اخبار شرکت

چند نکته در نظافت و نگهداری صندلی های اداری

چند نکته در نظافت و نگهداری صندلی های اداری

نظافت صندلی اداری و همچنین نگهداری صندلی اداری در تمامی اداره ها و محیط کار نقش بسیار مهمی ایفا می کنند چرا که وقتی افراد جدیدی وارد اداره می شوند اولین نکته ای که توجه آنان را به خود جلب می کند نظافت اداره و همینطور وسیله های موجود در آن است که صندلی اداری و نظافت آن یکی از این موارد می باشد. همانطور که گفته شد نگهداری درست و نظافت وسیله های موجود در ادارات بسیار مهم می باشد ، در این مقاله قصد داریم نحوه ی نظافت صندلی اداری و همینطور نگهداری صندلی اداری به روش درست را مطالعه نماییم بنابراین برای کسب اطلاعات دقیق و درست در رابطه با این موارد تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

برای نگهداری صندلی اداری به روش درست چه کار هایی باید انجام دهیم؟

نگهداری صندلی اداری از جمله عواملی است که سبب می شود اداره بسیار مرتب و تمیز دیده شود بنابراین افراد باید در نگهداری از صندلی اداری دقت و توجه خود را کار برده و از آن همانند یک گنج بزرگ نگهداری نمایند. راه های متعددی برای نگهداری صندلی اداری وجود دارد که اکنون به مطالعه و بررسی هر یک از آنان می پردازیم :

تمیز کردن صندلی :

اولین و مهم ترین نکته ای که در نگهداری صندلی اداری باید به آن توجه کرد نظافت روزانه ی آن است ، برای دوام صندلی اداری بهتر است هر روز صبح قبل از شروع کار آن را تمیز کرد.

جلوگیری از برخورد مستقیم نور خورشید :

برای اینکه صندلی اداری که از جنس چرم می باشد را بتوان سال های طولانی بدون هیچگونه مشکلی استفاده کرد باید از برخورد نور مستقیم خورشید در برابر صندلی جلوگیری کرد بنابراین مکانی که صندلی در آن قرار می گیرد حتما باید در سایه باشد چرا که تمام رطوبتی که در صندلی چرمی موجود می باشد توسط نور مستقیم خورشید خشک شده و سبب آسیب رسیدن به آن می شود.

مطلب مرتبط  دنیای مبلمان اداری مدولار و افزایش انعطاف پذیری و عملکرد

تعویض سیلندر گاز صندلی :

در برخی از موارد مشاهده می شود که در صورت نشستن صندلی فرو می رود ، برای از بین بردن این مشکل باید سیلندر گاز صندلی تعویض شود ، سیلندر گاز سبب می شود وقتی کسی بر روی صندلی می نشیند جک پنوماتیک بالا رود.

روغن کاری چرخ های زیر صندلی :

یکی دیگر از روش های نگهداری صندلی اداری روغن کاری چرخ های زیر صندلی می باشد. گاهی اوقات گل ، خاک و … وارد چرخ های صندلی می شوند که این موضوع مانع از حرکت صندلی می شود بسیاری از افراد به دلیل حرکت نکردن صندلی بجای از بین بردن مشکل و نگهداری درست از آن به تعویض صندلی خود فکر می کنند در حالی که برای از بین بردن این موضوع و حرکت آسان صندلی می توان آن را وارونه کرده و از طریق روغن روان کننده مشکل را برطرف کرد.

 

برای نظافت صندلی اداری چه باید کرد؟

همانطور که در نکات بالا گفته شد نظافت صندلی اداری یکی از مهم ترین نکات در نگهداری از این صندلی می باشد که اگر به درستی از آن استفاده شود می تواند سال های طولانی کاربرد داشته باشد. در ادامه به بررسی نکاتی در رابطه با نظافت صندلی اداری می پردازیم که شما را در نگهداری صندلی اداری و همینطور در تمیز کردن صندلی های اداری به روش درست و راحت راهنمایی می کند :

 

پاک کردن لکه

اولین مرحله در نظافت صندلی اداری پاک کردن لکه در صورت وجود از روی صندلی می باشد. اگر مواد ریخته شده بر روی صندلی از جنس مواد جامد باشد برای زدودن این مواد از یک حوله ی کاغذی استفاده کنید که البته باید توجه داشته باشید که درصورت برجسته بودن پارچه باید در هنگام تمیز کردن از مالیدن مواد جامد روی پارچه جلوگیری کنید. اگر مواد ریخته شده از جنس مایع باشند برای نظافت صندلی اداری باید از طریق یک دستمال نم دار شروع به پاک کردن مواد کنید.

مطلب مرتبط  درباره یک برند خوشنام؛ رایانه صنعت

همانطور که در بخش نگهداری صندلی اداری نیز گفته شد تمیز کردن روزانه ی آن ها نیز بسیار مهم می باشد. گرد و غبار و آشغال های ریز و درشت روی صندلی را از طریق سری فرچه دار پلاستیکی پاک کنید ، دلیل تاکید بر استفاده از سری فرچه دار پلاستیکی نرم بودن آن است که خراشی روی صندلی ایجاد نکند.

نظافت صندلی اداری

برای نظافت صندلی اداری صابون مایع و آب را با هم ترکیب کرده و بخشی از این ترکیب را روی بخش کوچکی از صندلی که در دید نباشد امتحان کرده و پس از اینکه مطمئن شدید محلول هیچگونه آسیبی به صندلی وارد نمی کند از آن برای تمیز کردن سایر قسمت های صندلی استفاده کنید. یک دستمال تقریبا بزرگ را داخل محلول شوینده فرو کرده و سپس دستمال آغشته به محلول را روی صندلی بکشید تا کاملا تمیز شود.

برای نگهداری صندلی اداری و همینطور نظافت آن باید به تمامی قسمت های آن رسیدگی شود که یکی از این قسمت ها چرخ ها ، پایه های صندلی و همینطور دسته های آن می باشند. برای این کار باید صندلی را واژگون کرده و پسماند هایی که لای چرخ ها می باشند را خراشید و یا اینکه در صورت گیر کردن مو لای چرخ آن را با قیچی بریده و سپس مابقی مو ها را از طریق یک موچین بیرون بکشید.

دسته و پایه ی صندلی بسیار راحت تر از سایر قسمت های آن پاک می شوند و می توانید این دو قسمت را از طریق یک دستمال نمناک به راحتی پاک کنید.

مطلب مرتبط  صندلی اداری و نقش کیفیت آن ها در سلامت کارمندان

نکاتی که باید در رابطه با نظافت صندلی اداری آن را بدانید

پیش از اقدام به هرکاری باید برچسب نگهداری صندلی اداری را بررسی کنید. معمولا بر روی این برچسب ها که مستقیما از تولید کننده منتقل می شوند حروف W و S وجود دارند که هرکدام معانی خاص خودشان را دارند. اگر بر روی برچسب حرف S وجود داشته باشد به این معناست که برای نظافت صندلی اداری باید از شوینده هایی که بر پایه ی حلال ها می باشند استفاده کرد. حرف W یعنی برای تمیز کردن صندلی ها باید از شوینده های با پایه ی آب استفاده کنید و SW یا S/W یعنی می توان از هر دو نوع محلول استفاده نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *