مبلمان اداری

چگونه صندلی اداری ارگونومی بخریم؟ معرفی 25 مدل

صندلی اداری ارگونومی-صندلی اداری ارگونومیک

در صندلی اداری ارگونومی واژه ارگونومی به چه معناست؟ خرید مبلمان اداری و قیمت صندلی ارگونومیک چگونه است؟ ویژگی های صندلی اداری ارگونومیک کدامند؟ این صندلی چه مزیت هایی دارد؟ این ها مواردی هستند که قصد داریم امروز در مجله ساویس درباره شان صبحت کنیم. در ابتدا می خواهیم گذری به مفهوم ارگونومی داشته باشیم. ارگونومی یک علم است که از اصول و قواعد خاصی پیروی می کند. این واژه از سرزمین یونان سرچشمه گرفته شده است. منظور از ارگو یعنی کار و عبارت نومی نیز یعنی قوانین طبیعی.

با این اوصاف میتوان گفت که علم ارگونومی تعریفی از قوانین کار است. یعنی در زمان کار کردن به کار بستن این قوانین مسئله ای مهم است. قوانین ارگونومی به ایجا محیط کاری مطلوب برای کاربر کمک زیادی میکند.

صندلی اداری ارگونومی-صندلی اداری ارگونومیک

صندلی اداری ارگونومی | صندلی اداری ارگونومیک

صندلی ارگونومیک چیست؟

با گذشت نوعی صندلی طبق قوانین علم ارگونومی (Ergonomic) ساخته شد که به آنها صندلی ارگونومیک یا صندلی اداری ارگونومی می گویند. این صندلی ها از اندام های انسان در زمان نشستن پشتیبانی می کنند. اداره ها مهم ترین مکان برای استفاده از صندلی ارگونومیک هستند. همچنین اگر تا مدتهای طولانی مجبور هستید پشت میزکار بنشینید استفاده از این  صندلی ها برای بهره وری بیشتر بهترین گزینه است.

معرفی انواع صندلی اداری ارگونومی

صندلی اداری ارگونومی با توجه به ویژگی هایی که دارد به دسته های متعددی تقسیم می شود. در زمان خرید صندلی ارگونومیک بهتر است که به نام و کارایی آنها توجه کنید. در حالت کلی این صندلی ها بر حسب کارایی به موارد زیر تقسیم می شوند:

صندلی اداری ارگونومیک

صندلی اداری ارگونومیک

مبلمان اداری ارگونومیک چه ویژگی هایی دارد

مبلمان ادارای ارگونومیک از چه نظر با انواع معمولی فرق دارند؟ چه چیزی باعث شده تا به این نوع صندلی ها برچسب ارگونومیک را بزنیم؟ در ادامه به اصلی ترین ویژگی های صندلی اداری ارگونومیک اشاره خواهیم کرد تا بهتر بتوانید به سوالات فوق پاسخ دهید.

مطلب مرتبط  معرفی معروفترین 7 برند موکت اداری ایرانی و خارجی

ویژگی ‌های صندلی اداری ارگونومیک  عبارتند از:

  • به خوبی میتوانید ارتفاع نشیمن‌ گاه را در صندلی های استاندارد تنظیم کنید.
  • میزان عمق و زاویه نشیمن گاه در آنها به خوبی رعایت شده است.
  • از کمر به خوبی پشتیبانی می کند. همچنین زاویه کمر را در آنها میتوانید به صورت دستی تنظیم کنید.
  • دارای دسته هایی است که میتوانید زاویه دست را در صندلی تنظیم نمایید.
  • صندلی اداری ارگونومی از زیر سری برای کاهش درد گردن یا سرشانه برخوردار است.
  • اغلب دارای پایه های چرخانی است که به حرکت کاربر در اتاق کمک می کند.
صندلی اداری ارگونومیک-صندلی اداری ارگونومی

صندلی اداری ارگونومیک | صندلی اداری ارگونومی

مبلمان اداری ارگونومیک چه مزیت هایی دارد

حال که با ویژگی های  صندلی اداری ارگونومیک آشنا شدیم، حدس زدن مزیت این نوع صندلی ها آسان تر شده است. با این حال اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات این موضوع شویم، موارد ذکر شده در زیر به ذهن می رسد:

حفاظت از ستون فقرات

میتوانیم بگوییم که صندلی اداری ارگونومی به شما کمک میکند تا فشار زیادی در زمان نشستن به عضلات وارد نشود.  به عبارتی آنها از ستون فقرات شما به خصوص ( گردن، زانو، کمر، دست و ران)  به بهترین نحو محافظت می کنند. بنابراین انتظار می رود که استفاده از این صندلی ها در کابر فشار کاری و خستگی را تا حد زیادی کاهش دهد.

کاهش بیماری ها و خطرات

خرید صندلی ارگونومیک گزینه مناسبی است که تا شما از دردهای ارتوپدی در امان بمانید. همچنین پزشکان توصیه می کنند که بیماران ارتوپدی و عروقی که ساعت های طولانی را پشت میزکار هستند از این صندلی ها جهت پیشگیری از خطرات احتمالی بهره مند شوند.

