکی از قدیمی ترین جنس ها، صندلی اداری چرمی باشد. از دیرباز تاکنون چرم، توانسته قابلیت و کیفیت خود را به رخ همگان بکشد لذا اگر در ساخت صندلی های اداری از این جنس برای روکش استفاده نمایند، می توانند زیبای خاصی به محیط بدهند و در عین حال کیفیت و دوام بسیار بالایی را به محیط هدیه بخشند. اگرچه طرح صندلی اداری چرم بسیار ساده است اما این سادگی می تواند بسیار جذاب و محبوب باشد. از آن جایی که جنس چرم دارای کیفیت بسیار بالا می باشد، قیمت آن نیز گران ‌تر از سایر اجناس است. چرم در واقع تشکیل شده از پوست حیواناتی نظیر بز، اسب، شتر، گاو و غیره می باشد. چرم پوست هر کدام از این حیوانات دارای قیمت و کیفیت هایی متفاوت است.

بهترین نوع چرم

در حال حاضر بهترین نوع چرم شتر می باشد که دارای قیمت بسیار گرانی است. معمولاً صندلی های اداری که از جنس چرم ساخته شده اند دارای رنگ های گرم و تیره می باشند. رنگ هایی نظیر قهوه‌ ای، زرد، کرم، بژ، سیاه، شتری، خردلی و غیره از این دسته جنس ها هستند. با گذشت زمان چرم‌ های مصنوعی وارد بازار شدند که این روزها بیش تر از این نوع جنس استفاده می شود. چرم مصنوعی نسبت به چرم طبیعی دارای کیفیت و قیمت کمتری است. از این رو توانسته که محبوبیت زیادی را در بازار از آن خود کند.

انواع چرم مصنوعی در گسترده ‌ای از رنگ ها موجود می باشند. حتی شما می توانید چرم ‌مصنوعی به رنگ صورتی را نیز مشاهده کنید. به طور کلی چرم مصنوعی و چرم طبیعی از سایر متریال های مورد استفاده در جنس صندلی اداری، دارای دوام بیش تر و کیفیت بهتری است. از طرف دیگر استفاده از صندلی اداری چرم می ‌تواند محیط اداری را بسیار شکیل و با شکوه سازد.

ویژگی های صندلی اداری پارچه ای:

همان طور که از نام آن پیدا است،  صندلی اداری پارچه‌ ای از پارچه می باشد. شما می توانید پارچه های مختلف با کیفیت های متفاوت را در بازار مشاهده نمایید که هر کدام از آن ها دارای قیمت های مختلف و خاص خود هستند. معمولاً کیفیت پارچه از چرم پایین تر است لذا صندلی اداری پارچه ای دوام کم تری نسبت به صندلی اداری چرم دارد. از مهم ترین مشکلات صندلی اداری پارچه ای نفوذ پذیری نسبت به رطوبت آب، روغن و سایر مایعات می باشد. در صورت ریختن هر گونه مایعی نظیر چای، قهوه، آب، شیر، آبمیوه و غیره روی سطح، این صندلی ها کثیف شده و دچار لکه می شوند. از این رو شما نیاز دارید که هر چند وقت یک بار آن ها را شست و شو و تمیز نمایید.

نفوذ ناپذیری چرم

این امر در حالی است که چرم نسبت به این مواد نفوذ ناپذیر بوده و در صورت ریختن هر گونه مایعات، آن را جذب نکرده و بر روی سطح خود قرار می دهد. در این صورت شما زمان کافی دارید که آن را با یک دستمال از روی مبل یا صندلی چرمی پاک کنید. حال با توضیحات بالا متوجه برتری صندلی اداری چرم نسبت به صندلی اداری پارچه ‌ای شدید. به طور کلی در ادامه ی مقاله می ‌خواهیم این دو جنس صندلی اداری را با یکدیگر مقایسه نماییم.

مقایسه صندلی اداری چرم با صندلی اداری پارچه ای:

به طور کلی کاربری یا استفاده از صندلی اداری پارچه ‌ای بسیار راحت تر از نوع چرم آن می باشد. از این رو اکثر افراد سعی دارند که صندلی اداری پارچه ‌ای را خریداری نمایند. همان طور که در بالا نیز به آن اشاره شد. مزیت های صندلی اداری چرم نسبت به صندلی اداری پارچه ای بسیار زیاد بوده و به طور کلی به شرح زیر می باشد:

عدم نفوذ پذیری آب و سایر مایعات

داشتن دوام و کیفیت بالا

داشتن طول عمر زیاد

داشتن رنگ های زیبا و جذاب

ایجاد دکوراسیون کلاسیک

رسمی نشان دادن محیط اداری

مورد پسند بودن کارمندان و ارباب رجوع

و غیره.

با این وجود می‌توان معایبی برای صندلی اداری چرم نیز در نظر گرفت. این معایب به شرح زیر می باشند:

کاربری سخت و دشوار صندلی اداری چرم

قیمت گران و هزینه های بالا

جذب گرما و نور آفتاب و داغ شدن در روزهای گرم تابستان

سرد شدن و سفت شدن رویه ی چرمی در روزهای سرد زمستان

و غیره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *