مبلمان اداری

میز تحریر مدرن و انواع آن – خرید میز تحریر و مطالعه

میز تحریر مدرن و انواع آن

میز تحریر مدرن و انواع آن – خرید میز تحریر و مطالعه در ساویس

میز تحریر مدرن یا همان میز مطالعه امروزی یکی از کاربردی ترین و پرفروش ترین محصولات در بازار میز و مبلمان اداری و خانگی است که به خاطر تغییراتی که طی سالها در نوع طراحی و ساخت آنها ایجاد شده است از میز تحریرهای کلاسیک سالیان گذشته پیشی گرفته و نه تنها به ویژگی‌ها و کاربردهای آن افزوده شده بلکه این روزها به جای عنوان میز تحریر یا میز مطالعه، عنوان میز تحریر مدرن را یدک می‌کشد.

در صورتی که تمایل به خرید میز تحریر مدرن دارید به شما توصیه می‌کنیم که ابتدا مقاله پیش رو را مطالعه کنید تا در انتخاب و سفارش میز تحریر مورد نظرتان آگاهانه تر عمل کرده و انتخابی درست و بهینه داشته باشید.

میز تحریر و مطالعه در گذر زمان

میز تحریر و مطالعه در گذر زمان

اولین اختراع میز را به عنوان یک سطح صاف با چهار یا چندین پایه در 2500 سال  قبل از میلاد مسیح به مصر باستان نسبت می‌دهند. دورانی که پس از استفاده از آن به عنوان محلی برای دور هم نشستن و استفاده از آن به عنوان میز غذاخوری به فکر طراحی مدل‌های کوچکتر و جمع و جورتر افتادند که نویسندگان و شعرا محلی برای نگارش آثار خود داشته باشند. در سال‌های نه چندان دور و دوران معاصر نیز نام میز تحریر به همین کاربری گره خورده بود و میزهایی با ابعاد کوچکتر را که صرفا برای مطالعه، نگارش و برای کودکان و محصلان جهت انجام تکالیف مدرسه ساخته می‌شدند را میز مطالعه یا میز تحریر می‌نامیدند.

هرچند که این میزها در ابعاد بزرگتر و با طراحی کلاسیک در دفاتر و اتاق‌های مطالعه خانه‌های اشرافی هم با همین نام و همین کاربری استفاده میشدند. اما آنچه که برای ما ملموس تر است کاربرد آنها در مدارس، دفاتر کار و در منزل است که برای نوشتن و مطالعه از آن استفاده می‌گردد.

مطلب مرتبط  قیمت و مدل صندلی گردان ارگونومیک

این روزها با پیشرفت تکنولوژی و فراگیری استفاده از کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت و غیره، میزهای تحریری که سالیان سال در کشوهای خود قلم و خودکار و ابزار نگارش را در خود جای می‌دادند کاربری های دیگری نیز پیدا کردند و یا بهتر است بگوییم شاید همان کاربری اما با ابزاری متفاوت و مدرن تر.

انواع میز تحریر مدرن:

انواع میز تحریر

شاید یکی از مهم ترین علل مدرن نامیده شدن میز تحریر در این ایام، تنوع و خلاقیت بیشتر در طراحی این مدل میزها است که با توجه به افزایش حساسیت ها و توجهات به علم زیبایی شناسی، معماری و طراحی داخلی و دکوراسیون نسبت به گذشته در بین اقشار مختلف مردم، طراحان و تولید کنندگان را بر آن داشته که با توجه به روند رو به رشد تکنولوژی، ارتقاع سلیقه‌ها و تغییرو کاهش در مساحت فضای داخلی منازل و دفاتر کار  به فکر اعمال تغییراتی جذاب در این صنعت بیافتند.

  • میز تحریر تاشو:

    میزهایی نسبتا سبک با قبلیت جمع شدن و تا شدن که قابل حمل هستند و گزینه مناسبی برای اتاق‌های کوچک با مساحت و فضای محدود محسوب می‌شوند.

  • میز تحریر کودک:

    همانطورکه از نام آن مشخص است میزهایی برای سنین پایین‌تر که از نظر ابعاد کوچک هستند و برای خرید یک میز تحریر کودک، دستتان در انتخاب رنگ‌ها و مدل‌های متنوع و کودک پسند باز خواهد بود.

  • میز تحریر نوجوانان:

    این مدل از میزتحریر‌ها متناسب با سن نوجوانان و در مدل‌های دخترانه و پسرانه در بازار موجود است و می‌توانید به راحتی و با کمترین هزینه یک میزتحریر ارزان برای نوجوانان تهیه کنید.

  • میز تحریر مدرن کتابخانه‌ای:

    یک میز تحریر پرطرفدار که در کنار ماهیت میز بودن، کتابخانه نیز در کنار یا بالای آن طراحی شده است. با خرید میز تحریر کتابخانه ای در اصل با یک تیر دو نشان زدید.

  • میز تحریر مدرن اداری:

    این مدل میز تحریرهای در دفاتر، مطب پزشکان با فضای داخلی کوچکتر و حتی در ابعاد بزرگتر بسته به انتظار استفاده کننده از آن در کاربری تولید می‌شوند، ساده و شیک و قابل ست شدن با هر نوع دکوراسیون داخلی هستند.

  • میزهای دیواری:

    نوعی از میز تحریرهای تاشو هستند که به دیوار با پیچ و رول پلاک متصل شده و فضای کمی را اشغال میکنند. در این مدل میزتحریر به هنگام کار می‌توانید سطح میز را باز و پس اتمام کار آن را ببندید و فضای آزاد بیشتری داشته باشید.

  • میزهای مدرن تیبل میت:

    این مدل میزتحریر کم وزن و قابل جابه جایی بوده و قابلیت تنظیم و تغییر شیب، زوایا و ارتفاع را داراست.

  • میز تحریر رول تاپ:

    این مدل میزها دارای پوششی به صورت رولی هستند که ظاهری ظریف و شیک دارند و در فضاهایی که رفت و آمد دیگران بیشتر است، مثل محل کار و یا در اتاق نشیمن منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند. به هنگام آغاز کار مطالعه یا نگارش خود پوشش رولی آن را باز کرده و پس اتمام کار آن را می‌بندید و به این ترتیب نوشته‌ها، اسناد و یا کتابی که در حال مطالعه آن هستید از دید و دسترس دیگران خارج می‌شود.

چند نکته مهم در خرید میز مدرن:

چند نکته مهم در خرید میز

مهم ترین نکته قبل از خرید میز تحریر این است که ابتدا مشخص کنید که این میز را برای چه کسی، با چه سن و فیزیک بدنی و برای چه نوع کاربری می‌خواهید تهیه کنید. سپس سبک و نوع طراحی میز را انتخاب کنید.

ابعاد میز

پیش از انتخاب و سفارش میز تحریر حتما محل قرارگیری آن را در فضای خود مشخص کنید و با اندازه گیری دقیق، با توجه به فضای موجود میز خود را انتخاب و سفارش خود را نهایی کنید.

متریال و جنس میز

به جنس به کار رفته در میز مورد نظر دقت کرده و با توجه به محل قرار گیری آن، جنس، طرح و رنگ سایر مبلمان و عناصر اصلی دکوراسیون محیط جنس میز را انتخاب کنید. میزهای تحریر با انواع متریال در بازار موجود هستند. میزهای چوبی، میز تحریر ام دی اف MDF، میز تحریر شیشه ای، میز استیل، میز تحریرهای ترکیبی که می‌توانند ترکیبی از استیل و شیشه و فلز و چوب باشند، پس پیش از خرید سعی کنید که همه موارد و فاکتورهای مطرح شده را مدنظر قرار دهید تا انتخابی ارزنده داشته باشید.

خرید میز تحریر مدرن در ساویس

در فروشگاه ساویس این امکان برای شما فراهم شده است که انواع متنوع و مختلف میز تحریر را از معتبرترین برندهای تولید کننده این محصولات تهیه کنید. مشاوران و کارشناسان ساویس همیشه برای راهنمایی و مشورت دادن به شما در انتخابی ارزنده آماده هستند.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز: 101

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *