تابستان

مقصدهای مناسب سفر تابستانی

دشت آلاله های زرد لار
دشت آلاله های زرد لار

1- دشت لار، تهران

دشت لار در کوهپایه ی کوه دماوند و در 70 کیلومتری شرق تهران و در دامنه رشته کوه های البرز واقع شده است. تعداد دشت های گل در ایران کم نیست اما آنچه دشت لار را نسبت به برخی دیگر از انواع مشابه متمایز می کند، این است که پوشش گیاهی آن منحصربه فصل بهار نیست و شما در فصل تابستان نیز می توانید از تماشای شقایق های سرخ، مریم گلی های بنفش و آلاله های زرد آن لذت ببرید. بهترین زمان برای رفتن به این دشت رویایی از اواسط بهار تا اواسط تابستان است. البته شقایق ها تنها زیبایی دشت لار نیستند، رودخانه سفیدآب و سد خاکی لار نیز از دیگر جاذبه های این منطقه هستند که در سفر به این منطقه می توانید از آنها دیدن کنید.

روستای جواهرده

روستای جواهرده

2- روستای جواهرده، مازندران

استان مازندران به داشتن طبیعت بی نظیر و آب و هوای خوش مشهور است و یکی از جاذبه های گردشگری آن که در26 کیلومتری شهر رامسر واقع شده، روستای جواهرده است . روستای جواهرده که در زبان محلی به معنای بالا ده است، در فصل تابستان هوای بسیار مطبوعی دارد و با طبیعت زیبایی که دارد یکی از بهترین انتخاب ها برای سفرهای تابستانی است. جاذبه های گردشگری روستای جواهرده عبارتند از کوه هایی که آن را از سه سمت احاطه کرده اند، چشمه های درمانی، پارک جنگلی گسترده، رودخانه ای با آب معدنی گازدارو مسجد آدینه. این روستا با آب و هوا و طبیعت بی نظیرش در هر چهار فصل سال یک مقصد گردشگری جذاب و دیدنی به شمار می رود.

منطقه قمیچان

منطقه قمیچان

3- منطقه قمیچان، کردستان

شهر مریوان در کردستان یکی از پربازدیدترین شهرهای این استان در فصل تابستان است. منطقه قمیچان در کنار دشت بیلو، بازارچه مرزی، مجتمع پارک ساحلی زریوار، دریاچه زریوار، روستای کانی سانان، قلعه مریوان و چندین جاذبه گردشگری دیگر این شهر در کنار آب و هوای خوب آن از جمله دلایلی هستند که بسیاری از افراد استان کردستان و شهر مریوان را بعنوان مقصد سفر تابستانی خود انتخاب می کنند. و اما منطقه تفریحی قمیچان چرا اینقدر محبوب است؟ دلیل جذابیت این منطقه که در حد فاصل جاده مریوان-سقز قرار دارد، چشم اندازهای سرسبز، کوه هایی همچون چاوک و قله ی امام، وجود پرندگان و گیاهان خوراکی مختلف در این منطقه و آرامش مثال زدنی آن است.

مطلب مرتبط  تغییر دکوراسیون و ایجاد بهترین فضا برای انجام تکالیف
روستای کندوان

روستای کندوان

4- روستای کندوان، آذربایجان شرقی

روستای کندوان که به روستای صخره ای ایران مشهور است در شهر اسکو استان آذربایجان شرقی واقع شده است. شهرت این شهر که بعنوان میراث ملی ثبت شده است، منحصر به ایران نیست و از آنجا که تنها روستای صخره ای جهان است که در آن زندگی جریان دارد،در سطح جهانی شناخته شده است. بعد از ساختار معماری بی نظیرش، آنچه کندوان را به یک مقصد مناسب برای سفرهای تابستانی تبدیل می کند، آب و هوای بسیار خنک و طبیعت سرسبز آن است که باعث شده علاوه بر مسافران، عشایر نیز این منطقه را بعنوان ییلاق خود انتخاب کنند.

روستای لزور

روستای لزور

5- فیروزکوه، تهران

وقتی صحبت از مقاصد مناسب سفرهای تابستانی باشد، نمی توان از شهر فیروزکوه با آب و هوای معتدل و خنک تابستانی اش گذشت. این شهرستان که در فاصله 143 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته، انتخاب خوبی برای پایتخت نشینانی است که قصد سفر کوتاهی به یک منطقه خنک و زیبا در نزدیکی خود را دارند. مناطق دیدنی فیروزکوه شامل تنگه میشینه مرگ، دریاچه سد لزور، روستای لزور، تنگه واشی و چشمه آب معدنی خمده است. اگر به این شهر سفر کردید، روستای لزور که در 45 کیلومتری شمال غربی فیروزکوه قرار گرفته را با دشت ها و مراتع سرسبز و پرآب و آب و هوای خنکش از دست ندهید.

دهکده جهان نما

دهکده جهان نما

6- دهکده جهان نما، گلستان

دهکده جهان نما در85 کیلومتری گرگان قرار دارد و اولین ویژگی آن که هرساله گردشگران زیادی مخصوصا علاقه مندان به کوهنوردی را به خود جذب می کند، چشم اندازهای زیبای مشرف به مناطق جلگه ای همچون بندرترکمن، گرگان، کردکوی و میان کاله هستند. از دیگر جذابیت های دهکده ییلاقی جهان نما می توان به وجود کوه های سرسبز، منطقه چکل آتشان، دره های مناسب برای دره نوردی، جنگل های وسیع، حیاط وحش متنوع و در پایان آب و هوای خنک آن است.

مطلب مرتبط  10 استخر با طراحی داخلی منحصر به فرد
 آلاشت

آلاشت

7- آلاشت، مازندران

یکی از نقاط بکر و زیبای شمال کشور، منطقه آلاشت مازندران به معنای آشیانه عقاب است. زمانی که به منطقه آلاشت برسید، مه تا زانوهای شما رسیده و شما مسحور طبیعت بی نظیر این روستا خواهید بود. می توان منطقه آلاشت را یکی از شاهکارهای طبیعت ایران دانست. آلاشت در 39 کیلومتری سوادکوه مازندران واقع شده و هرساله مقصد سفر تابستانی مسافران زیادی است. این منطقه رویایی پوشیده از سرسبزی و مه است . در آنجا شما راه رفتن در بین ابرها را تجربه خواهید کرد و به همین دلیل است که نام آلاشت را برای آن انتخاب کرده اند. از ارتفاعات محشر آن که بگذریم به روستای آلاشت می رسیم با کوچه های سنگفرش، خانه های خشتی و قدیمی، باغ های متنوع و مردم مهمان نوازش. خلاصه که هرآنچه برای یک طبیعت گردی تابستانی فراموش نشدنی نیاز دارید در آلاشت بطور یکجا وجود دارد.

غار کرفتو

غار کرفتو

8- غار کرفتو، کردستان

غار کرفتو در 70 کیلومتری شهر دیواندره استان کردستان قرار دارد که مربوط به دوره سوم زمین شناسی و بزرگترین غار دست کن و طولانی ترین غار تاریخی ایران است. غار کرفتو که بصورت 4 طبقه برای زندگی انسان ساخته شده، ابتدا زیر آب بوده و سپس در اثر خشکسالی سر از آب بیرون آورده است. در بازدید از این غار شگفت انگیز هنوز هم در برخی نقاط نیاز به استفاده از قایق خواهید داشت. یکی از زیباترین نقاط این غار طبقه سوم آن است که در آن اتاق هایی بسیار دیدنی که با دست تراشیده شده اند، قرار دارد. این غار به دلیل آب و هوای خنکش یک جاذبه گردشگری پرطرفدار برای فصل تابستان محسوب می شود.