مبلمان اداری

همه چیز درباره صندلی اداری طبی

همه چیز درباره صندلی اداری طبی

همه چیز درباره صندلی اداری طبی

صندلی اداری استاندارد، این روزها برای مدیران و به خصوص کارمندان یک مجموعه اداری از آنچه که فکر می‌کنید حائز اهمیت‌تر است.استفاده از صندلی اداری طبی استاندارد در این دوران که کارمندان و مدیران در اداره‌ها ، آموزشگاه‌ها و موسسات دولتی و خصوصی، روزانه زمان بسیار زیادی از عمر خود را در محل کار و پشت میز می‌گذارانند و به نوعی محل کارشان منزل دوم آنها محسوب می‌شود از ملزومات مهم یک دفتر کار محسوب می‌شود.

در این نوشته برآنیم تا هر آنچه که برای خرید صندلی اداری و انتخاب درست و بهینه آن نیازمندید در اختیارتان قراردهیم چرا که وقتی در محل کار خود ساعات بسیار زیاد و متوالی را بر روی صندلی می‌نشینید، باید در کنار راحتی و احساس آرامش از آسیب‌های احتمالی به سلامتی جسمتان هم مصون باشید.

صندلی اداری طبی چیست؟

صندلی اداری طبی چیست؟

اصلی ترین تفاوت صندلی اداری طبی با صندلی اداری معمولی، طراحی و ساخت آن بر اساس اصول ارگونومیک است که کمک می‌کند که با توجه به نشستن بلند مدت بر روی آن در ساعات اداری و کاری، بیشترین احساس آرامش و راحتی، و کمترین آسیب جسمی را تجربه کنید.

درد و گرفتگی عضلانی، درد کمر، گردن، ستون فقرات و مچ و آرنج دست که از آن به عنوان سندروم و اختلال تونل کارپال یاد می‌کنند و همچنین اختلال در گردش خون و خواب رفتگی اعضای بدن از جمله مشکلات جسمی شایعی است که درصد بسیار زیادی از کارمندان که از صندلی اداری طبی استفاده نمی‌کنند به آن دچار شده و اثرات مخرب آن در سنین بالاتر بیش از پیش نمود می‌کنند.

ارگونومیک به چه معنا است؟

فاکتورها و شاخصه هایی از علم مهندسی است که در آن به طراحی لوازم و ابزار، جهت حفظ سلامت جسمی به هنگام کار پرداخته می‌شود. از آنجا که یکی از دلایل شایع بروز درد در بدن انسان، قرار گرفتن بدن در حالتی نادرست از نظر پزشکی برای مدت طولانی است، بسیار پیش می‌آید که بی آنکه متوجه شویم، ساعت‌ها مشغول انجام کار به صورت مداوم در پوزیشنی نادرست هستیم که اثرات منفی غیر قابل جبرانی به اعضای بدنمان  وارد می‌سازد.

مطلب مرتبط  نحوه تعویض پایه صندلی اداری در 5 مرحله ساده

استفاده از میز اداری استاندارد، توجه به قرار دادن صحیح مونیتور، کیبورد و موس بر روی میز و استفاده از صندلی اداری طبی استاندارد و منطبق با اصول ارگونومیک، آسیب‌های جسمی احتمالی را به صورت چشمگیری کاهش خواهد داد.

