پارتیشن اداری, فضای اداری, مبلمان اداری, نور و نورپردازی

طراحی مینیمال اداری و فضای کار مدرن در سال 1401

طراحی مینیمال اداری-دکوراسیون اداری مینیمال- فضای کار استارتاپی

طراحی مینیمال اداری یا طراحی مینیمال فضای کار استارتاپی یکی از سبک های جدید برای دکوراسیون مدرن فضای اداری است که طرفداران زیادی دارد. مهمترین ویژگی دکوراسیون های مینیمال ساده بودن آن است و تا حد امکان از وسایل کمی در این دکوراسیون استفاده می شود. در طراحی مینیمال فضای کار باید در انتخاب مبلمان اداری دقت بیشتری بکنید. طراحی مینیمال برای فضاهای کوچک بهترین انتخاب است؛ چون موجب می شود فضا بزرگ تر به نظر برسد. در این مقاله از مجله ساویس با ما همراه باشید تا با ویژگی های طراحی مینیمال در محیط های اداری بیشتر آشنا شوید.

طراحی مینیمال اداری-دکوراسیون اداری مینیمال- فضای کار استارتاپی2

طراحی مینیمال اداری |دکوراسیون اداری مینیمال | فضای کار استارتاپی

ویژگی های طراحی و دکوراسیون مینیمال

برای طراحی مینیمال فضای اداری باید به نکات خاصی توجه کرد. در ادامه با بعضی از ویژگی ها طراحی مینیمال برای محیط های اداری آشنا می شویم.

  • مهمترین ویژگی سبک مینیمال، استفاده زیاد از نور است. استفاده از نور به ویژه نور طبیعی تاثیر قابل توجهی در زیبایی محیط اداری دارد.
  • برای اجرای دکوراسیون مینیمال اداری بر خلاف طراحی کلاسیک به هیچ عنوان از وسایل پر زرق و برق استفاده نمی شود. سادگی مهم ترین ویژگی در طراحی مینیمال اداری است.
  • استفاده از تزیینات و اکسسووری در طراحی مینیمال فضای کار بسیار محدود است. در حقیقت در دکوراسیون های مینیمال از وسایل دکوری و تابلوهای خیلی کمی استفاده می شود. این امر تا حد زیادی موجب جذاب بودن و همچنین افزایش تمرکز در محیط اداری می شود.
دکوراسیون مینیمالیستی

دکوراسیون مینیمالیستی اداری

اصول مهم در اجرای طراحی مینیمال برای محیط های اداری

برای اجرای طراحی مینیمال اداری، انتخاب وسایل، مبلمان اداری مناسب ( صندلی اداری و میز اداری)و چیدمان آنها باید طبق اصول باشد. همچنین توجه به رنگ وسایل، نقش قابل توجهی در دکوراسیون مینیمال دارد. رنگ ها نقش مهمی در طراحی داخلی دارند و در هر سبکی بعضی رنگ ها به عنوان رنگ غالب استفاده می شوند. در سبک دکوراسیون بیشتر از رنگ های خنثی مانند سفید و خاکستری استفاده می شود.

مطلب مرتبط  آشنایی و خرید مبلمان اداری کلاسیک

برای استفاده از رنگ های خنثی در طراحی مینیمال فضای اداری، باید به این نکته توجه کرد که رنگ ها به طور مناسب استفاده شوند. اگر از رنگ های خنثی بیش از اندازه و بدون رنگ های مکمل در فضای اداری استفاده شود، فضای اداری خسته کننده می شود. استفاده از رنگ قهوه ای در دکوراسیون سبک مینیمال، مکمل بسیار خوبی برای رنگ های طوسی و سفید است. ترکیب این رنگ ها با یکدیگر فضای جذابی در محیط اداری ایجاد می کند.

انتخاب مبلمان اداری مناسب برای طراحی مینیمال اداری یکی از مهم ترین ارکان در دکوراسیون مینیمال است. مبلمانی که برای سبک های مینمال انتخاب می شوند جنبه تزیینی ندارند و فقط کارایی آنها اهمیت دارد. این مبلمان معمولاً پایه های کوتاه با ارتفاع کم و همچنین طراحی ساده با رنگ های خنثی دارند. یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی، استفاده زیاد از اشکال هندسی ساده در مبلمان است. طراحی مبلمان این سبک به شکل مستطیل و مربع به طور صاف و مستقیم است.

 فضای کار استارتاپی1

طراحی مینیمال اداری-دکوراسیون اداری مینیمال- فضای کار استارتاپی

راهنمای مینیمال سازی فضای اداری

یک فضای کار مینیمال به شما اجازه می دهد که در محیط کاری پر از ایده، سرزنده و سازنده ، احساس راحتی کنید.

در دفتر کار مینیمال سادگی کار می کند زیرا وابستگی ما را به چیزهایی مانند لوازم جانبی میز، تجهیزات یا کمد بایگانی و کردنزا کاهش می دهد. اگر هدف فرهنگ برند شما این است که کارمندانتان را مدبر، آرام و خلاق کنید، یک طراحی مینیمالیستی دفتر ممکن است محیطی عالی برای پیشرفت ایجاد کند.

باور کنید یا نه، ممکن است بیش از آنچه واقعاً نیاز دارید، داشته باشید. به اطراف میزها، اتاقک ها یا حتی فقط رایانه های رومیزی نگاه کنید. سریع نگاه کنید و زمان زیادی را صرف نکنید. آیا به چیزی که اخیراً دیدید نیاز دارید؟ راستش، احتمالا نه.

مطلب مرتبط  کاوش در دنیای مبلمان اداری آکوستیک

مینیمالیسم خلاص شدن از شر چیزهایی مانند اضطراب، استرس طاقت فرسا، تنش و بسیاری چیزهای دیگر است که می خواهید از ذهن خود خلاص شوید. ما با رهایی از ثروت های مادی و کالاهای مصرفی گران قیمت و تنها با تکیه بر آنچه لازم است به این هدف می رسیم. با این حال، این یک موضوع پیچیده است. بنابراین، ما روی فضاهای اداری ساده تمرکز نخواهیم کرد و تنها به ساده سازی نخواهیم پرداخت.

طراحی به سبک مینیمال

طراحی به سبک مینیمال

شروع به پاکسازی محیط کار خود کنید

در بعد کوچکتر یک میز کار را در نظر بگیرید. برای داشتن یک میز اداری هوشمند کارآمد باید اول آن را خلوت کرد. طراحی مینیمال اداری هم همینطور کار میکند پس از شر وسایل اضافی خلاص شوید. مبلمان اداری بزرگ خود را برای فروش بگذارید. با گذشت سالها فعالیت حتما شما هم بسیاری تجهیزات و مبلمان و حتی عناصر دکوراتیو اضافی دارید که باید آنها را رها کنید و در قدم نخست دفتر کار خود را پاکسازی کنید.

استفاده از پارتیشن اداری در محیط کار

پارتیشن اداری در طراحی مینیمال ادری

پارتیشن اداری در طراحی مینیمال ادری

اگر میخواهید سبک مینیمالیست را در محیط کار خود اداری خود اجرا کنید دیوارکشی و تفکیک فضای کار اشتباهی بزرگ محسوب میشود. سادگی اصل اول و اساس این سبک است و وجود دیوار و اتاق های پوشیده با سبک مینیمال اداری در تناقض است. بهترین و مقرون به صرف ترین کار در طراحی مینیمال اداری نصب و اجرای پارتیشن اداری است. آن هم نه پارتیشن های پوشیده که فرق آنچنانی با دیوار کشی ندارند پس به سمت پارتیشن های شیشه ای بروید. پارتیشن اداری شیشه ای باعث افزایش تعامل بین  کارمندان میشود و با سبک مینیمال دفتر کار همخوانی زیادی دارد.

مطلب مرتبط  مبلمان اداری هوشمند: آینده روشن فناوری در محل کار

پیشنهاد ما استفاده از انواع پارتیشن اداری فریم لیس، پارتیشن اداری مدولار یا پارتیشن اداری ماژولار است که قابلیت حمل و جا به جایی هم دارند. به راحتی در صورت تغییر مکان محل کر میتوانید آنها را جا به جا کنید و در دفتر کار جدید مورد استفاده قرار دهید.

مبلمان اداری مناسب برای طراحی مینیمال ادری و استارتاپی

دکوراسیون اداری بر سادگی و کمینه گرایی متکی است اما به هر حال هر محیط کاری نیازمند مبلمان اداری است. همانطور که قبلا گفتیم از شر مبلمان بزرگ و جاگیر خلاص شوید و میز و صندلی هایی جمع و جور و با اندازه مناسب تهیه کنید. استفاده از میز اداری با قابلیت تنظیم ارتفاع و صندلی اداری ارگونومیک و انواع پاف اداری همسان با طراحی داخلی مینیمال بسیار موثر و مهم هستند.

طراحی مینیمال اداری- دکوراسیون اداری مینیمال

 دکوراسیون اداری مینیمال

سوالات متداول در مورد طراحی مینمال محیط های اداری

  1. مهمترین مزیت استفاده از سبک مینیمال در طراحی محیط های اداری چیست؟

مهمترین مزیت طراحی مینیمال فضای کار، به صرفه بودن آن است. با توجه به این که این سبک با وسایل کاربردی و ساده طراحی می شود، هزینه اضافی برای شما نخواهد داشت.

  1. برای ایجاد یک محیط اداری با سبک مینیمال به چه روشی می توان فضاهای مختلف را از هم جدا کرد؟

استفاده از پارتیشن های اداری، بهترین وسیله برای جداسازی در محیط های اداری مینیمال است.

جمع بندی

در حال حاضر دکوراسیون مینیمال طرفداران زیادی در محیط های اداری دارد. مهمترین مزیت طراحی مینیمال اداری ایجاد نظم و ترتیب در محیط اداری و همچنین مصرف بهینه از فضا با استفاده از وسایل چند کاره است.

برای خواندن مقالات بیشتر در مورد سبک مینیمال برای محیط های اداری، مقالات مربوط به ساویس در این زمینه را مطالعه کنید. کارشناسان با تجربه ما در ساویس در انتخاب بهترین وسایل برای دکوراسیون مینیمال شما را راهنمایی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *