معماری و دکوراسیون خانه

ویلای گل خورشید

این پروژه سعی به حل دوگانگی رابطه میان خانه و دریا و ایجاد استحکام میان آنها داشته است ، و به این ترتیب تاکید بر آن داشته است که به این ترتیب می توان خورشید را به خانه آورد.

نتیجه ساخت خانه ای با اتاقهایی با جهات مختلف این است که در هر زمان از روز می توان منظره ای از تابش خورشید بر اقیانوس را داشت ، به همین دلیل این خانه را گل خورشید نامیده اند .
این ویلا همچنین یک دریافت کننده بزرگ انرژی خورشیدی است که در هر زمان همچون گلی غول پیکر ، نور و گرما را به درون خود می پذیرد.

در هر طبقه پنج مکعب وجود دارد که با هم فضای سخاوتمندانه ای را ایجاد می نمایند .
همچنین یک پاسیوی مرکزی وجود دارد که در روز های پر باد ساکنین را از وزش در امان می دارد .

با وجود آنکه این خانه در زمینی شیب دار ساخته شده است لیکن طراحی آن به نحوی است که هر طبقه در یک سطح قرار دارد و از درب عقب نیز از طریق یکی از مکعب ها به فضای باز راه وجود دارد .
راه پله مرکزی طبقه بالا را به مرکز طبقه پائین متصل می نماید . محل غذاخوری و نشیمن کوچک در دو مکعب جلوئی قرار دارد ، در حالی که در دو طرف آن اتاق تلویزیون و آشپزخانه مستقر است .
ویلا به نحوی طراحی شده است که هر قسمت سعی دارد که بخشی از این چشم انداز را کشف نماید .

با توجه به این سبک ساخت ، تعدد قاب ها در مجموع قابی بزرگ را در یک فریم گسترده فراهم می آورند .در طبقه بالا با پنج مکعب ، سه اتاق خواب به همراه دو حمام و یک اتاق میهمان با درب کشوئی ، اجازه می دهد که به فضاهای باز و بالکن ها رفت و آمد صورت پذیرد . و داخل این خانه تجربه به هم پیوستگی میان همه قسمتها را در ذهن متبادر می نماید .

مطلب مرتبط  سونایی با منظره زیبا و مسحور کننده

جهت ساخت این ویلا متریال بسیار ساده استفاده شده است و دیواره های خارجی به رنگ سفید همچون دیوارهای داخلی رنگ آمیزی سفید شده است . به منظور اینکه شیشه ها بتوانند در مقابل باد های قوی مقاومت کنند، نوع مستحکمی که معمولا در آسمان خراشها استفاده میشود در این ساختمان بکار رفته است .

1- پلان ویلا همکف
2- مقطع ساختمان با دو طبقه و پارکینگ
3- پلان طبقه دوم

منبع: www.dezeen.com

نوشته های مشابه