پارتیشن اداری

چرا از پارتیشن‌های اداری برای فضاسازی در محیط کارمان بهره ببریم؟

استفاده از پارتیشن اداری در محیط های کاری

اگر برای انجام کار های اداری خود به اداره یا سازمانی مراجعه کرده باشید، حتما استفاده از پارتیشن اداری را در چنین محیط هایی مشاهده کرده اید. در سال های اخیر استفاده از پارتیشن های اداری به صورت چشمگیری افزایش یافته است به طوری که در اغلب محیط های کاری استفاده از آن به چشم می خورد. اما نکته ی مهمی که وجود دارد دلیل استفاده از این نوع پارتیشن ها در محیط های کاری می باشد.

پارتیشن اداری

 از جمله دلایل استفاده از پارتیشن های اداری برای فضاسازی محیط های کاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1_ ایجاد انعطاف در فضا: استفاده از پارتیشن اداری انعطاف پذیری محیط را افزایش می دهد. در واقع هدف اصلی از تولید پارتیشن ها همین موضوع می باشد. برای مثال اگر در محیط کاری شما نیاز به تغییرات فضای سازمانی وجود داشته باشد، به راحتی با استفاده از این نوع پارتیشن ها می توانید در کمترین زمان ممکن و با حداقل هزینه این کار را انجام دهید و در واقع کار تقسیم بندی فضا را انجام دهید.

2_ افزایش بهره وری پرسنل: پرسنل یک اداره معمولا زمان زیادی را در محل کار خود سپری می کنند. به همین دلیل ایجاد محیطی مناسب می تواند بهره وری پرسنل را افزایش داده و در نهایت منجر به بهبود عملکرد سازمان شود. در سال های اخیر توجه به مهندسی فضای کار و استفاده از المان های مناسب برای طراحی فضای کار یکی از موارد مهم در افزایش بهره وری پرسنل شناخته شده است. به همین دلیل استفاده مناسب از پارتیشن اداری می تواند به بهترین شکل این کار را برای شما انجام دهد.

مطلب مرتبط  نمونه پارتیشن تک جداره ام دی اف در سال 1402

3_ افزایش تمرکز کارکنان: هنگامی که کارکنان یک بخش اداری در کنار یکدیگر به فعالیت می پردازند ممکن است تمرکز آن ها دچار مشکل شود. برای مثال هنگامی که یکی از کارکنان در حال مکالمه با ارباب رجوع باشد ممکن است تمرکز کارمند دیگر از بین برود. به همین دلیل استفاده از پارتیشن اداری با به وجود آوردن فضایی اختصاصی برای هر کارمند می تواند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری نماید.

4_ تنظیم مناسب نور و دمای محیط: استفاده از پارتیشن اداری اگر به صورت اصولی و مهندسی شده باشد می تواند در تنظیم نور و دمای محیط بسیار تاثیرگذار باشد. همان طور که می دانید نور و دما دو عامل مهم در افزایش راندمان کاری کارکنان یک اداره می باشد. بنابراین استفاده از این نوع پارتیشن ها در محیط کاری از طریق کنترل نور و دما می تواند باعث افزایش راندمان کاری شود.

با توجه به موارد ذکر شده دلیل استفاده از پارتیشن های اداری در فضاسازی محیط های کاری را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • افزایش حریم خصوصی کارکنان در محیط های کاری
  • خنثی کردن سر و صدای موجود در محیط های کاری
  • افزایش دسترسی به نور طبیعی
  • تقویت جریان هوا
  • افزایش خلاقیت در محیط های کاری

کاربرد پارتیشن اداری

انواع پارتیشن اداری

امروزه افزایش کاربرد پارتیشن اداری در محیط های کاری باعث شده است تا انواع و اقسام آن به بازار عرضه شوند که هر یک متناسب با ویژگی هایی که دارند در قسمت های مختلف محیط های کاری مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال در ادامه به برخی از مهم ترین انواع پارتیشن های اداری اشاره خواهیم کرد.

مطلب مرتبط  قیمت پارتیشن اداری دوجداره مدرن

پارتیشن اداری کف تا سقف:

این نوع پارتیشن ها که با نام  پارتیشن تمام قد در بازار نیز شناخته می شوند معمولا به صورت ثابت بوده و در بسیاری از دفاتر اداری برای جداسازی فضا های کاری استفاده می کنند. در واقع این نوع پارتیشن ها نقش دیوار را در محیط های کاری ایفا کرده و می تواند دو بخش یک اداره را از هم تفکیک نماید.

پارتیشن اداری شیشه ای:

یکی از لوکس ترین و جذاب ترین انواع پارتیشن، پارتیشن شیشه ای می باشد. استفاده از این نوع پارتیشن ها در تنظیم نور محیط بسیار تاثیرگذار می باشد. معمولا پارتیشن های شیشه ای به صورت دو جداره طراحی می شوند تا از عبور صدا نیز جلوگیری نمایند. امکان نصب پرده بر روی این نوع پارتیشن ها وجود دارد و به همین دلیل می توان از آن برای اتاق مدیریت، اتاق کنفرانس و … نیز استفاده کرد.

پارتیشن اداری نیم ارتفاع:

متداول ترین نوع پارتیشن، پارتیشن نیم ارتفاع می باشد که همه ی ما آن ها را از نزدیک مشاهده کرده ایم. استفاده از این نوع پارتیشن ها باعث پیکربندی محیط های کاری شده و امکان ایجاد اتاقک های کوچک را برای کارکنان فراهم می سازد. از جمله کاربرد های این نوع پارتیشن ها می توان به تفکیک بخش استراحت و بخش اداری، تفکیک بخش اداری و انبار، پوشش دهی فایل های اداری، نظم و سامان دهی کارکنان، سامان دهی اسناد اداری، تفکیک سرویس های بهداشتی از هم و ایجاد یک فضای به دور از سر و صدا و نویز اشاره کرد.

مطلب مرتبط  خرید پارتیشن اداری مناسب برای محیط کار

 

فضاسازی محیط های کاری

قیمت پارتیشن اداری

شاید اگر برای خرید پارتیشن اداری به بازار مراجعه کرده باشید در نگاه اول قیمت آن بالا به نظر برسد. اما اگر کاربرد ها و مزایای استفاده از آن را در نظر بگیرید خواهید دید که استفاده از آن در محیط های کاری بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. برای مثال اگر در یک اداره برای جداسازی بخش های مختلف بخواهیم از دیوارچینی استفاده کنیم باید هزینه ی قابل ملاحظه ای را صرف خرید مصالح و کارگر نماییم تا بتوانیم این کار را انجام دهیم. در حالی که در استفاده از پارتیشن های اداری هیچ یک از این هزینه ها وجود نخواهد داشت.

در رابطه با قیمت پارتیشن اداری نمی توان یک قیمت ثابت را برای آن در نظر گرفت، چرا که عوامل مختلفی در تعیین قیمت ها تاثیرگذار می باشند. برای مثال نوع و سایز پارتیشن می توان یکی از عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت ها باشد. علاوه بر این، جنس پارتیشن هم می تواند به عنوان یک عامل موثر در تعیین قیمت این محصول شناخته شود. برای مثال طبیعی است که قیمت پارتیشن چوبی و شیشه ای به یک اندازه نباشد. بنابراین برای تعیین قیمت نهایی پارتیشن اداری لازم است در قدم اول نوع نیاز و خواسته ی خود را مشخص نمایید تا بتوانید به برآوردی درست دست یابید.

پارتیشن اداری و انواع آن

 

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز: 117

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *