مبلمان اداری

نکات مهم در انتخاب میز اداری ارگونومیگ 20203

نکات مهم در انتخاب میز اداری ارگونومیگ 20203

انتخاب میز اداری ارگونومیک به عنوان یکی از مبلمان اداری کلیدی، اهمیت زیادی در بهبود کسب و کار دارد. میزهای اداری ارگونومیک از اساسی ترین و مهم ترین ملزومات هر دفتر هستند و طراحی استادنداری دارند. هدف از تولید میزهای ارگونومیک، حفظ سلامت کارکنان در طول انجام کار است. با خرید میزهای اداری ارگونومیک از فروشگاه ساویس، راندمان کاری خود را بهبود ببخشید.

7 نکته در انتخاب میز اداری ارگونومیک

انتخاب میز اداری ارگونومیک

انتخاب میز اداری ارگونومیک

هنگام انتخاب میز اداری ارگونومیک باید به چند نکته مهم توجه کرد. در اینجا چند فاکتور کلیدی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید:

  1. قابلیت تنظیم ارتفاع: به دنبال میزی باشید که به شما امکان می دهد ارتفاع را متناسب با بدن و وضعیت کاری ترجیحی خود تنظیم کنید. در حالت ایده‌آل، میز باید قابل تنظیم باشد تا هم حالت نشسته و هم ایستاده را در خود جای دهد و ارگونومی بهتری داشته باشد و خطر ناراحتی یا مشکلات اسکلتی عضلانی را کاهش دهد.
  2. ابعاد سطح کار: اطمینان حاصل کنید که میز سطح کافی را برای پاسخگویی به نیازهای کاری شما فراهم می کند. باید به اندازه کافی عریض و عمیق باشد تا به راحتی کامپیوتر، مانیتور(ها)، کیبورد، ماوس و سایر تجهیزات یا اسناد ضروری را در خود جای دهد. داشتن فضای کافی برای سازماندهی اقلام کارتان می تواند به بهبود بهره وری و کاهش بهم ریختگی کمک کند.
  3. محل قرارگیری صفحه کلید و ماوس: محل قرارگیری صفحه کلید و ماوس را در نظر بگیرید. میز باید دارای یک سینی مخصوص صفحه کلید یا سطحی باشد که به شما امکان می دهد صفحه کلید و ماوس را در ارتفاع و فاصله مناسب از بدن خود قرار دهید و از وضعیت خنثی مچ و بازو برای جلوگیری از فشار یا آسیب اطمینان حاصل کنید.
  4. مدیریت کابل: یک میز ارگونومیک خوب باید مقرراتی برای مدیریت کابل داشته باشد. باید دارای مسیریابی کابل یا گرومت های داخلی باشد تا سیم ها و سیم ها را منظم و دور از راه نگه دارد و خطرات ناشی از زمین خوردن را کاهش دهد و فضای کاری تمیز را حفظ کند.
  5. گزینه های ذخیره سازی: قابلیت های ذخیره سازی میز را ارزیابی کنید. این باید گزینه های ذخیره سازی کافی را ارائه دهد تا اسناد و لوازم اداری شما را منظم و در دسترس آسان نگه دارد. کشوها، قفسه ها یا کمدهای فایل می توانند به مرتب نگه داشتن فضای کاری شما کمک کنند و گردش کار کارآمد را ارتقا دهند.
  6. پایداری و دوام: میزی را انتخاب کنید که محکم و پایدار باشد تا وزن وسایل شما را تحمل کند. این باید از مواد با کیفیت بالا ساخته شود که بتواند در استفاده روزانه مقاومت کند. ثبات برای جلوگیری از لرزش یا لرزش که می تواند کار شما را مختل کند و به طور بالقوه باعث بروز حوادث شود، مهم است.
  7. سبک و زیبایی شناسی: در حالی که عملکرد ارگونومیک بسیار مهم است، ممکن است بخواهید سبک و زیبایی میز را نیز در نظر بگیرید. باید به خوبی با دکوراسیون دفتر کار و ترجیحات شخصی شما ترکیب شود و یک محیط کاری دلپذیر و انگیزشی ایجاد کند.
انتخاب میز اداری ارگونومیک

انتخاب میز اداری ارگونومیک

 پیشنهاد میکنیم که بخوانید: 15 مدل صندلی اداری جدید ارگونومیک 2023

ویژگی های میز اداری ارگونومیک

مهم ترین امر در انتخاب میز اداری ارگونومیک، قابلیت تنظیم ارتفاع این میز است. این قابلیت باعث شده است تا افراد از نشستن طولانی مدت احساس خستگی و کمر درد نداشته باشند. ارتفاع میز ارگونومیک یکی از مهم ترین مواردی است که باید در ساخت این میز رعایت شود. ارتفاع استاندارد میز اداری ارگونومیک بین 80 تا 90 سانتی متر است. این میز به گونه ای طراحی شده که افراد بتوانند به راحتی پای خود را تکان دهند.

انتخاب میز اداری ارگونومیک

انتخاب میز اداری ارگونومیک

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب میز اداری ارگونومیک، توجه به سطح و رویه میز است. سطح این میز باید جای کافی برای قرار دادن وسایل ضروری داشته باشد. در هنگام طراحی این میزها فضای مناسب برای قرار دادن مانیتور، موس، برگه ها و پرونده های اداری در نظر گرفته می شود.

مزیت های انتخاب میز اداری ارگونومیک در محیط های اداری

میزهای اداری ارگونومیک در مدل ها و طرح های مختلفی طراحی و تولید می شوند. با انتخاب میز اداری ارگونومیک در محیط های اداری، از فواید و مزیت های زیادی بهره مند می شوید.  در ادامه این مقاله از ساویس، مزیت های خرید میز اداری ارگونومیک را نام می بریم.

  • افزایش بازدهی و راندمان کاری
  • کاهش خستگی کارکنان
  • ایجاد آسایش و راحتی برای کارکنان
  • افزایش تمرکز کارکنان
  • فضای مناسب برای قرار گیری پاها و دست ها
انتخاب میز اداری ارگونومیک

انتخاب میز اداری ارگونومیک

مقایسه میز اداری ارگونومیک با سایر میزهای اداری

با خرید و انتخاب میز اداری ارگونومیک، می توانید از بروز مشکلاتی مانند کمر درد، پا درد و گرفتگی عضلات پیشگیری کنید. میزهای غیر استاندارد موجب خستگی افراد می شوند و در نتیجه راندمان کاری تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. یکی از مهم ترین ویژگی های میز اداری ارگونومیک، امکان دسترسی آسان و سریع به تمام زوایای میز است. در حقیقت دسترسی راحت به وسایل، یکی از مهم ترین فاکتورها در طراحی میزهای ارگونومیک است.

در دسترس بودن تلفن و همچنین سایر وسایل ضروری از خستگی افراد جلوگیری می کند. همچنین تمرکز و دقت افراد در هنگام کار افزایش پیدا می کند. همچنین با انتخاب میز اداری ارگونومیک، چشم های کارکنان هنگام نگاه کردن به مانیتورآسیب نمی بیند.

بهترین انتخاب برای محل کار

بهترین انتخاب برای محل کار

جمع بندی

میزهای ارگونومیک برای نشستن های طولانی طراحی شده اند و به این ترتیب افراد از نشستن طولانی پشت میز خسته نمی شوند. با انتخاب میز اداری ارگونومیک می توانید بسیاری از هزینه ها را کاهش دهید. به یاد داشته باشید که ویژگی‌های ارگونومیک میز در مدل‌ها و برندهای مختلف می‌تواند متفاوت باشد، بنابراین قبل از خرید، آزمایش و تنظیم میز برای اطمینان از مطابقت با نیازهای خاص شما ضروری است. علاوه بر این، جفت کردن میز ارگونومیک خود با یک صندلی ارگونومیک و نور مناسب می تواند راحتی و رفاه کلی شما را در دفتر کار بیشتر کند.

فروشگاه ساویس عرضه کننده انواع مبلمان اداری از جمله میزهای ارگونومیک اداری است. کارشناسان ما در این فروشگاه به شما در انتخاب میز اداری مناسب و با کیفیت کمک می کنند.

سوالات متداول در مورد انتخاب میز اداری ارگونومیک

در هنگام خرید میز ارگونومیک باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در هنگام انتخاب میز اداری ارگونومیک باید به محل قرار گیری دست ها توجه کرد. مثلاً هنگام استفاده از کامپیوتر، باید بتوانید دست های خود را در جای مناسبی قرار دهید تا بتوانید به درستی از کیبورد استفاده کنید.

هنگام نشستن پشت میز ارگونومیک باید چه نکاتی را رعایت کرد؟

بعد از خرید و انتخاب میز اداری ارگونومیک باید فاکتورهای لازم در استفاده از آن را رعایت کنید. سعی کنید به هیچ عنوان قوز نکنید و طوری بشینید که زاویه دید شما نسبت به مانیتور مناسب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *