مبلمان اداری

میز کانتر اداری از کجا بخریم؟ 25 مدل مدرن 2023

میز کانتر اداری از کجا بخریم-25 مدل مدرن 2023

میز کانتر اداری یک مبلمان اداری و  یکی از انواع میز اداری است و به عنوان میز پیشخوان و میز پذیرش هم شناخته می شود. این میز در طراحی دکوراسیون اماکن مختلفی مانند اداره ها، بانک ها و مراکز پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. برای آشنایی بیشتر با میزهای کانتر در این مقاله از مجله ساویس ما را همراهی کنید.

میز کانتر اداری - میز پذیرش

میز کانتر اداری – میز پذیرش

میز کانتر اداری - میز پذیرش

میز کانتر اداری چیست؟

انواع میز کانتر اداری یا میز پذیرش یک قطعه مبلمان اداری است که معمولاً در قسمت جلو یا لابی یک اداره یا مؤسسه تجاری قرار می گیرد. به عنوان نقطه مرکزی تماس بین بازدیدکنندگان، مشتریان و کارمندان عمل می کند. هدف اولیه میز پذیرش، تسهیل ارتباط و هماهنگی روان در محیط اداری است.

میز کانتر اداری - میز پذیرش

میز کانتر اداری – میز پذیرش

میز کانتر اداری - میز پذیرش

میز کانتر اداری – میز پذیرش

ویژگی های کلیدی میز پذیرش اداری ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. فضای کاری پذیرش: میز کانتر اداری یک فضای کاری اختصاصی برای پذیرش یا کارکنان میز جلو فراهم می کند. اینجا جایی است که مسئول پذیرش تماس های تلفنی را مدیریت می کند، به بازدیدکنندگان خوش آمد می گوید و کارهای اداری مختلفی را انجام می دهد.

    میز پذیرش

  2. منطقه پذیرایی: میز پذیرش اغلب به گونه ای طراحی می شود که اولین احساس خوشامدگویی و حرفه ای ایجاد کند. همخوانی با دکوراسیون کلی دفتر ممکن است شیک و از نظر زیبایی شناسی دلپذیر باشد.
  3. علامت گذاری و برندسازی: میز کانتر اداری ممکن است دارای لوگوی شرکت، نام یا سایر عناصر برند باشد که به راحتی برای بازدیدکنندگان قابل شناسایی است و هویت شرکت را تقویت می کند.
  4. ذخیره سازی و سازماندهی: میزهای پذیرش اغلب دارای محلول های ذخیره سازی مانند کشوها، کابینت ها یا قفسه ها هستند که به مسئول پذیرش اجازه می دهد اقلام ضروری، اسناد و لوازم التحریر را در دسترس خود نگه دارد.
  5. ابزارهای ارتباطی: میز ممکن است فضایی برای یک تلفن، رایانه، سیستم مخابره داخل ساختمان یا سایر ابزارهای ارتباطی داشته باشد که مسئول پذیرش را قادر می سازد تا تماس ها و سوالات را به طور موثر مدیریت کند.
  6. مدیریت بازدیدکنندگان: برخی از میزهای پذیرش ممکن است دارای ویژگی هایی برای مدیریت بازدیدکنندگان باشند، مانند برگه ورود به سیستم یا دفترچه گزارش بازدیدکنندگان.
  7. دسترسی: میز باید طوری طراحی شود که افراد دارای معلولیت را در خود جای دهد و در صورت لزوم فضای کافی برای دسترسی به صندلی چرخدار فراهم کند.
  8. روشنایی: نور کافی برای قسمت پذیرش ضروری است و میز کانتر اداری یا میز پذیرش ممکن است دارای وسایل روشنایی یکپارچه، استفاده از لوستر، آباژور و … برای اطمینان از دید باشد.
  9. مدیریت کابل: برای مرتب و منظم نگه داشتن منطقه، میز ممکن است دارای ویژگی های مدیریت کابل برای مخفی کردن و مسیریابی سیم ها و کابل ها از دستگاه های الکترونیکی باشد.

مشخصات میز کانتر اداری یا میز پذیرش

معمولاً میزهای کانتر به فضای خیلی زیادی نیاز ندارند و برای قرار گیری 2 تا 3 نفر طراحی شده است. بیشترین کاربرد میز کانتر اداری در بیمارستان ها، کلینیک ها، مراکز پزشکی و فروشگاه ها است. همچنین در نمایشگاه ها و مراکز خرید برای تست و نمایش محصولات از این میزها استفاده می شود. این میز در قسمت پذیرش و دقیقاً ما بین کارمندان و مراجعه کنندگان قرار می گیرد و برای پذیرش و اطلاع رسانی به مشتریان استفاده می شود.

میز کانتر اداری - میز پذیرش

میز کانتر اداری – میز پذیرش

اهمیت استفاده از میزهای کانتر و پذیرش

خرید میز کانتر اداری اهمیت زیادی در طراحی دکوراسیون شرکت شما دارد؛ چون این میز در حقیقت کارت ویزیت شرکت شما است. اولین چیزی که مراجین بعد از ورود به شرکت شما می بینند، میز کانتر است پس باید در انتخاب آن از نظر ظاهر و ابعاد دقت کنید. میزهای کانتر در طرح ها، مدل ها و رنگ های مختلفی ساخته می شوند و شما می توانید کانتر اداری را مطابق به سبک و رنگ دکوراسیون خود سفارش دهید.

میز کانتر اداری | میز پذیرش

میز کانتر اداری | میز پذیرش

آشنایی با انواع میز کانتر اداری

میز کانتر اداری دارای مدل های مختلفی است و شما می توانید با توجه به زمینه کاری خود، کانتر مورد نیاز را بخرید. به طور کلی میزهای کانتر از نظر متریال مورد استفاده و شکل طراحی در گروه میزهای منحنی، میزهای تلفیقی و میزهای شیشه ای موجود هستند. این میزها همچنین از نظر کاربرد به چند دسته تقسیم می شوند که در ادامه آنها را معرفی می کنیم.

  • میز کانتر اماکن پزشکی: طراحی این میزها به گونه ای است که همه افراد بتوانند از پشت آن با کارکنان پذیرش صحبت کنند.
  • میز کانتر بانکی: میزهای پذیرش بانکی یکی از مدل های میز کانتر اداری هستند که در بانک ها کاربرد دارند. یکی از مهم ترین نکات در ساخت و طراحی این کانترها، حفظ حریم شخصی کارکنان است. این میزها در مقایسه با مدل هایی که در مراکز پزشکی استفاده می شوند، دارای ارتفاع کمتری هستند. به این ترتیب مراجعه کنندگان می توانند در حالت نشسته با متصدی بانک صحبت کنند.
  • میز کانتر صرافی: در ساخت و طراحی این میزها، رعایت نکات ایمنی اهمیت بالایی دارد. مناسب ترین میز کانتر برای صرافی ها میزی است که علاوه بر داشتن دیواره های بلند، از همه طرف پوشیده باشد.

میز کانتر اداری | میز پذیرش

میز کانتر مدرن | میز پذیرش

خرید میز کانتر اداری از ساویس

میز پذیرش اداری نقشی حیاتی در ایجاد یک تصور مثبت و حرفه ای از شرکت برای بازدیدکنندگان و مشتریان دارد. این مرکز به عنوان مرکز ارتباط، هماهنگی و مهمان نوازی در محیط اداری عمل می کند و آن را به یک قطعه مبلمان مهم در هر محیط تجاری تبدیل می کند.

میز کانتر اداری | میز پذیرش

میز پذیرش

میز پذیرش چوبی

مهم ترین کاربرد میز کانتر اداری، جدا کردن محل نشستن کارمندان بخش پذیرش و مراجعه کنندگان است. همچنین می توان از این میز به عنوان محلی برای پر کردن فرم های اداری استفاده کرد. بدون وجود این میز، در محیط هایی که مراجعه کنندگان زیادی دارند، بی نظمی ایجاد می شود.

فروشگاه ساویس یکی از بهترین مراکز برای خرید انواع میزهای کانتر است. با مراجعه به این فروشگاه می توانید تمام تجهیزات اداری از جمله میز کانتر را با بهترین کیفیت تهیه کنید.

میز کانتر اداری | میز پذیرش

سوالات متداول در مورد میزهای کانتر

یکی از مهم ترین موضوعات در انتخاب میز کانتر چیست؟

قبل از خرید میز کانتر اداری باید ابعاد آن را اندازه گیری کنید و جای مناسبی برای قرار دادن آن پیدا کنید. بهترین مکان برای قرار دادن این میز، در قسمت ورودی و جلوی دید افراد است.

قیمت کانترهای اداری به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت میز کانتر اداری به عوامل مختلفی همچون ابعاد میز، طرح، مدل و جنس آن بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *