راهنمای خرید

صندلی اپن و انواع آن

صندلی اپن یا صندلی کانتر که به آن گاهی چهارپایه هم می گویند، طیف مختلفی از صندلی ها را شامل می شود. ویژگی هایی مثل فرم و ظاهرشان بر اساس کاربریشان انتخاب می شوند. هر چند در مواردی ممکن است از یک مدل صندلی کانتر هم برای اپن آشپزخانه استفاده شود و هم برای کانتر اداری.

 

انواع صندلی اپن به لحاظ فرمی

صندلی های اپن دو نوع هستند، صندلی های بلند، صندلی های تک پایه.

صندلی اپن

صندلی های بلند همانطور که از اسمشان مشخص است مثل صندلی های معمولی هستند با دو تفاوتف یکی ارتفاع بیشتر پایه ها و دیگری ارتفاع کمتر تکیه گاه. معمولا برای صندلی های اپن از تکیه گاه یا پشتی های کوتاه استفاده می کنند، چرا که تکیه دادن به پشتی بلند ممکن است تعادل صندلی را برهم زند و احتمال واژگون شدن بیشتر شود. صندلی های بلند معمولا پایه های چوبی و پشتی نشیمن پارچه ای دارند. البته که نمونه های استیل و پلاستیکی آنها نیز تولید می شود.

صندلی اپن

صندلی های تک پایه

این صندلی ها همانطور که از اسمشان مشخص است تک پایه هستند و عموما سطح مقطع پایه هایشان دایره است تا بیشترین تعادل ایجاد شود. پایه و ساختار صندلی های تک پایه استیل و پشتی نشیمن آن ها چرم است.

اجزا صندلی های اپن

پایه: صندلی های اپن همانطور که گفته شد از پایه یا پایه های بلند برخورداند.

مکانیسم تغییر ارتفاع: برخی صندلی های تک پایه مکانیسم تغییر ارتفاع دارند و با استفاده از اهرم می توان ارتفاع آن ها را تا حدود بیست سانتی متر کم یا زیاد کرد. این قابلیت برای استفاده در منزل و همچنین رستوران ها بسیار کارآمد است چرا که همه اعضای خانواده فارغ از سن و سالشان می توانند ارتفاع مناسب خود با میز اپن را تنظیم کنند. البته باید به این نکته توجه کرد که استفاده مداوم و هر روزه از اهرم تنظیم ارتفاع می تواند عمر آن را کوناه کند.

مطلب مرتبط  راهنمای جامع انتخاب و خرید صندلی اپن

زیرپایی: زیرپایی در این صندلی ها دو نوع است، زیر پایی هایی که دو پایه جلویی صندلی را به هم متصل می کنند، یا زیرپایی هایی که به صورت قطعه ای مجزا از پایه به پیش آمده اند. راحتی زیرپایی هایی که جلوتر از پایه قرار می گیرند بیشتر است و فشار کمتری به زانو وارد می شود.

نشیمن: عرض نشیمن صندلی های اپن معمولا 38 سانتی متر و از عرض صندلی های معمولی کمتر است چرا که این صندلی ها برای استفاده کوتاه مدت طراحی شده اند. همچنین در صندلی های تک پایه نشیمن معمولا قابلیت چرخش دارد.

صندلی اپن

پشتی یا تکیه گاه: همانطور که گفته شد این صندلی ها پشتی کوتاه دارند، البته نمونه های بدون پشتی آن نیز تولید می شود که بیشتر برای رستوران ها که مدت استفاده از صندلی خیلی کم است انتخاب می شوند و برای استفاده در منزل مناسب نیستند و راحتی کافی را ندارند.

دسته: صندلی های اپن در نمونه های خانگی و رستورانی معمولا دسته ندارند و یا دسته متصل به پشتی نشیمن دارند. اما در مدل های باغی برای صندلی های اپن دسته های مجزا نیز طراحی می شود.

جنس: همانطور که گفته شود از انواع متریال ها در تولید صندلی های اپن به کار گرفته می شوند، اما از آنجا که این صندلی در محیط آشپزخانه و برای صرف غذا کاربرد دارد، بهترین انتخاب گزینه ایست که به راحتی قابل شستشو و تمیز شدن باشد. از این جهت صندلی هایی که ترکیب استیل و چرم هستند امروزه بیشترین طرفدار را دارند.

مطلب مرتبط  مزیت های مبل تختخواب شو

نوشته های مشابه