صندلی اداری ارگونومیک طبی

صندلی اداری ارگونومیک طبی

افزایش بازده و پیشرفت

میزان بازده کاری کارمندان شرکت تا حد زیادی افزایش می یابد. در نهایت میتوان گفت که با استفاده از صندلی اداری ارگونومی پیشرفت هر مجموعه یا اداره ای به سهولت امکان پذیر است. زیرا میزان ساعات کاری مفید کارمندان چندین برابر می شود.

مطلب مرتبط  بهترین رنگ برای مبلمان اداری چیست؟

صرفه جویی در هزینه ها

طبیعتا زمانی که سرعت انجام کار در شرکت نسبت به زمان گذشته بهبود پیدا کند، میتوان انتظار داشت که میزان سود دریافتی نیز افزایش یافت. همچنین زمانی که کارمندان از سلامت روانی و جسمی کاملی برخوردار باشند، میزان مرخصی آنها برای مراجعه به پزشک نیز کاهش خواهد یافت. در هر حال میتوان گفت که صندلی اداری ارگونومی در هزینه های شرکت صرفه جویی می کند و میزان رضایت شغلی کارمندان را تا حد زیادی فراهم می کند.

گردش بهتر خون با صندلی ارگونومیک

در کنار مواردی که ذکر کردیم، یک ویژگی مثبت دیگر از صندلی اداری ارگونومی وجود دارد که نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. این صندلی ها به خوبی میتوانند طبق قد افراد تنظیم شوند. همین توانایی در آنها سبب شده که کاربر بتواند پاهای خود را با زاویه 90 درجه روی زمین قرار دهد. در نهایت میتوان گفت که قرار گیری صحیح کاربر در هنگام نشستن سبب می شود تا میزان گردش خون در زمان کار تا حد زیادی بهبود پیدا کند.

صندلی ارگونومی

صندلی ارگونومی

نکات مهم در زمان خرید صندلی اداری ارگونومی

تا اینجا به خوبی با ویژگی ها و مزیت های صندلی های استاندارد آشنا شدیم. حال وقت آن رسیده تا به مهم ترین مبحث یعنی ” چگونه صندلی اداری ارگونومی بخریم” بپردازیم. در همین راستا توجه شما را به موارد ذکر شده در زیر جلب می کنیم.

  • به مواد و متریال های به کار برده شده در زمان ساخت صندلی توجه کنید. چرا که صندلی زمانی که با کیفیت باشد به خوبی میتواند نیاز شما را تا مدتهای طولانی پاسخگو باشد.
  • به جنس رویه صندلی توجه کنید. کارشناسان پیشنهاد می کنند که سراغ محصولاتی بروید که به خوبی بتوانند جریان هوا را از خود عبور دهند و از تعریق زیاد پیشگیری کنند.
  • در زمان خرید صندلی ارگونومیک به قابلیت تنظیم ارتفاع آن توجه نمایید.
  • همچنین قابلیت تنظیم بالشتک نشیمنگاه، دسته و پشتیبان کمری در صندلی در نظر بگیرید.
  • در هنگام خرید صندلی ارگونومیک به مقاومت چرخ و پایه ها توجه کنید. اگر می خواهید از این صندلی ها روی فرش انتخاب کنید حتما در توجه به این موضوع وسواس بیشتری را خرج دهید.
  • میزان عرض و عمق این نمونه از صندلی ها باید به خوبی بتوانند از حالت S ستون فقرات شما پشتیبانی کنند.
  • به قیمت صندلی ارگونومیک توجه کنید. بهتر است که با مقایسه چند محصول با یکدیگر و استعلام از چندین فروشگاه از قیمت واقعی صندلی اطمینان حاصل کنید.
  • از فروشگاه معتبری خرید کنید. معمولا فروشگاه های سرشناس با ارائه محصولات متنوع و با کیفیت به خوبی میتوانند رضایت کاربران را جلب کنند.

پشتیبانی از حالت S ستون فقرات با صندلی ارگونومی

پیشنهاد میکنیم: ۴۰ ایده جذاب رنگ سفید در دکوراسیون داخلی 

مطلب مرتبط  راهنمای خرید صندلی اداری نیلپر

25 مدل صندلی اداری ارگونومیک

صندلی اداری ارگونومیک

صندلی اداری ارگونومیک

صندلی اداری ارگونومیک

صندلی اداری ارگونومی

صندلی اداری ارگونومی

 

صندلی اداری ارگونومیک

صندلی اداری ارگونومی

 

سوالات متداول

وظیفه صندلی ارگونومی چیست؟

این صندلی ها به خوبی میتوانند از ستون فقرات کاربر حمایت و پشتبانی کنند. همچنین میزان خستگی و فشار کاری را در آنها تا حد مطلوبی کاهش می دهند.

قیمت صندلی ارگونومیک به چه عواملی بستگی دارد؟

این صندلی ها را میتوان بر حسب جنس به کار برده شده در ساخت آنها، نوع کاربری و شرکت تولید کننده قیمت گذاری کرد.

بهترین صندلی اداری ارگونومیک را از کجا بخرم؟

شما میتوانید انواع صندلی استاندارد را با نازل ترین قیمت و مرغوب ترین کیفیت از فروشگاه اینترنتی ساویس خریداری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *