دکوراسیون داخلی, فضای اداری, فضای باز

همه چیز درباره فضای اداری باز | 20 ایده جذاب

همه چیز درباره فضای اداری باز

فضای اداری باز یا دفتر باز نوعی محیط کاری است که در آن دیوارهای داخلی وجود ندارد. به عبارتی شما نمی توانید در طراحی فضای اداری باز اتاق متعدد و کوچک را مشاهده کنید. این نوع طراحی دکوراسیون اداری در بین بسیاری از شرکت ها در سراسر جهان محبوب می باشد. زیرا هدف اصلی آنها الهام بخشیدن به ارتباط بین کارمندان است. با این حال مطالعات اخیر نشان می دهد که فضاهای کاری باز می توانند بهره وری را کاهش دهند.

فضای اداری باز - دکوراسیون اداری باز

فضای اداری باز

فرقی نمی‌کند کارفرما باشید یا کارمند، مطمئن باشید که راه‌های زیادی برای بهبود عملکردتان هنگام کار در یک دفتر باز وجود دارد. این مقاله از ساویس ضمن آشنایی با مفهوم فضای اداری باز، با مسائل دیگری نظیر مزایا، معایب و افزایش بهره وری در این نوع طراحی دکوراسیون اداری آشنا خواهیم شد. برای داشتن تجربه ای لذت بخش از کارکردن در دفتر باز تا انتها ما را همراهی کنید.

فضای اداری باز

مزایای کار در فضای اداری باز چیست؟

کار در فضای اداری باز مزایای زیادی دارد. در اینجا دلایل اصلی برای انتخاب یک فضای کاری باز به جای یک اتاق یا یک دفتر خصوصی آورده شده است:

  • برای حفظ سلامت کارمندان گزینه مناسبی است.
  • به افزایش خلاقیت کارکنان کمک می کند.
  • برای ارتقا فرهنگ و زیبایی طراحی دکوراسیون اداری مناسب است.

اجازه دهید هر یک از این مزایا را با جزئیات بیشتری توضیح دهیم.

فضای اداری باز

برای حفظ سلامت کارمندان گزینه مناسبی است

پژوهشگران آمریکایی مطالعاتی را روی 231 شرکت‌کننده از سه دسته مختلف اداری از جمله دفتر خصوصی، اتاق کوچک و دفتر باز انجام دادند. برای جمع‌آوری داده‌ها، همه شرکت‌کنندگان مجبور بودند برای سه روز کاری متوالی و دو شب از یک مانیتور و فعالیت بدنی استفاده کنند. نتایج این مطالعه نشان داد که کارمندان دفاتر باز 20 درصد بیشتر از کارمندان در اتاق های کوچک فعالیت بدنی داشتند. در مقایسه با کارمندان یک دفتر خصوصی، کارمندان فضای اداری باز 32 درصد فعال تر بودند.

دکوراسیون اداری باز

کارمندان دفاتر باز 20 درصد بیشتر از کارمندان در اتاق های کوچک فعالیت بدنی

بیشتر بخوانید:

10 ایده و نکته مهم در طراحی فضای اداری 2023 + عکس

به افزایش خلاقیت کارکنان کمک می کند.

دکوراسین اداری فضای باز

دکوراسین اداری فضای باز

طراحی فضای اداری باز می تواند یک راه حل مناسب برای تیم هایی باشد که انیاز به برقراری ارتباط و تبادل نظر دارند. به عنوان مثال، اگر جلسات طوفان فکری مکرر دارید، مطمئن باشید که این نوع طراحی دکوراسیون اداری برای شما و تیم تان مناسب است. از آنجایی که هیچ دیواری وجود ندارد، خلاقیت می تواند در فضاهای کاری باز به خوبی رشد کند. برخی از صنایعی که واقعاً می توانند از طرح پلان باز بهره ببرند، عبارتند از: طراحی گرافیکی، بازاریابی محتوا و رسانه های اجتماعی، صنایع خبری، توسعه نرم افزار و مراکز تماس.

فضای اداری باز

فضای اداری باز برای ارتقا فرهنگ و زیبایی دکوراسیون

با انتخاب یک طراحی فضای اداری باز، به خوبی میتوانید برند و اهداف کاری تان را به کارمندان خود و بازار معرفی کنید. شما این پیغام را به تیم تان القا میکنید که همه کارکنان ما برابر هستند و از حقوق مساوی برخوردار هستند. علاوه بر این، این طرح، چشم انداز سلسله مراتب درون شرکت را به سمت بهتر شدن تغییر می دهد. بنابراین، هنگامی که مدیران ارشد در فضایی مشابه با سایر کارمندان قرار می گیرند، کارمندان برای همکاری با مدیر شرکت احساس آمادگی بیشتری می کنند. در کنار موارد ذکر شده زیبایی و تنوع طراحی دکوراسیون اداری به مراتب بیشتر از فضای پلان بسته است.

