اخبار شرکت

صندلی اداری مدیریتی و تفاوت آن با صندلی های کارمندی در چیست؟

 صندلی اداری مدیریتی و تفاوت آن با صندلی های کارمندی در چیست؟

در این مقاله می ‌خواهیم در رابطه با تفاوت صندلی اداری مدیریتی با صندلی های کارمندی توضیح دهیم. شاید تاکنون شما به تفاوت این دو صندلی توجه نکرده باشید اما در این مقاله با شرح ویژگی های صندلی مدیریتی و شرح ویژگی های صندلی اداری کارمندی متوجه تفاوت و شباهت های آن ها خواهید شد. اگر تا کنون به یک اداره مهم مراجعه کرده باشید و صندلی ‌های کارمندی را با صندلی ریاست مقایسه نموده باشید، متوجه می شوید که از نظر ظاهر این دو صندلی دارای تفاوت هایی هستند که در ادامه به آن‌ ها خواهیم پرداخت.

قبل از هر چیز باید بدانید صندلی های اداری که به صورت استاندارد تولید می شوند. باید کاملا متناسب با شغل مورد نظر باشد. اگر بخواهیم مثالی ساده برای این تناسب بیاوریم،

باید بگوییم که وقتی کسی با کامپیوتر سروکار دارد، به ندرت به پشت صندلی تکیه خواهد داد. از این رو باید پشتی این صندلی ها قابلیت حرکت و ارتجاع به سمت عقب و جلو را داشته باشند. همه ی ما می ‌دانیم که زاویه درست و مناسب برای نشستن ۱۱۰ درجه است. اگر این زاویه کم یا زیاد شود شما به کمر خود فشار آورده و در طولانی مدت می تواند این امر مشکلات بزرگی را ایجاد نماید. در حالتی که شما زاویه ی ۱۱۰ درجه را دارید، کم ترین آسیب به اعضای بدن از جمله مفصل هایتان وارد خواهد شد.

در صندلی اداری کارمندی نیز این مورد صدق می ‌کند زیرا معمولاً کارمند ها با مانیتور سر کار داشته و در صورتی که این زاویه حفظ نشود و این قابلیت ارتجاع وجود نداشته باشد مجبور هستند که گردن خود را خم کنند و در طولانی مدت دچار عارضه های گردنی و کمری شوند.

مطلب مرتبط  پارتیشن اداری سکوریت

ویژگی های مهم صندلی اداری کارمندی و تفاوت آن با صندلی اداری مدیریتی:

از جمله مهم ترین ویژگی هایی که صندلی اداری کارمندی دارد. این است که نباید بسیار نرم باشد. از آن جایی که کارمندان یک اداره با کامپیوتر در طولانی مدت کار می کنند و باید به طور درست پشت کامپیوتر قرار بگیرند. ارتفاع صندلی آن ها نباید خیلی بلند و یا خیلی کوتاه باشد.

اندازه ی درست برای هر فرد متفاوت است از این رو بهتر است که صندلی ها دارای قابلیت کوتاه و بلند شدن باشند. ارتفاع صندلی های کارمندی خود را به گونه ‌ای طراحی نمایید که پای شما به زمین برسد، اما خم نشود. در صورتی که پای شما خم شود یا این که پا ها به زمین نرسد. فشار زیادی روی کمر وارد شده و شما دچار مشکل خواهید شد. معمولاً صندلی اداری کارمندی دارای تنظیمات برای ارتفاع و ۵ پایه برای تکیه گاه می باشند. این پایه های صندلی بسیار کاربردی هستند.

اگر بخواهیم نرمی و سفتی کفی صندلی اداری کارمندی و یا صندلی مدیریتی را شهر دهیم باید بگوییم که بهترین نوع آن نباید زیادی سفت و یا زیادی نرم باشد. در صورتی که از صندلی هایی با کفی سفت استفاده نمایید به شدت و در زمان خیلی کوتاهی خسته خواهید شد. البته نرمی کفه ی آن ها نیز باید متعادل باشد. صندلی‌ هایی که بسیار نرم هستند باعث فرو رفتن افراد در کفی می ‌شوند و این امر موجب می شود که شخص حالت ثابتی نداشته و خون به سلول های بدن او در بخش ‌های مختلف نرسد.

 

دسته های صندلی مهم ترین عامل برای انتخاب بهترین صندلی اداری مدیریتی:

مورد بسیار مهمی که در رابطه با صندلی اداری کارمندی و صندلی اداری مدیریتی وجود دارد، دسته های آن می باشد. بهتر است که هر دو نوع این صندلی ها دارای دو دسته در طرفین باشند. در این صورت افراد در زمانی که احساس خستگی و یا درد در مفصل های خود می کنند، می توانند روی صندلی تکیه داده و دست های خود را روی دسته های آن قرار دهند.

مطلب مرتبط  مبل اداری تهران

این امر می تواند در صندلی اداری کارمندی دارای اهمیت بیش تری باشد زیرا کارمندان معمولاً بیش تر با دست های خود کار های کامپیوتری انجام داده و یا این که متن هایی را می ‌نویسند، لذا دست آن ها در طول روز به شدت خسته شده و نیاز به تکیه گاهی برای استراحت دادن دست خود دارند.

عادت بسیار بدی که در افراد به طور رایج دیده می ‌شود، این است که در هنگام کار دست های خود را روی دسته گذاشته و به فعالیت خود می پردازند و این امر می تواند باعث آسیب رساندن به آن ها شود.

 

معرفی تفاوت‌ های اصلی صندلی اداری مدیریتی و صندلی اداری کارمند:

  • اگر از نظر ظاهری این صندلی ها را با یکدیگر مقایسه نمایید. به چند نقطه مهم دست می یابید. از مهم ترین تفاوت های صندلی اداری مدیریتی با نوع کارمندی آن پشتی می باشد. پشتی صندلی های اداری مدیریتی بسیار بلند بوده تا حدی که ارتفاع آن بیش از ارتفاع افراد در حین نشستن است. در واقع زمانی که افراد روی این صندلی می نشینند، پشتی بالای سر آن ها کشیده شده است. این در حالی است که پشتی صندلی های اداری کارمندی کوتاه بوده و معمولاً تا عرض شانه ها را می پوشاند.
  • از دیگر تفاوت ‌های این دو صندلی می توان به جنس و رویه ی آن ها اشاره نمود. همان طور که در بالا نیز ذکر کردیم، جنس رویه ی صندلی های مدیریتی از چرم مصنوعی و یا طبیعی بوده و جنس رویه صندلی اداری کارمندی اغلب از پارچه می باشد.
مطلب مرتبط  کامل ترین راهنمای خرید انواع پارتیشن با توجه به محیط

تفاوت های این دو نوع صندلی

  • از تفاوت های این دو نوع صندلی می توان به زیر پایی آن ها اشاره نمود. صندلی های مدیریتی دارای بخش اضافه تری به نام زیر پایی هستند. زیر پایی در صورت نیاز، توسط شاسی های مخصوصی که دارد بالا آمده و درست زیر پاها قرار می ‌گیرد، به طوری که تا انتهای کف پا را پوشش می دهد. در زمان هایی که مدیران بخواهند، استراحت کنند این بخش می ‌تواند به آن ها کمک بسزایی نماید. صندلی های اداری کارمندی از داشتن این بخش محروم بوده و قسمت زیر پایی در تولید آن ها به کار نرفته است. زیر پایی با حرکت شاسی جا به جا می‌شود و حتی ممکن است زیر کفی صندلی قرار بگیرد.

 

قابلیت ارتجاع پشتی صندلی های اداری:

از دیگر تفاوت های صندلی اداری مدیریتی با صندلی کارمندی قابلیت ارتجاع پشتی می باشد. در واقع قابلیت ارتجاع در انواع مدیریتی بیش تر بوده و حرکت آن نرم تر است. این در حالی است که این قابلیت ارتجاع تا حدودی در صندلی های کارمندی وجود دارد. اگر بخواهیم بزرگ ترین و مهم ترین تفاوت صندلی اداری مدیریتی با صندلی اداری کارمندی را برای شما بیان نماییم. باید به قیمت آن اشاره کنیم، قیمت صندلی اداری مدیریتی به مراتب بیش تر از صندلی اداری کارمندی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *