پارتیشن اداری, فضای اداری

مزایای استفاده از پارتیشن اداری چوبی

مزایای استفاده از پارتیشن اداری چوبی

یکی از پرکاربردترین انواع پارتیشن اداری برای جدا کردن فضاهای اداری، پارتیشن اداری چوبی است. به طور کلی پارتیشن ها یکی از مهم ترین تجهیزات اداری هستند و نقش مهمی در دکوراسیون داخلی یک اداره دارند. در این مطلب از مجله ساویس همراه ما باشید تا با ویژگی ها و مزایای این پارتیشن بیشتر آشنا شوید.

استفاده از پارتیشن اداری چه مزایای دارد؟

پارتیشن اداری چوبی

استفاده از پارتیشن‌های اداری در محیط کاری دارای مزایای مهمی است. نخست، پارتیشن‌ها به شکل جداکننده‌های فیزیکی عمل کرده و فضای کاری را به بخش‌های مختلف تقسیم می‌کنند. این امر امکان ایجاد حریم شخصی برای کارمندان را فراهم می‌کند و تداخل‌های غیرضروری بین همکاران را کاهش می‌دهد.

دوم اینکه، پارتیشن‌ها به بهبود نورپردازی و جلوگیری از پراکندگی صدا در محیط کاری کمک می‌کنند. پارتیشن ها به نظم دادن به طراحی دوراسیون اداری و  ظاهر محیط کاری کمک می‌کند و تمرکز کارمندان را افزایش می‌دهد. همچنین، از نظر بهداشتی نیز می‌توان روی پارتیشن ها حساب کرد؛ زیرا این جدا سازی می‌توانند به جلوگیری از انتشار بیماری‌ها و ویروس‌ها در محیط کاری کمک کنند. به طور کلی، استفاده از پارتیشن‌های اداری می‌تواند به بهبود کارایی، حفظ حریم شخصی و بهبود شرایط عملکرد در محیط کاری کمک کند.

پارتیشن اداری چوبی

ویژگی های پارتیشن اداری چوبی

پارتیشن های چوبی راهکار خوبی برای ایجاد یک طراحی داخلی شیک در محیط های اداری هستند. پارتیشن های اداری چوبی به خاطر مقاومت زیادشان در برابر آسیب های محیطی، از بهترین انواع پارتیشن برای محیط های اداری پر تردد هستند. این پارتیشن ها، عایق بسیار خوبی در برابر سر و صدا هستند و محیطی دنج برای کار کردن کارمندان فراهم می کنند. این مدل از پارتیشن ها، علاوه بر داشتن ظاهری شیک و جذاب، در طرح ها، رنگ ها و سبک های مختلفی تولید می شوند. در ادامه به معرفی انواع پارتیشن چوبی می پردازیم.

پارتیشن چوبی با روکش ام دی اف

پارتیشن چوبی با روکش ام دی اف

پارتیشن اداری تمام چوب

این مدل پارتیشن یکی از شیک ترین و گران ترین انواع پارتیشن اداری چوبی محسوب می شود. برای تولید این مدل پارتیشن از چوب خالص درختانی مانند راش، گردو، بلوط و افرا استفاده می شود. در بعضی مواقع برای کاهش قیمت این پارتیشن، آن را از ترکیب با مواد دیگر تولید می کنند. گاهی اوقات از ترکیب متریال چوب با موادی همچون شیشه، فلز و سنگ، دکوراسیونی خلاقانه و خاص ایجاد می شود. در صورتی که در ساخت پارتیشن های چوبی از متریال شیشه استفاده شود، محیطی دلباز همراه با نور خوب در محیط ایجاد می شود.

پارتیشن اداری چوبی مشبک

پارتیشن اداری چوبی مشبک

پارتیشن چوبی متحرک

پارتیشن اداری چوبی متحرک که به عنوان پارتیشن قابل حمل هم شناخته می شود، بخش های مختلف یک اداره را به طور موقت تقسیم می کند. این پارتیشن، طرح ها و رنگ های متنوعی دارد و در مدل های کشویی، ریلی، چرخدارد، آکاردئونی و تاشو ساخته می شود.

سایر پارتیشن های چوبی شامل این موارد می شوند.

  • پارتیشن چوبی HPL
  • پاراتیشن چوبی MDF
  • پارتیشن چوبی تک جداره
  • پارتیشن چوبی دو جداره

انواع پارتیشن اداری چوبی از نظر سبک

پارتیشن اداری آویز چوبی

پارتیشن اداری آویز چوبی

پارتیشن های چوبی در دو سبک مدرن و کلاسیک، طراحی و ساخته می شوند. پارتیشن های اداری چوبی مدرن یکی از پرکاربردترین پارتیشن های اداری در محیط های مدرن هستند. این پارتیشن ها معمولاً از یک تکه چوب یکپارچه و بدون طرح ساخته می شوند. پارتیشن های چوبی کلاسیک، دارای نقوش برجسته و تزئینی هستند و در مقایسه با پارتیشن های چوبی مدرن، ضخامت بیشتری دارند. پارتیشن های چوبی کلاسیک برای فضاهای کوچک مناسب نیستند؛ چون با اشغال کردن فضای زیاد، موجب می شوند محیط کوچک تر دیده شود.

مزیت های استفاده از پارتیشن های چوبی در فضای اداری

پارتیشن های چوبی در برابر ضربات سنگین و فشار مقاومت بالایی دارند. به همین دلیل بسیاری از ادارات استفاده از آن را به سایر پارتیشن ها ترجیح می دهند. به طور کلی استفاده از این پارتیشن مزیت های زیادی دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

پارتیشن چوبی مدرن

پارتیشن چوبی مدرن

  • نصب و اجرای آسان
  • تنوع بالا
  • قابل استفاده در هر دو سبک مدرن و کلاسیک
  • تعمیر و نگهداری آسان

سوالات متداول در مورد پارتیشن های چوبی

1- پارتیشن های چوبی HPL چه ویژگی هایی دارند؟

پارتیشن اداری چوبی HPL یکی از ارزان ترین و در عین حال مقاوم ترین پارتیشن های اداری است. این پارتیشن قابلیت شستشو دارد و در برابر رطوبت مقاوم است.

2- استفاده از پارتیشن های چوبی ام دی اف چه مزیت هایی دارد؟

برای ساخت این پارتیشن از متریال مقاوم ام دی اف برای رویه اصلی استفاده می شود.

جمع بندی

به طور کلی، پارتیشن‌های اداری چوبی علاوه بر ارائه فواید ظاهری و طبیعی، به عملکرد و کیفیت محیط کاری نیز کمک می‌کنند. این نوع پارتیشن‌ها می‌توانند به ایجاد یک فضای کاری دلنشین و مطمئن کمک کنند. قیمت پارتیشن اداری چوبی تا حد زیادی به کیفیت متریال چوب بستگی دارد. پارتیشن هایی که از چوب خالص ساخته می شوند نسبت به پارتیشن های تک جداره ام دی اف، قیمت بیشتری دارند.

برای اطلاع از قیمت و خرید انواع پارتیشن اداری می توانید به فروشگاه اینترنتی ساویس مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *