اخبار شرکت

صندلی اداری و نقش کیفیت آن ها در سلامت کارمندان

صندلی اداری و نقش کیفیت آن ها در سلامت کارمندان

 

صندلی اداری از جمله وسایلی به شمار می رود که وجودش در اتاق کار شما ضروری است. البته به منظور خرید بهترین صندلی لازم است تا در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشید. البته اگر شما کارپرداز یک اداره باشید این کار برای شما یک ضرورت به شمار می رود. از آنجا که وسایل و تجهیزاتی که کارمندان در محیط های  اداری با آنها سروکار دارند ممکن است به مرور زمان دچار استهلاک و فرسودگی شوند بنابراین در صورت عدم رعایت نکات ایمنی بعید نیست که مشکلاتی را برای آنان به وجود بیاورند.

سلامت

تشدید بیماری های ناحیه کمر و دردهای عضلانی  و سیاتیک فقط بخشی از این موارد می باشد. برای این کار می توانیم مثالی بزنیم تا قضیه و ضرورت خرید صندلی با کیفیت بیشتر روشن شود. بگذارید قضیه را اینطور بیان کنیم کارمندی را در نظر بگیرید که بیش از ده سال روی یک صندلی نشسته است و در طول این مدت صندلی اداری او به نوعی فرسوده شده است. شما به مرور زمان باید این احتمال را بدهید که با افزایش وزن او یا فرسودگی چرخ های صندلی ممکن است در اثر سقوط ناگهانی از صندلی دچار مشکلاتی شود.

البته این فقط یک مثال ساده بود. ولی ایمنی محیط کار ایجاب می کند که از صندلی اداری با کیفیت و دارای گارانتی مشخص و عمر مفید بالا استفاده کنید. در واقع این کار تاثیر مستقیمی بر سلامت کارمندان دارد. با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب اطلاعات بیشتری را در خصوص کیفیت صندلی اداری  و شرایطی که باید این نوع صندلی در محیط کار داشته باشند در اختیار شما قرار دهیم.

انواع صندلی اداری و بهره وری در کار

صندلی اداری در واقع وسیله ای است که می تواند جایی برای استراحت و همزمان ارائه خدمات مختلف از طرف کارمند به مراجعین یا کاربران باشد. در واقع یک صندلی با کیفیت می تواند ضمن حفظ سلامتی فرد همچنین بازدهی او را در کارهای محوله به بهترین وجهی افزایش دهد. انواع صندلی اداری با توجه به نوع کاربری  معمولا در سه دسته صندلی های مدیریتی، صندلی کارمندی و کارشناسی، صندلی کنفرانس تقسیم می شوند. زمانی که کارمند بتواند از صندلی های ارگونومیک و طبی مناسب با وزن و کاربردهایی که از یک صندلی اداری توقع دارد استفاده کند طبیعتا باید انتظار داشته باشید که تمرکز و آرامش بیشتری در محیط کار داشته باشد. بگذارید در این زمینه داستانی را برای شما بازگو کنیم.

مطلب مرتبط  درباره یک برند خوشنام؛ رایانه صنعت

بهره وری

در یکی از فروشگاه های قدیمی شهر فروشنده میانسالی هر بار که چرخ صندلیش از جا در می رفت مجبور بود تا بلند شود و آن را دوباره جا بیندازد و این کار را در طول روز چندین بار تکرار می کرد طوری که بالاخره حوصله اش سر می رفت و عصبی می شد. حتی یکی دو بار سعی کرد از صندلی معمولی استفاده کند ولی بعد متوجه شد صندلی معمولی با صندلی محیط کار متفاوت است. هر چند قضیه را چند بار با مدیر فروشگاه مطرح کرده بود و مدیر هم قول داده بود تا صندلی مناسبی برایش خریداری کند.

وقتی صندلی را برایش آوردند او حتی یک روز هم نتوانست روی آن بنشیند چرا که از نظر او صندلی نه تنها استاندارد نبود بلکه بسیار کوچکتر بود و برای افرادی مثل او که وزن بالایی داشت طراحی و ساخته نشده بود. به ناچار به همان صندلی قدیمی خودش بسنده کرد. حالا شما فکر کنید آیا بهره وری این فرد در چنین محیطی می تواند بالا برود؟

ویژگی های صندلی اداری مناسب 

صندلی اداری غیر از بهره وری همچنین باید ویژگی ها یا بهتر است بگوییم مزیت های دیگری را هم نسبت به صندلی های معمولی داشته باشد. برخی از این ویژگی ها که انواع صندلی اداری باید از آن بهره مند باشند و به عنوان وجه تمایز این نوع صندلی به شمار می روند عبارتند از:

  • منطبق با محیط اداره و الگوهای اداری
  • برخورداری از پشتی مناسب با رویه ضد باکتری
  • مناسب برای وزن دلخواه
  • قابلیت تنظیم ارتفاع مناسب صندلی اداری
  • برخورداری از پایه های مناسب و گردان
  • ابعادمناسب انواع صندلی اداری
  • داشتن گارانتی و برند معتبر
مطلب مرتبط  پارتیشن چوبی اداری را چگونه به کار ببریم؟

در ادامه هر یک از ویژگی های این نوع صندلی را به ترتیب مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

منطبق با محیط اداره و الگوهای اداری

 

صندلی شما باید تصویری جدید از محیط کار شما به نمایش بگذارد. به همین دلیل صندلی اداری مورد نظر شما باید با محیط شما منطبق و سازگاری کامل داشته باشد. یعنی شما نمی توانید از صندلی های معمولی دارای کاربردهای متفاوت در محیط کار استفاده کنید. در واقع صندلی اداری صرفا به همین منظور طراحی شده است و در آن احساس راحتی و امنیت می کنید.

 

برخورداری از پشتی مناسب با  رویه ضد باکتری

معمولا جنس رویه صندلی ها در قسمت نشیمن و پشتی از چرم یا پارچه پلی استر و موارد دیگر می باشد. غالبا در صندلی های اداری استاندارد و با کیفیت در صورت نشستن طولانی مدت کارمند و تعریق وی جنس رویه صد تعریق بوده و پشتی یا تکیه گاه او نیز نیز مناسب با نیاز او تنظیم می شود.

مناسب برای وزن دلخواه

صندلی اداری محیط کار شما باید بتواند وزن شما را تحمل کند. در غیر این صورت زودتر از زمان مقرر فرسوده شده و از دور خارج می شود. پیشنهاد می کنیم در صورتی که وزن شما بیشتر از 100 کیلوگرم است از صندلی های مخصوص دارای جک و بالابر مخصوص استفاده کنید. البته این ویژگی هم اکنون در تولید بسیاری از صندلی ها رعایت شده است.

قابلیت تنظیم ارتفاع مناسب صندلی های  اداری

شما در صورتی که یک صندلی استاندارد و با کیفیت تهیه کنید می توانید آن را با توجه به نیاز خودتان تنظیم کنید. ممکن است افراد کوتاه قد و بلند قد تمایل داشته باشند تا صندلی را تا ارتفاع مورد نظرشان کوتاه یا بلند کنند در این صورت از اهرم مخصوص و بالابر به منظور تنظیم صندلی اداری باید استفاده شود.

مطلب مرتبط  صندلی اداری مدیریتی و تفاوت آن با صندلی های کارمندی در چیست؟

برخورداری از پایه های مناسب و گردان

یکی دیگر از مواردی که به کیفیت صندلی اداری مربوط می شود در واقع جنس صندلی شماست. به خاطر داشته باشید صندلی های اداری دارای پایه های گردان هستند که غالبا از جنس لاستیک ، پلی یورتان یا پلاستیکی بوده و باید بتواند وزن شما را تحمل کند.

ابعاد مناسب  انواع صندلی های اداری

نکته دیگری که لازم است در خصوص استاندارد بودن و کیفیت صندلی اداری بدانید این است که  باید در همان نگاه اول بتواند مناسب با ابعاد مورد نظر شما در محیط اداره انتخاب شود. یعنی ابعاد آن نباید طوری باشد که دست و پاگیر بوده یا وقتی پشت میز هستید مرتب با میز شما برخورد کرده و به شما اجازه عکس العمل مناسب را ندهد.

 

داشتن گارانتی و برند معتبر

با وجود برندهای معتبری که در داخل کشور فعالیت دارند و همچنین مدل های خارجی موجود در بازار توصیه می کنیم حتما به منظور حفظ سلامت کارمندان کیفیت را بر هزینه مقدم بدانید و از صندلی دارای گارانتی استفاده کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *