مبلمان اداری

با انواع مبلمان اداری، بیشتر آشنا شوید!

با انواع مبلمان اداری، بیشتر آشنا شوید!

با انواع مبلمان اداری، بیشتر آشنا شوید!: انتخاب مبلمان اداری، برای هر محیطی اهمیت زیادی دارد. انواع مبلمان اداری در بازارهای تجاری، متفاوت هستند. ما در این مطلب به معرفی انواع مبلمان اداری و کاربردهای آن اشاره خواهیم کرد.

با انواع مبلمان اداری، بیشتر آشنا شوید!

برخلاف تصور خیلی از افراد، مبلمان اداری صرفا شامل صندلی و مبل نمی‌شود. بلکه مبلمان اداری شامل پارتیشن های اداری، میزهای اداری، کتابخانه، فایلینگ و… نیز می‌باشد. در ادامه مطلب به ارائه توضیحاتی در رابطه با هر کدام از این موارد می‌پردازیم. 

 پارتیشن اداری چیست؟

پارتیشن‌های اداری، یکی از انواع مبلمان‌ اداری محسوب می‌شوند. پارتیشن‌ها وسیله‌ای جدا کننده در محیط کار هستند که به عنوان بهترین گزینه برای تقسیم بندی محیط کار می‌باشند.

پارتیشن‌ها دارای دو نوع تک جداره و دو ‌جداره هستند. همچنین پارتیشن‌ها قابلیت جابجایی دارند. از پارتیشن‌ها می‌توان به عنوان وسیله‌ای برای افزایش ارتباط با کارکنان استفاده کرد. برای این منظور می‌توان از پارتیشن‌های شیشه‌ای در محیط کار استفاده کرد. همچنین این وسیله می‌تواند فضای متفاوتی در اداره شما  ایجاد کند.

فایلینگ‌های اداری

یکی دیگر از انواع مبلمان اداری، فایلینگ‌ها هستند. فایلینگ‌ها وسیله‌ای مناسب برای مرتب بودن محل کار شما محسوب می‌شوند. یک فایل  اداری خوب و مناسب می‌تواند هم دفتر شما را زیباتر، هم کار کردن را برای شما راحت‌تر کند. فایلینگ اداری می‌تواند با دسته‌بندی فایل‌ها و اطلاعات ‌اداری از بهم ریختگی و آشفتگی محیط اداری جلوگیری کند. پس در نتیجه کارمندان می‌توانند به راحتی به اطلاعات و پرونده‌ها دسترسی داشته باشند. همچنین این کار باعث می‌شود در روند کار سرعت بیشتری داشته باشند. حال اگر بخواهیم توضیح کلی راجع به ویژگی و مزایای فایلینگ‌ها بدهیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رضایت مشتری
  • ایجاد نظم و مرتب بودن محیط کار
  • زیبایی دکوراسیون داخلی
  • کاهش هزینه
  • و…
مطلب مرتبط  کاوش در دنیای مبلمان اداری آکوستیک

کتابخانه اداری

کتابخانه اداری نیز به عنوان یکی از انواع مبلمان اداری، جزو وسایل فرعی اداره محسوب می‌شود. اما نباید از اهمیت آن غافل شد.  از این وسیله فقط برای نگهداری کتاب‌ها استفاده نمی‌شود، بلکه می‌تواند به عنوان وسیله‌ای دکوراتیو به اتاق کار شما زیبایی ببخشد. کتابخانه‌هایی که در سبک مدرن طراحی می‌شوند، صرفا به عنوان کتابخانه استفاده نمی‌شوند. بلکه وسیله‌ایی برای قرار دادن اشیاء قیمتی و زینتی نیز استفاده می‌شود.

میز اداری

میز اداری کارکنان، مهم‌ترین بخش و قسمت محیط کار است. هر فرد با توجه به نیاز و موقعیتش، در محیط کار باید میز اداری مخصوص خود را داشته باشد.  این میز به عنوان کانون اصلی در هر اداره‌ای در نظر گرفته می‌شود. میزهای اداری نیز انواع مختلفی دارند، که مهم‌ترین آن میز تریبون است. این نوع از میز اداری، ظاهری زیبا و منحصر به فرد دارد. همچنین قابلیت اتصال به امکانات صوتی را نیز دارد. می‌توان به عنوان فضای مناسب برای نگهداری اسناد و مدارک از این میز استفاده کرد.

 انواع میز مدیریت،کارمندی و کنفرانس

  • میز مدیریت: میزهایی که برای اتاق مدیریت، استفاده می‌شوند باید ویژگی خاصی نسبت به دیگر میزها داشته باشند و از استاندارد‌های لازم برخوردار باشند.
  • میز کارمندی: این نوع از میزها که در اتاق کارمندان قرار دارند، مجهز به کشو و مکانی مناسب برای نگهداری اسناد و مدارک هستند‌. همچنین طراحی این نوع از میزها باید طوری باشد که رایانه یا لپ تاپ به راحتی روی آن قرار گیرد.
  • میز کنفرانس: این میز بسیار کاربردی، که در اتاق های کنفرانس قرار می‌گیرد، یکی دیگر از انواع مبلمان اداری محسوب می‌شود. طراحی این نوع از میزها بسیار حائز اهمیت است‌. همچنین میز کنفرانس به دلیل ابعاد بزرگی که دارد فضای زیادی از اتاق را اشغال می‌کند. پس باید فضای مناسب و کافی برای آن در نظر گرفت.
مطلب مرتبط  با اطلاع از راهنمای جامع خرید مبلمان اداری، خرید موفقی داشته باشید

سبک‌های گوناگون انواع مبلمان اداری

  • مبلمان اداری مدرن: برخی از انواع مبلمان اداری، در طراحی، تولید و همچنین چیدمان، از سبک مدرن تبعیت دارند. ویژگی خاص این طرح این است که از لحاظ وزنی سبک‌تر و بروزتر از مبلمان اداری قدیمی است. همچنین رنگ‌های این ملزومات و مبلمان اداری، غالباً روشن و انرژی بخش‌تر است.
  • مبلمان اداری کلاسیک: این نوع، از سبک هنری کلاسیسیسم ایده گرفته است. محصولات اداری این سبک بیشتر موارد مصرفی‌شان از چوب‌‌های درخت‌هایی چون افرا، کاج، راش ‌و… می‌باشد، که بعد از شکل‌دهی آن‌ها را با رنگ پلی استر یا پلی اورتان براق می‌کنند.
  • مبلمان اداری لوکس: یکی از سبک‌های بکار رفته در انواع مبلمان اداری، سبک لوکس است. در این نوع از مبلمان و ملزومات، چشم نواز بودن اولویت اول را دارد و همیشه باید در ظرافت خاصی طراحی شوند‌. بنابراین باید مواد اولیه آنها نیز لوکس باشد. معمولا قیمت این مبلمان اداری نسبت به سایر محصولات گران‌تر می‌باشد.

ویژگی‌های مبلمان اداری خوب

در ادامه به برخی از ویژگی‌های مبلمان اداری خوب، اشاره می‌کنیم. هنگام خرید مبلمان اداری، باید به داشتن استاندارد و ارگونومیک بودن آنها توجه داشت. مبل‌هایی که پایه فلزی دارند استحکام بیشتری نسبت به سایر مبل‌ها دارند. این مبل‌ها هنگام جابه‌جایی کمتر آسیب می‌بینند. بطور کلی مبلمان اداری برای دوام بیشتر در محیط کار نیاز به متریال با کیفیت دارند. همچنین برای پوشش فضای خالی محیط کار باید به  هماهنگی  مبلمان توجه داشت تا زیبایی هم به چشم بیاید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *