سبک زندگی

5 فیلم و دکوراسیون آن ها

شگفت انگیزان 2
شگفت انگیزان 2

1.خانه جدید خانواده Parr در شگفت انگیزان 2 (Incredibles2)

البته که دکوراسیون یک خانه که هیچ وقت وجود خارجی نداشته هم می تواند زیبا باشد. در پایان قسمت یک شگفت انگیزان، خانه خانواده پر تخریب می شود که یعنی آن ها به خانه جدیدی نیاز دارند. خانه جدید آن ها بسیار پر زرق و برق تر است و سبک نیمه مدرنی هم دارد. خانه جدید یک خانه بزرگ چهار خوابه با پنجره هایی است که تا سقف ادامه دارند و دارای دیوار های سنگی است.

استفاده از سبک عصر فضا و لوستر های برنجی اسپوتنیک نکات برجسته اتاق نشیمن هستند. نکته برجسته آشپزخانه هم پالت رنگی آن است که آن را به مکانی با نشاط و روشن تبدیل کرده و رنگ ها فضای نیمه مدرن را نیز القا می کند.

تیم ساخت خانه شامل Ralph Eggleston (طراح تولید)، Philip Metschan (طراح تصویر)، Nathan Fariss (سرپرست صحنه) و Bryn Imagire (کارگردان هنری) می شود. آن ها قبل از ساخت فیلم خانه های نیمه مدرن پالم اسپرینگز را دیدند که همان هم منبع الهامشان شد.

در یک دید کلی خانه شگفت انگیزان مکان مناسبی برای بزرگ کردن بچه های شلوغ است.

 بتمن در مقابل سوپرمن

بتمن در مقابل سوپرمن

2. سلیقه مدرن بتمن در فیلم بتمن در مقابل سوپرمن (Batman v Superman)

با این که فیلم از منتقدان نمره خوبی دریافت نکرد اما دکوراسیون فیلم از جمله خانه بتمن بحثی جداگانه بود. در سال 2016 که خانه بتمن سوخت او مجبور به زندگی در خانه ای کنار دریاچه شد. گوگل مپ با استودیو برادران وارنر همکاری کرد و خانه بتمن با لوکیشن دقیقی در گوگل مپ ثبت شد. حتی تورهایی برای بازدید از این خانه برگزار می شد.

یکی از مبلمان های بحث برانگیز خانه صندلی هایی است که دور میز خانه بروس وین قرار گرفته اند و با چرم مشکی ایتالیایی پوشیده شده اند. چارچوب استیل صندلی ها توسط میس ون درروهه در 1930 طراحی شده اند. این صندلی با جزئیات دقیقش از نماد های قرن بیستم محسوب می شود.

بعد از گذشتن از خانه شیشه ای اصلی به قسمتی از خانه که به گوشه ای تاریک ختم می شود می رسیم این قسمت همان بتکیو است و بت موبیل و تمام تجهیزات بتمن در آن قرار دارد.

پالت رنگی خانه و مخصوصا بتکیو به طور کلی شامل رنگ های تیره مانند مشکی و خاکستری است که با مبلمان کلاسیک ترکیب شده که نمایان گر زندگی و شخصیت بتمن است. طراح تولید این خانه Patrick Tatopoulos است.

جانی اینگلیش

جانی اینگلیش

3. جانی اینگلیش: رازهای طراحی صحنه برای یک مامور مخفی (Johnny English Strikes Again)

او مردی است که توانایی های کمی دارد و یکی از بزرگترین مشکلاتش سر و کله زدن با تکنولوژی است اما در عین حال جاسوس موفقی است. این دوگانگی تیم Simon Bowles را برای طراحی صحنه و گجت های جاسوسی به چالش کشید.

از نظر خود سایمون یکی از بهترین طراحی هایش مربوط به صحنه یک رستوران فرانسوی است. این صحنه که پیچیده ترین صحنه فیلم بوده در استودیو Pinewood لندن طراحی و اجرا شده است. کل صحنه با مبلمان و اثاثیه واقعی و با نورپردازی عالی دکور شده، همچنین در این صحنه به جزئیات زیادی توجه شده است از لوگوی هتل که روی بشقاب ها و صندلی ها چاپ شده گرفته تا کوسن های اختصاصی طراحی شده برای پالت رنگی صحنه.

همانطور که اشاره شد جانی اینگلیش به عنوان جاسوسی سالخورده با فناوری روز مشکل دارد. سایمون این اصل را در طراحی اتاق کنترل MI7 به کاربرده و در حالی که اتاقی قدیمی با یک سقف پناهگاه شکل و کف چوبی طراحی کرده، سیستم های کامپیوتری روز اپل را هم در آن جایگذاری کرده.

و اما چشمگیرترین فضا، فضای کشتی است با فناوری بالایی که بسیاری از صحنه های اکشن فیلم در آن اتفاق افتاده است. سایمون برای القا کردن حس این فناوری به بیننده از رنگ های نئون در اطراف کشتی استفاده کرده که با یک طلایی لوکس ترکیب شده است.

به گفته خود سایمون او همچون دیگر طراحی هایش به طراحی این فیلم نیز افتخار می کند.

به همه پسرانی که قبلا عاشقشان بودم

به همه پسرانی که قبلا عاشقشان بودم

4. به همه پسرانی که قبلا عاشقشان بودم (To All The Boys I’ve Loved Before)

فیلم بر حول زندگی یک دختر نوجوان Lara Jean Song Covey و نامه های عاشقانه اش می چرخد. طراح صحنه Paul Joyal می گوید از لحظه ای که این پروژه را قبول کرد تصمیم گرفت یک صحنه رنگارنگ داشته باشد. او تصمیم داشت با داشتن یک صحنه تأثیرگذار کاری کند که فیلم فقط یک فیلم نوجوانانه ساده نباشد. او برای این کار از رنگ و جلوه های بصری زیادی استفاده کرد.

مهمترین صحنه طراحی شده فیلم اتاق خواب لارا جین است. از آن جایی که لارا یک دختر 16 ساله است که با تخیلاتش زندگی می کند، اتاقش هم نمایانگر همین اصل است. برای مثال دیوار پشت تخت لارا با شکوفه های بهاری نقاشی شده که لارا را در دنیای فانتزی اش احاطه می کند.

این نقاشی های دیواری گلدار از هنر نقاشی های چینی، ژاپنی و به طور کلی کشورهای آسیای شرقی الهام گرفته شده است که شامل تعداد زیادی درخت، گل و پرنده می شود. البته این نقاشی های دیواری معمولا قیمت بالایی هم دارند.

در یک دید کلی اتاق خواب لارا دنیای فانتزی نواجوانانه اوست که با ریشه های آسیایی اش ترکیب شده است.

موزیکال التون جان

موزیکال التون جان

5. موزیکال التون جان: Rocketman

یکی از پر کارترین طراحی ها برای فیلم های بیوگرافی است زیرا چند دهه را شامل می شوند. طراح تولید Marcus Rowland و طراح صحنه Jude Farr باید از استایل دهه 50 تا 80 میلادی را برای این فیلم لحاظ می کردند.

از آن جایی که خیلی از بخش های زندگی التون را موزیک هایش تعریف می کنند، موزیک ها منبع الهامی برای طراحان بودند. آن ها به جای این که پایبند دهه زندگی مورد نظر و سبک آن دوران باشند برای طراحی هر قسمت از زندگی التون جان از فضای آهنگ هایش استفاده کردند.