فضای آموزشی و کتابخانه

کتابخانه های جذاب

طراحی کتابخانه ای به شکل پروانه، Fairy Tale Butterfly
طراحی کتابخانه ای به شکل پروانه، Fairy Tale Butterfly

1-طراحی کتابخانه ای به شکل پروانه Fairy Tale Butterfly

این روزها کتابخانه صرفاً برای استفاده از کتاب نیست بلکه به عنوان عنصری تزیینی در دکوراسیون خانه از آن استفاده می شود. کتابخانه ای که در تصویر بالا مشاهده می کنید در نگاه اول به نظر مکانی ساده برای نگهداری کتاب است اما وقتی کتاب را از داخل آن بر می داریم اتفاق غافلگیرانه ای رخ می دهد. قفسه پری داستان ما به یک قطعه زیبا مینیمالی در دکوراسیون خانه تبدیل می شود. طراح در ساخت این قفسه از یک تکه استیل ضدزنگ به شکل بال پروانه و نور و سایه برای نمایش بال دیگر پروانه استفاده کرده است تا نقش یک پروانه کامل روی دیوار نمایان شود.

قفسه کتاب در حال گسترش، Platzhalter Expanding Bookshelf

قفسه کتاب در حال گسترش، Platzhalter Expanding Bookshelf

2- قفسه کتاب در حال گسترش Platzhalter Expanding Bookshelf

کتابخانه بالا یکی از بهترین انتخاب ها برای کسانی است که کتاب های زیادی دارند و نمی دانند با آنها چه کنند. همانطور که مشاهده می کنید صاحبان کتاب تا جایی که دوست دارند در این کتابخانه کتاب می چینند. ساختار این قفسه شکلی است که از وسط به دو نیم تقسیم می شود و کتاب های زیادی را در دل خود جای می دهد.

قفسه کتاب رومیزی به شکل سگ، Pack of Dogs

قفسه کتاب رومیزی به شکل سگ، Pack of Dogs

3- قفسه کتاب رومیزی به شکل سگ Pack of Dogs

این موجودات دوست داشتنی ممکن است بهترین دوست انسان ها نباشند اما مطمئنا وفادار هستند. این موجودات کوچک می توانند در خانه یا محل کار شما به عنوان قفسه کتاب و یا قفسه مجله بر روی میز شما قرار بگیرند. قفسه کتاب Pack of Dogs به اندازه کافی کوچک است که بتواند روی یک میز قرار بگیرد تا خریداران این قفسه کتاب بتوانند در هنگام کار کتاب های مورد نظر خود را در نزدیک خود داشته باشند.

مطلب مرتبط  کتابخانه طبیعی ساخته شده در چین
قفسه کتاب Tangram

قفسه کتاب Tangram

4- قفسه کتاب Tangram

تانگرام یک معمای چینی است به معنای هفت تابلوی مهارت که پازلی است متشکل از هفت قطعه مسطح. حالا طراحان با ایده ای خلاقانه از این بازی الهام گرفته و کتابخانه زیبایی را طراحی کرده اند. شما می توانید کتابخانه ای به این شکل تهیه کنید و با خلاقیتی که دارید، شکل هایی که دوست دارید را بر روی دیوار بچینید و آثار هنری بی نظیری را ایجاد کنید که بیانگر سبک شماست.

کتابخانه ای با طراحی ناپایدار، Books on Earthquakes

کتابخانه ای با طراحی ناپایدار، Books on Earthquakes

5- کتابخانه ای با طراحی ناپایدار Books on Earthquakes

اگر شما فردی هستید که در چیدمان کتاب وسواس دارید و کتاب هایتان باید مرتب و منظم در کنار هم چیده شوند احتمالاً از بینظمی قفسه کتاب Earth Earthakes منزجر خواهیدشد. این کتابخانه به گونه ای ساخته شده که انگار در اثر اتفاقی به هم ریخته است. این طراحی عجیب و همه کاره به دلیل ساختار مدولارش تغییر شکل می دهد. خریداران می توانند از اجزای این قفسه یک قفسه بسیار بلند (ناپایدار) یا دو قفسه
کوچکتر ایجاد کنند.

 قفسه کتاب مقوایی یین یانگ، Cardboard Yin Yang BookShelf

قفسه کتاب مقوایی یین یانگ، Cardboard Yin Yang BookShelf

6- قفسه کتاب مقوایی یین یانگ، Cardboard Yin Yang BookShelf

با این طراحی فوق العاده زیبا و ساده تعادل را به خانه خود بیاورید. این قفسه کتاب زیبا از مقوا ساخته شده است و به اندازه کافی محکم است تا به خوبی کتاب ها را نگه دارد. شاید در ابتدا فکر کنید برای ساختن چیزی شبیه به این کتابخانه مهارت بالایی لازم است اما فقط با کمی خلاقیت می توانید آن را بسازید.

مطلب مرتبط  تأثیر محیط آموزشی خلاق بر یادگیری دانش آموزان
 کتابخانه ای با طراحی منحصر به فرد، Bliss Storyline Shelving

کتابخانه ای با طراحی منحصر به فرد، Bliss Storyline Shelving

7- کتابخانه ای با طراحی منحصر به فرد Bliss Storyline Shelving

قفسه کتاب Bliss Storyline با شکل ساده ای که دارد با ایده از امواج صوت طراحی شده است که هم می تواند به عنوان نگه دارنده کتاب استفاده شود و هم به عنوان عنصری تزیینی و مینیمالیستی در دکوراسیون خانه بر روی دیوار.

 کتابخانه ای با طراحی چهارگوش، Quad Shelf

کتابخانه ای با طراحی چهارگوش، Quad Shelf

8- کتابخانه ای با طراحی چهارگوش Quad Shelf

ایده کتابخانه های مورب یکی از ایده های خلاقانه و مناسب برای افرادی است که به دنبال دکوراسیون منحصر به فرد هستند. این کتابخانه می تواند به عنوان نقطه کانونی هر اتاقی تبدیل شود. خریداران این کتابخانه می توانند تمام کتاب های خود را چه بزرگ و چه کوچک در داخل این قفسه کتاب قرار دهند. کتاب های مرجع عظیم، کتاب های کوچک جیبی، سی دی، دی وی دی، اسناد و مدارک و یا هر چیز دیگری را می توان درون این قفسه نگهداری کرد.

کتابخانه ای با طراحی خلاقانه، Bookshelf Annotation

کتابخانه ای با طراحی خلاقانه، Bookshelf Annotation

9- کتابخانه ای با طراحی خلاقانه، Bookshelf Annotation

این طراحی کتابخانه در نگاه اول شما را به یاد چه چیزی می اندازد؟ درست است نوشتن و چت کردن. نوشتن از اولین توانایی هایی است که انسان ها آن را می آموزند. شما می توانید این طرح از قفسه کتاب که سمبل یادداشت است را در بالای صندلی خود نصب کنید و برخی از کتاب های مورد علاقه خود را درون آن قرار دهید.

 کتابخانه ای با طراحی گرد، Round Sofa

کتابخانه ای با طراحی گرد، Round Sofa

مطلب مرتبط  تأثیر محیط آموزشی خلاق بر یادگیری دانش آموزان

10- کتابخانه ای با طراحی گرد، Round Sofa

آیا تا به حال شده است که خود را در بین کتاب های خود ببینید. هیچ مکانی هیجان انگیزتر از نشستن در داخل کتابخانه نیست. کتابخانه گردی که در تصویر بالا مشاهده می کنید به خریداران این امکان را می دهد تا خود را با همه کتاب هایی که دوست دارند محاصره کنند و در دنیای کلمات سفر کنند. این طراحی با صرفه جویی در فضا می تواند به خوبی در اتاق خواب، اتاق نشیمن یا کتابخانه عمومی قرار بگیرد. خریداران می توانند این قفسه را با جعبه های های مکعبی بلندگوها پر کنند و علاوه بر خواندن کتاب به موسیقی مورد علاقه خود نیز گوش کنند و برای چند لحظه خود را از محیط اطراف جدا کنند.