صندلی اداری طبی چه ویژگی هایی دارد؟

  • جنس نشیمنگاه: محل نشستن بر روی یک صندلی اداری استاندارد باید از جنس مرغوب پارچه‌ای یا چرمی باشد که هم مانع سر خوردن شما گردد و هم قابلیت تهویه مناسب شده و از تعرق شما جلوگیری کند.
  • پشتی و تکیه گاه صندلی با قابلیت تنظیم: عرض پشتی یک صندلی اداری طبی استاندارد حدود 30 تا 40 سانتیمتر است و قابلیت تنظیم و عقب و جلو رفتن را داراست.
  • قابلیت تغییر ارتفاع صندلی: یکی از مهم ترین ویژگی‌های یک صندلی اداری طبی مناسب، قابلیت تنظیم ارتفاع آن از کف اتاق است که توسط اهرم بادی به راحتی صورت می‌گیرد و دارای قابلیت تغییر از حدود 40 تا 54 سانتیمر از سطح زمین را بر اساس قد، طول بدن و طول دستانتان است.
  • دوار و گردشی بودن: صندلی اداری‌های طبی دارای مفصلی از ناحیه اتصال نشیمنگاه به پایه هستند که چرخش 360 درجه صندلی را میسر می‌کنند.
  • دسته های صندلی و قابلیت تنظیم: راحتی شانه ها و قرارگرفتن دست و آرنج ها در حالت استراحت از جمله نشانه‌های وجود دسته‌هایی مناسب و ارگونومی در یک صندلی اداری طبی است که قابلیت تنظیم بر اساس فیزیک بدن را داراست و علاوه بر امکان تنظیم ارتفاع، امکان تنظیم فاصله دست ها از بدن را هم خواهید داشت.
  • تکیه گاه بازوها: برای اینکه شانه ها حالت آرام و راحتی داشته باشند، تکیه گاه بازوها یا دسته صندلی اداری طبی باید نزدیک به بدن شما باشند.
  • انحنای مناسب و پوشش گودی کمر: تکیه گاه یا پشتی صندلی برای اینکه پوشش مناسبی برای گودی کمر شما ایجاد کند باید انحنایی به شکل حرف S داشته باشد.
  • چرخ‌ های مستحکم و روان: چرخ های صندلی اداری شما باید مستحکم بوده و توان تحمل وزن شما را داشته باشد. همچنین روان بودن چرخ ها به هنگام حرکت از دیگر خصوصیاتی است که یک صندلی اداری استاندارد داراست و شما برای طی مسافت‌های کوتاه اطرافتان در محیط کار احتیاج به بلند شدن و نشستن مداوم نداشته و به راحتی می‌توانید بر سطوح صاف سرامیکی یا موکت نشسته بر صندلی حرکت کنید.
مطلب مرتبط  ویژگیهای صندلی مدیریتی نیلپر

اثرات مثبت صندلی اداری طبی در کار
اثرات مثبت صندلی اداری طبی در کار

یکی از عمده اشتباهات رایج مدیران به هنگام انتخاب و خرید صندلی اداری برای دفاتر کاری، انتخاب و گزینش آنها بر اساس رنگ، ظاهر و زیبایی صندلی است و این نکته مهم نادیده گرفته می‌شود که در کنار ظاهر و زیبایی یک صندلی اداری و تطابق آن با دکوراسیون داخلی محل کار، راحتی و آرامش کارمندان و حفظ سلامتی ایشان است. صندلی اداری طبی استاندارد نه تنها مانع خستگی و ناراحتی کارمندان پس از ساعات طولانی حضور در محل کار و پشت میز می‌شود  بلکه به همین دلیل باعث افزایش راندمان کاری کارمندان شده و زمان استراحت آنها را کاهش داده و می‌توانند با آرامش و راحتی وقت بیشتری را صرف تمرکز بر روی وظایف خود در محل کار کنند.

به هنگام خرید صندلی اداری طبی به چه نکاتی دقت کنیم؟

درست است که میتوانید با مطالعه مشخصات یک صندلی اداری طبی تا حدود زیادی به گزینه مناسب خود برای انتخاب نزدیک شوید اما توصیه می‌شود که حدالمقدور صندلی اداری مورد نظر خود را از نزدیک و به صورت حضوری امتحان کنید. بر روی آن بنشینید و بر اساس نیاز خود راحتی آن را بسنجید.

از معتبر بودن برند صندلی اداری و فروشگاهی که قصد خرید و سفارش صندلی اداری را دارید مطمن شوید. متاسفه تعدادی از فروشگاه ها، محصولات کپی شده و مشابه برند‌های اصلی را هم قیمت با محصولات اورجینال به فروش می‌رسانند که توصیه می‌شود حتما قبل از خرید از معتبر بودن فروشگاه یا فروشگاه آنلاین که قصد خرید اینترنتی صندلی اداری را دارید مطمئن شوید.

مطلب مرتبط  برای انجام پروژه دکوراسیون اداری به کجا مراجعه کنیم؟

ساویس

فروشگاه اینترنتی ساویس مفتخر است که در همه ادوار فعالیت خود در زمینه ارائه محصولات مبلمان اداری، شرایطی را فراهم ساخته که به راحتی امکان سفارش مبلمان اداری مورد نظر خود را داشته و می‌توانید در همه مراحل از انتخاب صندلی اداری طبی مورد نظر خود تا سفارش و خدمات پس از فروش با کارشناسان ساویس مشورت کرده و معتبرترین برندهای مبلمان اداری را برای محل کار خود تهیه کنید.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز: 100

1 دیدگاه در “همه چیز درباره صندلی اداری طبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *