تابستان

تغییر دکوراسیون و ایجاد بهترین فضا برای انجام تکالیف

استفاده از رنگ های پررنگ و روشن
استفاده از رنگ های پررنگ و روشن

استفاده از رنگ های پررنگ و روشن

می توانیدمی توانید با کمی ابتکار و خلاقیت فضایی برای انجام تکالیف کودکان خود ایجاد کنید تا با علاقه بیشتری به مطالعه درس هایشان بپردازند و تکالیف خود را انجام دهند. برای این کار قبل از هر چیزی شما باید رنگ اتاق آنها را تغییر دهید. این نکته را فراموش نکنید که در انتخاب رنگ اتاق کودکان از سلیقه و نظرات آنها استفاده کنید. برای رنگ آمیزی اتاق باید از رنگ هایی مانند بنفش استفاده کرد. گفته شده این رنگ در رشد خلاقیت تأثیر دارد. استفاده از رنگ اصلی روشن به عنوان پس زمینه باعث می شود که فضای اتاق به جای یک فضای خسته کننده و یکنواخت، سرگرم کننده و جذاب به نظر برسد.

شخصی سازی اتاق

شخصی سازی اتاق

شخصی سازی اتاق

شخصی سازی اتاق کودکان مهم است. وقتی مشغول به چیدمان و دکوراسیون اتاق مطالعه کودکان خود هستید، باید فضا را به گونه ای چیدمان کنید که آنها فکر کنند آن فضا مخصوص آنها است و از آن فضا لذت ببرند. شما می توانید با اضافه کردن حرف اول اسم کودک خود یا رنگ مورد علاقه اش به دکوراسیون، فضای اتاق را برایش شخصی کنید.

توجه به روشنایی

توجه به روشنایی

توجه به روشنایی

توجه به نورپردازی یکی از اصول چیدمان و دکوراسیون است که در هر منطقه از خانه مهم است. برای ایجاد یک فضای مطالعه توجه به نورپردازی را فراموش نکنید چرا که نور کم باعث آسیب جدی به چشمان کودکان شمامی شود. شما می توانید از چند مدل روشنایی برای اتاق مطالعه استفاده کنید که به صورت رومیزی، دیواری و نور مستقیم نصب شده باشند. در اتاق مطالعه کودکان شما، باید نور کافی وجود داشته باشد تا کودکان در تمام ساعات روز بتوانند به راحتی تکالیف خود را انجام دهند.

مطلب مرتبط  راهنمای سفرهای تابستانی ارزان
استفاده از صندلی های بین بگ

استفاده از صندلی های بین بگ

استفاده از صندلی های بین بگ

صندلی های بین بگ همیشه یکی از وسایل سرگرم کننده در دکوراسیون بوده است. استفاده از صندلی های بین بگ در اتاق مطالعه کودکان، یکی از عناصری است که آنها را تشویق به درس خواندن می کند آنها دوست دارند بر روی آن بنشینند و به درس خواندن و انجام تکالیف مشغول شوند.

ایجاد قفسه های کتاب بر روی دیوار

ایجاد قفسه های کتاب بر روی دیوار

ایجاد قفسه های کتاب بر روی دیوار

فراموش نکنید که یکی از علل فرار کودکان از اتاق هایشان برای انجام تکالیف شلوغی و به هم ریختگی اتاق است. برای مرتب کردن اتاق کودکان خود از فضای خالی دیوارها غافل نشوید. ایجاد قفسه های کتاب بر روی دیوار بدون خرید کمدهای اضافی و چیدن فشرده آنها در کنار هم و اشغال فضا، یک راه حل عالی برای نگهداری کتاب ها و وسایل مورد نیاز آنها است. این قفسه های ایجاد شده بر روی دیوار، نه تنها فضای زیادی را اشغال نمی کنند بلکه جلوه زیبایی به دیوارهای بی روح و یکنواخت اتاق می افزایند.

ایجاد فضایی دنج در گوشه ای از خانه برای انجام تکالیف کودک خود

ایجاد فضایی دنج در گوشه ای از خانه برای انجام تکالیف کودک خود

ایجاد فضایی دنج در گوشه ای از خانه برای انجام تکالیف

یک ایده بسیار جالب و جذاب برای کودکانی که اتاق کوچکی دارند این است که یک فضای دنج و ساکت از گوشه خانه را برای انجام تکالیف به آنها اختصاص دهید. ایجاد محلی برای انجام تکالیف در گوشه ای از خانه به هیچ وجه فضای زیادی را اشغال نمی کند اما باعث می شود اتاق کودک شما به هم ریخته نشود.

مطلب مرتبط  اول تابستون تو بقیه دنیا چه خبره؟
ایجاد فضای مطالعه در راهرو خانه

ایجاد فضای مطالعه در راهرو خانه

ایجاد فضای مطالعه در راهروی خانه

سعی کنید یک فضای مطالعه در اتاق نشیمن خود به وجود آورید تا یک حس خوب و جالب در فضای زندگی خود ایجاد کرده باشید. فراموش نکنید که از صندلی هایی استفاده کنید که با دکوراسیون اتاق نشیمن شما مطابقت داشته باشند تا دکوراسیون دو فضا با یکدیگر هماهنگ باشد. اگر راهروی بزرگی در گوشه ای از اتاق نشیمن خود دارید بهترین گزینه برای تبدیل آن به یک فضای مطالعه است؛ اما فراموش نکنید که نباید این دو منطقه را از هم جدا کنید و باید به عنوان یک فضای شخصی در دکوراسیون خانه شما ظاهر شود.

ایجاد دیوارهای تخته سیاه

ایجاد دیوارهای تخته سیاه

ایجاد دیوارهای تخته سیاه

سعی کنید یکی از دیوارهای اتاق کودک خود را تبدیل به تخته سیاه کنید. دیوارهای تخته سیاه نه تنها مدرن هستند بلکه نگهداری و استفاده آنها نیز بسیار آسان است. در حقیقت داشتن دیوار تخته سیاه می تواند به مطالعه بدون نیاز به هدر دادن کاغذ کمک کند. علاوه بر اینکه فضایی است برای مطالعه و انجام تکالیف، کودکان شما می توانند از آن به عنوان یک چک لیست نیز استفاده کنند و کارهای روزهای آینده و کارهای انجام شده خود را بر روی آن یادداشت کنند. دیوارهای تخته سیاه نه تنها به کودکان شما کمک می کند که برای آینده برنامه ریزی داشته باشند بلکه باعث هیجان در آنها می شود.

تقسیم فضای مطالعه برای کودکان خود

تقسیم فضای مطالعه برای کودکان خود

تقسیم فضای مطالعه برای کودکان خود

اگر بیش از یک کودک دارید فضای اتاق را برای مطالعه و انجام تکالیف تقسیم کنید. اضافه کردن یک قفسه کتاب به اتاق آنها بهترین راه حل برای ایجاد فضاهای مجزا و حفظ حریم خصوصی برای مطالعه کودکان شما است در حالی که هنوز در یک اتاق قرار دارند. این ایده راه حلی مدرن برای ایجاد فضای بیشتر در اتاق است. برای اضافه کردن رنگ به اتاق کتاب‌های رنگارنگ را در داخل قفسه کتاب آنها اضافه کنید و استفاده از صندلی های راحت و سبک را نیز در نظر داشته باشید.

مطلب مرتبط  برترین رمان‌های منتشر شده جهان در تابستان 2019
استفاده از میز تحریرکوچک

استفاده از میز تحریرکوچک

استفاده از میز تحریر کوچک

یکی از اجزای جدا نشدنی اتاق های مطالعه میز تحریر است که در مدل های متنوعی در بازار وجود دارند. قرار دادن میز کوچک و جمع و جور یکی دیگر از ایده های اتاق مطالعه است. شاید در وهله اول زمانی که به چیدمان اتاق مطالعه کودک خود فکر می کنید یک میز بزرگ در نظر بگیرید تا کودک شما تمام وسایل خود را درون آن جای دهد اما قرار دادن یک میز تحریر کوچک می تواند جایگزین بهتری از یک میز بزرگ باشد چرا که به راحتی می توانید آن را جابه‌جا کنید و در هر مکانی قرار دهید.

چیدمان و دکوراسیون فضایی برای انجام تکالیف کودکان سخت و دشوار نیست اما به این نکته توجه کنید که کودکان شما دارای نظرات و سلیقه های متفاوتی از شما هستند، به او اجازه دهید که خواسته های خودش را اعمال کند و دکوراسیون اتاق خود را به دلخواه خودش چیدمان و از عناصر و مبلمان مورد علاقه خود استفاده کند.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز: 0