خلاقیت در طراحی دکوراسیون اداری باز

خلاقیت در طراحی دکوراسیون اداری باز

استفاده از پارتیشن اداری شیشه ای در طراحی دکوراسیون فضای اداری باز

استفاده از پارتیشن اداری شیشه ای در طراحی دکوراسیون فضای اداری باز

معایب یک دفتر کار با پلان باز چیست؟

در کنار مزایای ذکر شده، این نوع طراحی دکوراسیون اداری میتواند دارای معایبی باشد. از مهم ترین معایبی که میتواند فضای اداری باز داشته باشد میتوان به افزایش حواس پرتی در کارمندان اشاره کرد. در این نوع محیط ها معمولا سرو صدای بیشتری نسبت به پلان بسته وجود دارد. جولیان تریزور کارشناس صدا و ارتباطات و همچنین نویسنده کتاب های چگونه شنیده شویم و کسب و کار صدا است. او معتقد است که نویز موضوع شماره یک در فضاهای کاری باز است. این سر و صدا به طور چشمگیری بهره وری را در کار انفرادی کاهش می دهد. همه ما می دانیم که وقتی می توانیم صحبت های دیگران را در زمان کار بشنویم، تمرکز کردن چقدر سخت است.

تعامل و ارتباط در فضای اداری باز

تعامل و ارتباط در فضای اداری باز

افزایش بهره وری در دفتر باز با چند راهکار ساده

تا اینجا دانستیم که فضای اداری باز چیست و چه مزایا یا معایبی دارد. در انتهای این مطلب باید بگوییم که جهت افزایش بهره وری کارمندان در این نوع طراحی دکوراسیون بهتر است که نسبت به خرید تجهیزات اداری استاندارد و ارگونومیک اقدام کنید تا کارمندان در زمان انجام کارها از احساس خستگی و درد در عضلات در امان باشند. همچنین جهت افزایش تمرکز آنها به آکوستیک دفتر خود فکر کنید. در این روش نویزها و صداهای اضافی تا حد ممکن حذف می شود. شما میتوانید از پارتیشن هایی با کیفیت و عایق صدا نیز جهت جدا کردن گروهی کارمندان با یکدیگر استفاده کنید.

در نهایت جهت خرید انواع پارتیشن، مبلمان، صندلی و میز اداری  برای فضای اداری باز میتوانید به فروشگاه اینترنتی ساویس مراجعه کنید. با انتخاب محصولات باکیفیت آسایش و پیشرفت را برای مجموعه خود به ارمغان بیاورید.

فضای اداری باز

فضای اداری باز

فضای اداری باز

نورپردازی در طراحی دکوراسیون فضای اداری باز

استفاده از لوستر آویز مدرن در دکوراسیون باز اداری

فضای اداری باز

نورپردازی در یک فضای اداری باز نقش مهمی در ایجاد یک محیط کاری سازنده، راحت و از نظر بصری جذاب دارد. این بر روحیه، رفاه و عملکرد کلی کارکنان تأثیر می گذارد و آن را به یک توجه قابل توجه برای طراحی دفتر تبدیل می کند. طراحی مناسب روشنایی شامل تعادل بین نور طبیعی، نور مصنوعی و ترجیحات فردی با در نظر گرفتن عواملی مانند الزامات کار، بهره وری انرژی و فضای کلی فضا است.

یکی از جنبه های کلیدی نورپردازی اداری باز بر خلاف سایر پلان های طراحی دکوراسیون که مبتنی بر لوستر است، استفاده حداکثری از نور طبیعی است. دسترسی به نور روز دارای مزایای بی شماری از جمله بهبود خلق و خو، افزایش هوشیاری و کاهش فشار چشم است. گنجاندن پنجره‌های بزرگ، نورگیرها یا چاه‌های نور در طراحی دفتر باعث می‌شود نور طبیعی کافی به فضا نفوذ کند و فضایی روشن و جذاب ایجاد کند. با این حال، مهم است که مشکلات بالقوه تابش نور و افزایش گرما را در نظر بگیرید، بنابراین سیستم‌های سایه‌اندازی و پنجره‌های مناسب باید برای کاهش این مشکلات و در عین حال اجازه ورود نور طبیعی را اجرا کنند.

فضای اداری باز

سوالات متداول درباره دکوراسیون فضای اداری باز

مهمترین مزیت دکوراسیون اداری باز چیست؟

دکوراسیون فضای اداری باز موانع را در محیط کار بر میدارد و به افزایش خلاقیت کارکنان کمک می کند.

هزینه طراحی دکوراسیون اداری فضای باز چقدر است؟

هزینه ها بر اساس پلان مورد نظر شما متفاوت است. کافیست برای استعلام قیمت و دریافت ظرح های پیشنهادی با ساویس تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *