طراحی صنعتی

طراحی با حداقل ضایعات بخش اول

به همین دلیل طراحان محصول و به خصوص طراحان جوان که محصولات مبلمان را طراحی می نمایند توجه ویژه ای به کاهش ضایعات نشان می دهند ، یکی از این جوانان “Seungji Mun” است ، او طراح جوانی از کره جنوبی است ، که مدارک طراحی مبلمان و محصول را از مدرسه هنر کره جنوبی در سال 2012 دریافت نموده است .و طی مدت کوتاه فعالیت خود در نمایشگاههای متعدد مشارکت داشته و برنده جوایز متعددی شده است . و با طراحی یک مجموعه جالب از چهار صندلی که آنها را چهار برادر نامیده ، به سرعت شهرت جهانی یافته است .
او این 4 صندلی را 4 برادر نامید به این مفهوم که می توان چهار صندلی بی نقص تولید نمود بدون اینکه ذره ای ضایعات از یک ورق مورد استفاده ایجاد شود .

نحوه برشهای لازم بر یک ورق جهت تولید 4 برادر

این اندازه ورق چوبی که در اختیار او بوده است (1200*2400 ) و بر اساس آن چهار صندلی با طرح های متفاوت طراحی شده است بدون آنکه ذره ای ضایعات ایجاد شود ، در حقیقت هدف این است که ثابت شود می توان با فکر مناسب و بر اساس هر سلیقه ای به نحوی طراحی نمود که کمترین آسیب به محیط زیست وارد گردد .
و البته این چهار برادر فقط با مفهوم طراحی صرف تولید نشده اند بلکه هم قابل استفاده هستند و هم به مدت طولانی نیز می توان بدون احساس خستگی روی این صندلی ها نشست .

چهار برادر را می توان به صورت انبوه هم تولید نمود بدون اینکه ضایعاتی داشته باشند ، با استفاده از CNC می توان هزینه کارگری را کاهش داد و به این ترتیب در مصرف سرمایه ، وقت ، تکنولوژی و مواد اولیه صرفه جوئی می شود .

مطلب مرتبط  پروژه چراغ پت چیست و چه هدفی دارد؟

با توجه به اینکه طراحی این صندلی ها بسیار متفاوت بودند ، سنجی مون همکاری را با C.O.S که تولید میانی برند معروف H&M می باشد را آغاز نمود .

و به این ترتیب چهار برادر در ویترین های مغازه های C.O.S در سرتاسر جهان به نمایش در آمدند و این طراحی ساده با لباس های مورد نمایش هارمونی جالبی ایجاد نمودند .

این همکاری در همه شهر های اصلی جهان ، برلین ، لندن ، استکهلم ، آمستردام ، هنگ کنگ و تعدادی بیشتر تداوم یافت .

نوشته های مشابه