پارتیشن اداری, دکوراسیون داخلی, فضای اداری, مبلمان اداری, میز تحریر

معرفی چک لیست وسایل ضروری دفتر کار

معرفی چک لیست وسایل ضروری دفتر کار

معرفی وسایل ضروری دفتر کار

اولین قدم بعد از شروع یک کسب و کار جدید و تاسیس یک دفتر اداری، چک لیست خرید وسایل ضروری دفتر کار است. خرید مبلمان اداری برای طراحی و ساخت دفتر کار را نیز نباید فراموش کرد. این وسایل برای پیشبرد کار و یا حتی بهبود راندمان کار نیاز هستند. شاید در ابتدا تعداد زیاد وسایل گیج و سردرگمتان کند، اما برای این مشکل یک راه حل عالی وجود دارد. تهیه چک لیست لوازم اداری. بله، تهیه یک چک لیس به شما کمک می‌کند نه تنها وسیله‌ای را از قلم نیندازید، بلکه در دسته بندی و الویت بندی کردن وسایل نیز برایتان مفید است.

مصرف بعضی از وسایل ضروری دفتر مار بسیار بالاست. به همین دلیل نیاز به خرید مجدد این وسایل زیاد است. برخی دیگر از این لوازم ضروری، عمر بیشتری دارند و تا خراب نشده و یا نیاز به تعمیر پیدا نکنند، ‌قابل استفاده‌اند. برای اینکه با وسایل ضروری دفتر کار بیشتر آشنا شوید، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

وسایل ضروری دفتر کار

لوازم و وسایل ضروری دفتر کار

ملزومات دفتر اداری

از ملزومات دفتر اداری، که در هر شرکتی به آن‌ها نیاز است، نوشت افزارها و لوازم‌ التحریر هستند. کاغذ A4، تقویم و سررسید،‌ خودکار، ‌ماژیک، استامپ و جوهر از لوازم التحریرهایی هستند که بسیار استفاده می‌شوند و هر چند مدت یکبار، باید دوباره خریده شوند. همچنین منگنه، دستگاه پانچ و جای مداد و خودکار نیز بسیار لازم و کاربردی‌اند. هرچند که خرید آن‌ها، ‌شما را از خرید مجدد بی نیاز می‌کند. برای نگهداری و مرتب کردن اسناد نیز به وسایلی مانند زونکن، کازیه، کشوهای فایل،‌ قفسه، کلیربوک، اکسپندینگ فایل و… نیاز دارید.

وسایل ضروری دفتر کار

وسایل ضروری دفتر کار

از وسایل و سخت افزارهای الکترونیکی در دفتر کار می‌توان به سیستم‌های کامپیوتری و تجهیزات مربوط به آن‌ها مانند کیس، مانیتور،‌ کیبورد، موس، بلندگو، پرینتر و…، دستگاه فکس، تلفن، مودم و تجهیزات شبکه اشاره کرد. با اینکه لیست وسایل ضروری دفتر کار ممکن است با توجه به شرایط و نیازهای شرکت تغییر کند، اما وجود یکسری از وسایل در همه دفترهای کاری حیاتی است. از مهم‌ترین وسایل ضروری دفتر کار که در دکوراسیون محیط کار نیز نقش دارند، صندلی، ‌میز و مبلمان اداری هستند که باید در خرید آن‌ها دقت بیشتری شود.

وسایل ضروری دفتر کا

وسایل ضروری دفتر کا

چرا خرید مبلمان اداری برای دفتر کار اینقدر مهم است؟

مبلمان نقش اساسی در طراحی و چینش دفتر کار دارند. باعث ایجاد تعامل بهتر و بیشتر بین کارمندان و مدیران می‌شوند و حتی در بزرگ یا کوچک به نظر رسیدن فضای کاری نیز تاثیر دارند. اگر مبلمان اداری به درستی انتخاب شوند و اندازه و رنگ آن‌ها متناسب با فضای محیط کاری باشند،‌ علاوه بر آنکه می‌توانند برای بازدهی کارمندان مفید باشند، بلکه توجه و اعتماد مراجعان را نیز جلب می‌کنند. مبلمان اداری می‌توانند شامل انواع میز مدیریت،‌ جلسه، کنفرانس،‌ میز اداری کارمندها و پذیرش،‌ انواع صندلی اداری، کمدها و لوستر و … باشند.

مطلب مرتبط  13 نکته کلیدی برای طراحی راهرو اداری 2023 + 20 عکس و ایده

اگر برای خرید وسایل ضروری و مبلمان اداری دفتر کارتان به دنبال فروشگاهی هستید که کیفیت بالای محصولات خود را تضمین می‌کند، مجموعه ساویس انتخاب مناسبی خواهد بود. شما می‌توانید مبلمان و پارتیشن اداری خود را با توجه به معماری فضای کاری خود انتخاب کنید و همچنین برای اطمینان از انتخاب خود، از مشاوره تخصصی با کارشناسان ساویس نیز کمک بگیرید.

چک لیست کامل وسایل ضروری دفتر کار

1. برچسب علائم گذاری

  • اگر در حال خواندن یک کتاب یا روزنامه هستید و می‌بینید که باید به یک نکته کلیدی اشاره کنید، به برچسب‌هایی برای تأکید بر نقل قول‌ها یا جملات مهم نیاز دارید.
  • این نقل قول ها را می توان برای هر سمینار مهمی استفاده کرد یا می توان آنها را به عنوان گرافیتی برای تابلوهای اعلانات شما ساخت.
  • همچنین می توانید از این برچسب ها برای برجسته کردن نکات کلیدی در یادداشت ها یا کتاب های خود استفاده کنید.

2. خودکار

  • لوازم اداری اداری , لوازم التحریر اساسی که باید در دفتر نگهداری شود خودکار می باشد .
  • اگر اهل تجارت هستید، چیزی که باید به همراه داشته باشید یک خودکار است.
  • هیچ توجیهی وجود ندارد؛ همیشه باید یک خودکار بردارید.
  • یک کنفرانس، جلسه فروش، ارائه یا هر جلسه ای که برای یادداشت نکات کلیدی به خودکار نیاز دارید.
  • همچنین، انتخاب قلم مناسب برای خود مهم باشد.
  • فقط به سراغ یک خودکار نروید، می توانید خودکارها را با جوهرهای مختلف حمل کنید تا بتوانید بسته به موقعیت، خودکارها را تعویض کنید.

وسایل ضروری دفتر کار

3. نوت بوک

  • لوازم اداری اداری هنگامی که یک خودکار در جیب خود دارید، باید یک دفترچه یادداشت برای نوشتن داشته باشید.
  • نوت بوک ها لوازم اداری ضروری هستند و بهترین راه برای ذخیره اطلاعات هستند.
  • می توانید نمودارها را روی دفترچه بنویسید، رسم کنید و نمودارها را ترسیم کنید.
  • می توانید از کاغذ موجود در دفترچه یادداشت خود برای یادداشت پیام های کلیدی استفاده کنید.
  • لپ تاپ ها به راحتی قابل حمل هستند و همچنین به فضای زیادی نیاز ندارند.
مطلب مرتبط  خرید صندلی اداری در دیوار یا صندلی اداری نو؟ بررسی و تحلیل کامل

4. پد تحریر و ست تحریر

  • لوازم اداری اداری، حمل نوت بوک بسیار آسان است.
  • می توان از آنها برای یادداشت سریع اطلاعات در مورد شماره تلفن، نام و سایر جزئیات استفاده کرد.
  • همیشه یک دفترچه یادداشت کوچک در کنار گوشی نگه دارید تا تمام اطلاعاتی را که روی گوشی دریافت می کنید یادداشت کنید.
  • و تخته‌های سفید همیشه شما را در جستجوی اطلاعات نگه می‌دارند.

5. مداد؛ وسایل ضروری دفتر کار

  • به مداد به عنوان یک وسیله بی اهمیت نگاه نکنید .
  • مدادها نیازی به جوهر ندارند و ماندگاری بیشتری دارند.
  • اکنون مدادهای مکانیکی وجود دارند که ثابت می کنند بسیار مفید هستند.
  • لازم به ذکر است که وقتی هر خودکاری از کار می افتد، یک مداد به کمک می آید.
  • مداد همیشه ثابت می کند که بسیار مفید است و اگر مداد دارید، به یاد داشته باشید که تراش و پاک کن را نگه دارید.

6. اوراق سفید

  • لوازم اداری اداری ، ورق های سفید همیشه به عنوان پشتیبان کمک می کند.
  • این زمانی است که کتاب یا پد نوشتن در دسترس نیست.
  • داشتن چند برگ کاغذ خالی یا کاغذ A4 به کسی آسیب نمی رساند.
  • کاغذ همیشه کمک می کند تا چیزهایی از ذهن شما خارج شود و همیشه می توانید به ایده های خود روی کاغذ شکل دهید.
  • از برگه ها برای طوفان فکری، ترسیم تصاویر و قرار دادن ایده های خود استفاده کنید.

7. پاکت ها و سازمان دهندگان

  • لوازم اداری اداری ، پاکت نامه برای ارسال چک و دعوتنامه بسیار مفید است.
  • کارت ویزیت و حتی بروشور برای شرکت شما.
  • نوشتن نامه امروزه مانند همه پیام های الکترونیکی یک چیز نیست.
  • اما از این پاکت ها می توان برای مصارف دیگری مانند نگهداری کاغذهای اصلی استفاده کرد.
  • از سازمان دهنده ها برای نگهداری پاکت ها استفاده می شود.
مطلب مرتبط  طراحی متمایز دفتر با پارتیشن اداری سفارشی شده

8. منگنه و گیره کاغذ

  • منگنه ها و گیره های کاغذ بهترین راه برای بستن کاغذها هستند.
  • مطمئن شوید که تعداد زیادی گیره و ابزار ضروری برای منگنه کردن تمام کارها یا رسیدهای ساخته شده در یک روز خریداری می کنید.
  • منگنه ها به عنوان حذف کننده منگنه نیز عمل می کنند.
  • می توان از منگنه های بزرگ برای سنجاق آگهی ها یا سایر اعلامیه ها به تابلوی اعلانات استفاده کرد.
  • لوازم التحریر اداری دیگری مانند تمبر، چسب، نوار چسب، منگنه و گیره کاغذ وجود دارد.
  • این اقلام را می توان بر اساس نیاز و نوع کسب و کار خریداری کرد.

وسایل ضروری دفتر کار

لوازم ضروری اداری شرکت؛ وسایل ضروری دفتر کار

یک شرکت اداری باید مجهز به تجهیزات و ملزومات متعددی باشد تا بتواند برای کار و فروش لوازم اداری به مصرف کنندگان مناسب باشد که از جمله این تجهیزات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرید انواع لوازم اداری در اشکال و انواع.
  • فروشگاهی که دارای قفسه های شیشه ای یا فلزی برای قرار دادن لوازم اداری است.
  • گاری های دستی برای جابجایی کالا در داخل انبار.
  • نصب دوربین های مداربسته برای محافظت از اجناس در برابر سرقت.
  • محل را با نورپردازی قوی فراهم کنید تا محصولات در معرض دید مشتریان قرار گیرد.
  • کامپیوترها
  • دستگاه های ارتباطی
  • میز کار و صندلی.
  • تهویه مطبوع برای حفظ رطوبت.
  • خوشبو کننده های هوا برای حفظ بوی تازه و زیبا.
  • تجهیزات تمیز کردن
  • چرخ دستی برای حمل آسان کالا در داخل انبار.

در خاتمه امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد. ما را ار نظرات و تجربیات خود بی بهره نگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *