آشپزخانه

هر آنچه باید درباره فرش در آشپزخانه بدانید

زمانی که برای اولین بار برای خانه جدیدم وسیله و مبلمان می خریدم همه چیز را در نظر گرفته بودم به جز یک چیز. نمی دانستم که آیا انداختن فرش در آشپزخانه مهم است یا خیر. از کودکی بازی کردن بر روی فرش آشپزخانه در کنار مادرم برایم بسیار لذت بخش بود. فرش فضای آشپزخانه را بسیار دنج و دلنشین کرده بود. اما اینجا می خواهیم به صورتی کاملا منطقی مزایا و معایب استفاده از فرش در آشپزخانه  را در کنار هم بررسی کنیم.

فرش در آشپزخانه

مزایا:

فرش ها نرم و گرم اند و احساس محافظت و ایمن بودن به محیط می دهند. در هوای سرد به پاهایتان گرما می بخشد و در هنگام افتادن ظروف در بیشتر مواقع از آنها مواظبت می کنند. همچنین اگر مشکلات کمردرد دارید. حتی اگر نمی خواهید به صورت کامل آشپزخانه تان را فرش کنید بهتر است که یک فرش کوچک در کنار محلی که کار می کنید مثلا جلوی سینک و یا تخت آشپزخانه قرار دهید. انداختن فرش در آشپزخانه به فضا حالتی پذیرا و خوشایند می بخشد. همچنین این روزها که آشپزخانه یکی از مکان های مهم برای ارتباط میان اعضای خانواده است فضایی دنج و دوست داشتنی برای دورهمی ها ایجاد می کند و این یک امتیاز مثبت است.

معایب:

پاک کردن و تمیز کردن فرش ها بسیار سخت تر از تمیز کردن کاشی ها و سیمان هاست. بافت فرش ها دارای تراکم است و سریع چرب، فرسوده و پاره می شود. پس فرش ها ظاهری تازه و تمیز به آشپزخانه نمی دهند.

مطلب مرتبط  به آشپزخانه خود نظم ببخشید

در نهایت با توجه به مزایا و معایب که در بالا به آنها پرداختیم باید اعتراف کنم که تصمیم گرفتم برای نزدیک میز آشپزخانه ام فرش بخرم اما واقعا مشتاقم تا نظرات شما را نیز راجع به این موضوع بدانم.

بعد از بررسی معایب و مزایای استفاده از فرش در آشپزخانه می خواهیم با هم به انواع الگوها و نقش و نگارهای مختلف فرش ها که می توان در آشپزخانه آنها را مورد استفاده قرار داد بپردازیم. هر کدام از آنها با توجه به سبک کلی دکوراسیون خانه و یا آشپزخانه تان می توانند تأثیری دلنشین بر روی محیط گذاشته و آن را زیباتر و دوست داشتنی تر کنند.

فرش در آشپزخانه

فرش ها طرح ها و نقش های مختلفی دارند که برای آشپزخانه می توان انتخاب کرد. فرش با نقش مشبک (Lattice Frieze Rug) یکی از موارد پرطرفدار است. نقش آن ساده و درجه یک است و هیچگاه کسل کننده نیست. یک الگوی شیک و همه کاره.

فرش در آشپزخانه

آشپزخانه ها فاقد رنگ هستند. کفپوش ها و کابینت ها اغلب همه سفید هستند و یک فرش رنگی با نقش خاص می تواند خودش را در محیط به خوبی نشان دهد. فرش قرمز بخارا  (red Bokhara rug) یکی از گزینه های عالی برای آشپزخانه های تکرنگ است. الگوهای سنتی روی آن، ظاهر تمیز و شادابی آن بسیار مناسب محیط آشپزخانه های مدرن است.

فرش در آشپزخانه

در آشپزخانه های مدرن فرش می تواند نقطه اتصال میان اجزای مختلف باشد و ظاهری گرم و جذاب ایجاد کند. برای آشپزخانه هایی با کابینت های سفید در کنار قطعاتی به رنگ چوب می توان از فرش با نقش استارلایت (Starlight rug) استفاده کرد. مدلی که در عین سادگی طراوت و زیبایی خاصی به محیط می دهد.

مطلب مرتبط  دکوراسیون آشپزخانه تیره رنگ

فرش در آشپزخانه

رنگ های خاص و شاد مانند نارنجی به آشپزخانه ظاهری شگفت انگیز می دهند. مخصوصا اگر از آن طیف در جزئیات دیگر در آشپزخانه استفاده شود و یا اینکه آشپزخانه ای به رنگ خنثی داشته باشید.

فرش در آشپزخانه

براساس نوع چیدمان آشپزخانه تان و ابعاد آن ممکن است که یک فرش باریک و بلند، یک مربع و یا یک فرش گرد تهیه کنید. فرش های گرد (Leipzig round rug) اما حس خوب صمیمیت برای جمع های خانوادگی به همراه دارد.

فرش در آشپزخانه

فرش هایی با الگوها و نقش و نگارهای گل گلی (Madeline rug) را می توان برای فضاهای مختلفی از جمله آشپزخانه ها به کار برد. این فرش ها به خصوص در فضاهای ساده و با رنگ های خنثی گزینه های بسیار خوبی هستند.

فرش در آشپزخانه

فرش بریگلا (Brighella rug) نسخه ای چند رنگ با سایه های قرمز و نارنجی است. رنگ ها در پس زمینه بژ به شکل جسورانه در کنار هم قرار می گیرند. طرح های انتزاعی این فرش کمک می کند تا بتوانید از آن در انواع فضاها و دکورهای مختلف استفاده کنید.

فرش در آشپزخانه

فرش هایی که داستانی تعریف می کنند به محیط و فضا شخصیت می دهند و برای همه پذیرا و دلنشین اند. مانند فرش هایی با نقش شکارگاه که الگویی پویا، رنگی و عجیب دارند.

فرش در آشپزخانه

فرش با نقوش هندسی شورون برای آشپزخانه مدرن و فضاهای دیگر بسیار عالی و مناسب است. الگویی هندسی در رنگ های مختلف و مبهم که یادآور پارکت هایی است که با این نوع کفپوش پوشانده می شوند. این فرش ها بسیار شیک و جسورانه اند و ظاهری سبک و معمولی دارند که به فضای اطرافشان نقش و نگار می بخشند.

مطلب مرتبط  دکوراسیون آشپزخانه کوچک

نوشته های مشابه