دریافت مشاوره رایگان
جهت دریافت مشاوره رایگان توسط کارشناسان اطلاعات تماس خود رو ثبت نموده تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.
با انواع مبلمان اداری، بیشتر آشنا شوید!: انتخاب مبلمان اداری، برای هر محیطی اهمیت زیادی دارد. انواع مبلمان اداری در بازارهای تجاری، متفاوت هستند. ما در این مطلب به معرفی انواع مبلمان اداری و کاربردهای آن اشاره خواهیم کرد.
فهرست
Toggleبرخلاف تصور خیلی از افراد، مبلمان اداری صرفا شامل صندلی و مبل نمیشود. بلکه مبلمان اداری شامل پارتیشن های اداری، میزهای اداری، کتابخانه، فایلینگ و… نیز میباشد. در ادامه مطلب به ارائه توضیحاتی در رابطه با هر کدام از این موارد میپردازیم.
پارتیشنهای اداری، یکی از انواع مبلمان اداری محسوب میشوند. پارتیشنها وسیلهای جدا کننده در محیط کار هستند که به عنوان بهترین گزینه برای تقسیم بندی محیط کار میباشند.
پارتیشنها دارای دو نوع تک جداره و دو جداره هستند. همچنین پارتیشنها قابلیت جابجایی دارند. از پارتیشنها میتوان به عنوان وسیلهای برای افزایش ارتباط با کارکنان استفاده کرد. برای این منظور میتوان از پارتیشنهای شیشهای در محیط کار استفاده کرد. همچنین این وسیله میتواند فضای متفاوتی در اداره شما ایجاد کند.
یکی دیگر از انواع مبلمان اداری، فایلینگها هستند. فایلینگها وسیلهای مناسب برای مرتب بودن محل کار شما محسوب میشوند. یک فایل اداری خوب و مناسب میتواند هم دفتر شما را زیباتر، هم کار کردن را برای شما راحتتر کند. فایلینگ اداری میتواند با دستهبندی فایلها و اطلاعات اداری از بهم ریختگی و آشفتگی محیط اداری جلوگیری کند. پس در نتیجه کارمندان میتوانند به راحتی به اطلاعات و پروندهها دسترسی داشته باشند. همچنین این کار باعث میشود در روند کار سرعت بیشتری داشته باشند. حال اگر بخواهیم توضیح کلی راجع به ویژگی و مزایای فایلینگها بدهیم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
کتابخانه اداری نیز به عنوان یکی از انواع مبلمان اداری، جزو وسایل فرعی اداره محسوب میشود. اما نباید از اهمیت آن غافل شد. از این وسیله فقط برای نگهداری کتابها استفاده نمیشود، بلکه میتواند به عنوان وسیلهای دکوراتیو به اتاق کار شما زیبایی ببخشد. کتابخانههایی که در سبک مدرن طراحی میشوند، صرفا به عنوان کتابخانه استفاده نمیشوند. بلکه وسیلهایی برای قرار دادن اشیاء قیمتی و زینتی نیز استفاده میشود.
میز اداری کارکنان، مهمترین بخش و قسمت محیط کار است. هر فرد با توجه به نیاز و موقعیتش، در محیط کار باید میز اداری مخصوص خود را داشته باشد. این میز به عنوان کانون اصلی در هر ادارهای در نظر گرفته میشود. میزهای اداری نیز انواع مختلفی دارند، که مهمترین آن میز تریبون است. این نوع از میز اداری، ظاهری زیبا و منحصر به فرد دارد. همچنین قابلیت اتصال به امکانات صوتی را نیز دارد. میتوان به عنوان فضای مناسب برای نگهداری اسناد و مدارک از این میز استفاده کرد.
در ادامه به برخی از ویژگیهای مبلمان اداری خوب، اشاره میکنیم. هنگام خرید مبلمان اداری، باید به داشتن استاندارد و ارگونومیک بودن آنها توجه داشت. مبلهایی که پایه فلزی دارند استحکام بیشتری نسبت به سایر مبلها دارند. این مبلها هنگام جابهجایی کمتر آسیب میبینند. بطور کلی مبلمان اداری برای دوام بیشتر در محیط کار نیاز به متریال با کیفیت دارند. همچنین برای پوشش فضای خالی محیط کار باید به هماهنگی مبلمان توجه داشت تا زیبایی هم به چشم بیاید.
حساب کاربری ندارید؟
ایجاد یک حساب کاربریجهت دریافت مشاوره رایگان توسط کارشناسان اطلاعات تماس خود رو ثبت نموده تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.