تابستان

هیجان انگیزترین تله کابین ها و دیگر اعضای خانواده حمل و نقل کابلی!

تله کابین Genting Skyway، مالزی
تله کابین Genting Skyway، مالزی

1- تله کابین Genting Skyway، مالزی

Genting Skyway در زمان افتتاح سریع ترین تله کابین جهان بود و در حال حاضر هم طولانی ترین تله کابین در آسیای جنوب شرقی است. سرعت آن تا 6/21 کیلومتر در ساعت می رسد و می تواند افراد را در عرض یک ساعت از کوالالامپور به منطقه تفریحی پرطرفدار گنتینگ هایلند (Genting Highlands) برساند.

ماشین کابلی Mérida، ونزوئلا

ماشین کابلی Mérida، ونزوئلا

2- ماشین کابلی Mérida، ونزوئلا

این ماشین کابلی که مرتفع ترین ماشین کابلی جهان است در دهه شصت میلادی ساخته شد تا طی کردن مسیر 5/12 کیلومتری از شهر مریدا تا قله پیکو اسپخو ممکن شود اما در سال 2008 برای انجام بازسازی بسته شد. بالاخره در سال 2016 این تله کابین مجددا راه اندازی شد تا تبدیل به قطب گردشگری در غرب ونزوئلا شود.

 تله کابین  Yushan، چین

تله کابین  Yushan، چین

3- تله کابین Yushan، چین

آنچه این تله کابین را در لیست جالب ترین تله کابین های دنیا قرار می دهد، نه سرعت آن و نه ظرفیت یا ارتفاع آن، بلکه وحشتناک بودن تجربه آن بدلیل غیراستاندارد بودن آن است. این تله کابین تنها از دو کابل فولادی و یک قفس آهنی ساخته شده است و امکان سقوط افراد در صورت از دست دادن تعادل از آن وجود دارد! این تله کابین تنها راه ارتباطی ساکنین روستای یوشان با دنیای بیرون است.

تله کابین Aiguille du Midi، فرانسه

تله کابین Aiguille du Midi، فرانسه

4- تله کابین Aiguille du Midi، فرانسه

این تله کابین به عنوان یکی از خوش منظره ترین تله کابین های جهان شناخته می شود. تله کابین Aiguille du Midi هاکی بازان و اسکی بازان را در عرض چند دقیقه از شهر شمنی به ارتفاعات کوه مون بلان می رساند. برای بیشتر افراد اینجا پایان سفرشان با این تله کابین است اما منظره ها از اینجا به بعد بسیار دیدنی تر می شوند زیرا یکی از جذاب ترین منظره های کوه آلپ درست زیر پای مسافران خواهد بود.

مطلب مرتبط  جشن تولد تابستانی با تم بستنی!
ماشین کابلی Cabrio، سوئیس

ماشین کابلی Cabrio، سوئیس

5- ماشین کابلی Cabrio، سوئیس

این ماشین کابلی یکی از هیجان انگیزترین ماشین های کابلی جهان است و در واقع شباهت اندکی به تله کابین یوشان چین دارد و آن هم اینکه هر دوی آنها سقف ندارند و مسافران در آن عبور جریان هوا را حس می کنند و این تجربه ای خاطره انگیز برای آنان رقم می زند. البته ناگفته نماند که ماشین کابلی کابریو در سوئیس درواقع نمونه استاندارد و به روز شده آن چیزی است که ما در یوشان چین تحت عنوان یک تله کابین دیدیم و بابت سوار شدن بر آن هیچ جای نگرانی نیست.

ماشین کابلی Sugarloaf ، برزیل

ماشین کابلی Sugarloaf ، برزیل

6- ماشین کابلی Sugarloaf، برزیل

برخی از شهرها بناهایی معروف دارند که به آنها شناخته می شوند ولی شهر ریو دو ژانیرو در برزیل به تله کابینش شناخته شده است. این تله کابین افراد را به دو مقصد مختلف، اولی در خلیج گوانابارا و دومی در کوه شوگرلوف می رساند و آنچه این ماشین کابلی را تبدیل به جاذبه گردشگری بزرگی کرده، مسیر آن است. گردشگران در طول مسیر بسیاری از مکان های دیدنی شهر ریو دو ژانیرو، از کوه شوگرلوف گرفته تا تندیس مسیح و ساحل زیبای آن را از ارتفاعی عالی خواهند دید.

تله کابین Mi Teleferico، بولیوی

تله کابین Mi Teleferico، بولیوی

7- تله کابین Mi Teleferico، بولیوی

شهر لاپاز در بولیوی یکی از بزرگ ترین سیستم های تله کابین جهان را در خود دارد، سیستمی که تاثیر زیادی بر حل مشکل حمل و نقل این شهر و همچنین افزایش جمعیت توریستی آن داشته است. این تله کابین به خوبی شکاف طبقاتی را در پایتخت این کشور به گردشگران نشان خواهد داد چرا که شروع مسیر مناطق فقیر نشین در جنوب شهر و انتهای مسیر در ارتفاعات شهر و در واقع منطقه اعیانی آن خواهد بود. همچنین مسیری که با این تله کابین طی می شود یکی از بهترین و زیباترین معماری های جهان را به نمایش می گذارد، خانه هایی که تبدیل به جاذبه گردشگری شده اند.

مطلب مرتبط  برترین رمان‌های منتشر شده در 98 را بخوانید
تله کابین Kharkiv، اوکراین

تله کابین Kharkiv، اوکراین

8- تله کابین Kharkiv، اوکراین

تا به حال سطل آشغال های پرنده دیده اید؟ در صورت تمیز و امن بودن، سوار شدن بر آنها حتما تجربه متفاوت و لذت بخشی خواهد بود و خب خبر عجیب اینکه این سطل آشغال ها در اوکراین وجود دارند که از آنها به عنوان تله کابین استفاده می شود و افراد با آنها مسیری آرامش بخش را طی می کنند. سفر با این تله کابین ها کمتر از نیم ساعت طول خواهد کشید و ارتفاع آن هم به پای ماشین کابلی مریدا در ونزوئلا نمی رسد، اما کابین های متفاوت آن همچنان یک تجربه فراموش نشدنی برای مسافان و گردشگران خواهند ساخت.