فضای رستوران و غذاخوری

طراحی داخلی رستوران ساده و شیک

خلاقیت و نوآوری از رموز موفقیت در طراحی داخلی رستوران ها است. با نیم نگاهی به ست های رستوران موجود در بازار می توانید نمونه هایی از ایده های ساده و پرکاربرد برای طراحی داخلی رستوران ها و کافه ها و محیط هایی از این قبیل را ببینید این روزها علاوه بر کیفیت غذا مشتریان به طراحی و تزئینات رستوران ها نیز توجه می کنند در نتیجه رستوران داران علاوه بر انتخاب سرآشپز باید هنگام اجرای دکوراسیون داخلی در انتخاب مبلمان نهایت دقت را به عمل آورند. در این مطلب به چندین روش ست رستورانی ساده و در عین حال شیک می پردازیم با ما همراه باشید.

طراحی داخلی رستوران

استفاده از مبلمان سفید در رستوران‌ها

اگر می ‌خواهید با دکوراسیون داخلی یک ست رستوران ساده و شیک داشته باشید استفاده از مبلمان سفید رنگ گزینه ‌ای بسیار مناسب است. چیدمان با مبلمان و صندلی های سفید در دکوراسیون داخلی رستوران ‌ها در کنار دیوارپوش ‌های سفید همانند عکس بالا سبب می ‌شود که طراحی داخلی فضا زیبایی چشمگیری به خود بگیرد و با یک نورپردازی منحصر به فرد با کمک آویزهای روشنایی سفید و استفاده از قفسه‌ های چوبی بر روی دیوار هارمونی زیبایی ایجاد شود.

طراحی داخلی رستوران

میز و صندلی خلاقانه مناسب برای رستوران

استفاده از میز و صندلی ‌های خاص و در عین حال ساده و شیک ایده ای دیگر برای طراحی رستوران ‌هایی با چیدمان ساده است. در این تصویر ست خاصی را می بینید که میز آن با یک طراحی هنرمندانه و خلاقانه‌ بدون پایه ساخته شده است. این میز به وسیله یک چهارچوب فلزی به ‌راحتی به دیوار متصل شده است که برای رستوران ‌هایی با فضای کم بسیار کارآمد است. این طراحی زیبا یک تجربه به یاد ماندنی برای مشتریان این رستوران فراهم می‌ کند.

مطلب مرتبط  نکاتی برای انتخاب کوورکینگ ها

طراحی داخلی رستوران

مبلمانی با چیدمانی منظم در رستوران

چیدمان مرتب و هندسی مبلمانی که در تصویر بالا مشاهده می ‌کنید با رنگ ‌آمیزی گرم و جذاب در عین سادگی محیط مدرن و زیبایی را ایجاد کرده است، همچنین اندازه و ارتفاع مناسب این مبلمان آراستگی خاصی به این رستوران بخشیده است. به کار بردن رنگ‌ های نارنجی و سرخابی در کنار هم سبب ایجاد فضایی شاد در رستوران می ‌شوند همچنین احساس آرامش را به مشتریان منتقل می کنند.

طراحی داخلی رستوران

ست مبلمان رستوران با رنگ قرمز

به کار بردن رنگ مناسب در فضای رستوران یکی از عواملی است که در طراحی داخلی رستوران ‌ها تأثیر گذار است. استفاده از رنگ قرمز در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران ‌ها احساس شادی و افزایش اشتها را برای مشتریان به همراه دارد. هماهنگ بودن طراحی رستوران و کفپوش ‌ها با این ست میز و صندلی که در تصویر بالا قابل مشاهده است از نکاتی است که در طراحی دکوراسیون این رستوران به آن توجه شده است.

نکته دیگری که باید به آن بپردازیم توجه به نورپردازی محیط است که استفاده درست از نورپردازی در این رنگ ‌آمیزی می ‌تواند از تاریکی محیط رستوران کم کند و حس صمیمیت و دعوت‌ کنندگی محیط را بیشتر کند.

طراحی داخلی رستوران

مبلمان و دکوراسیون چوبی در رستوران

در تصویری که مشاهده می کنید اولین چیزی که نظر هر بیننده ‌ای را متوجه خود می ‌کند چوبی بودن ست مبلمان و هماهنگی زیبا و خلاقانه آنها با دکور و قفسه‌ های چوبی است که بر روی دیوار نصب شده است. استفاده از ست مبلمان چوبی در چیدمان دکوراسیون رستوران محیطی صمیمی و دوستانه و در عین حال زیبا و ساده ایجاد کرده است. مورد دیگری که در این تصویر مشاهده می ‌کنید به کار بردن ست مبلمانی با پشتی ‌های بلند چسبیده به دیوار است که برای فضاهای کم و قرار دادن صندلی‌ های تکی در مقابل آنها بسیار مناسب است چرا که باعث شده تا فضای کمتری از رستوران اشغال شود.

مطلب مرتبط  تزیین دیوار بین کابینت ها در آشپزخانه

طراحی داخلی رستوران

استفاده از مبلمانی با طراحی‌ مدرن در یک ست رستوران ساده

استفاده از ست مبلمانی با طراحی ‌های مدرن و در عین حال ساده می ‌تواند گزینه خوبی برای دکوراسیون‌ داخلی رستوران‌ ها باشند. مبلمان رستوران علاوه بر جذاب و شیک بودن باید احساس راحتی را نیز به مشتریان منتقل کند. در انتخاب مبلمان باید به رنگ آن نیز دقت شود در صورت استفاده از مبلمانی با رنگ مشکی نورپردازی محیط حساس تر می  شود چرا که این رنگ سبب تاریکی فضا می ‌شود لذا یک نورپردازی مناسب می تواند فضایی صمیمی تر ایجاد کند.

طراحی داخلی رستوران

انتخاب مبلمان رنگی در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران

رنگ‌ ها از عناصر فریبنده در طراحی دکوراسیون رستوران ها هستند. در تصویر بالا رستورانی را مشاهده می ‌کنید که با دکوراسیون رنگی طراحی شده است. استفاده از میز و صندلی ‌های رنگی در کنار نورپردازی زیبای سقف زیبایی منحصر به فردی را به وجود آورده است. این ست رستورانی در عین زیبایی و سادگی که به همراه دارد نظر مشتریان را نیز به خود جلب می ‌کند. ناگفته نماند که تعادل در انتخاب رنگ‌ های این رستوران در زیباتر شدن آن بی ‌تأثیر نبوده است.

طراحی داخلی رستوران

استفاده از کاناپه در رستوران

در تصویری که مشاهده می ‌کنید آنچه که توجه هر مخاطبی را به خود جلب می ‌کند رنگ آبی کاناپه ‌های استفاده شده در رستوران است که در کنار دیوارپوش ‌های چوبی ترکیب هنرمندانه و خلاقانه‌ ای را پدید آورده است. استفاده از کاناپه‌ هایی با پشتی ‌های بلند سبب شده است که میزها محدوده خود را حفظ کنند و مشتریان با آرامش بیشتری از آن استفاده کنند. همچنین این مدل کاناپه ‌ها کمک می ‌کنند تا ضمن ایجاد راحتی برای مشتریان هیچ فضایی در رستوران بلااستفاده نماند. مبلمان ساده و شیک در رستوران ‌ها نقش مهمی را در منحصر به فرد کردن محیط داخلی رستوران ‌ها بازی می ‌کنند و رنگ ‌آمیزی و طرح آنها می ‌توانند یکی از عناصر مهم در جذب مشتری برای رستوران‌ ها باشند.

مطلب مرتبط  راهنمای دکوراسیون رستوران و کافی شاپ

 

اما در آخر نکته ‌ای که باید اضافه کنیم این است که برای ایجاد یک ست شیک و جذاب برای رستوران ‌ها در کنار مبلمان مورد استفاده در دکوراسیون داخلی توجه به نورپردازی محیط، تزئینات دیوارها و کفپوش ‌های یک رستوران نیز بسیار مهم است. از کنار دیوارها و سقف ‌های رستوران نباید به راحتی و بدون هیچ تزئینی گذشت. پیشنهاد می ‌شود برای سقف ها از آویزهای روشنایی زیبا و جذاب متناسب با تزئینات داخلی رستوران استفاده شود چرا که یک نورپردازی خاص در طراحی دکوراسیون زیبایی فضا را چند برابر می ‌کند. با کمی ابتکار و خلاقیت فضای ساده تبدیل به فضایی منحصر به فرد می ‌شود. ایده ‌ای که برای دیوارها پیشنهاد می ‌شود استفاده از تزئینات دیواری و یا تابلوهایی با نقش و نگارهای خاص و زیبا است که حس و حال فوق ‌العاده ‌ای به فضای داخلی رستوران می ‌دهند.

در آخر توجه به کفپوش‌ ها نیز بسیار مهم است تناسب جنس و رنگ با طراحی داخلی رستوران ‌ها بر زیبایی فضا می ‌افزاید چرا که کفپوش‌ ها یکی از عناصر مهم و گیرا در بدو ورود به یک رستوران هستند. پس توجه به آنها بسیار مهم است.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز: 0

نوشته های مشابه