مبلمان اداری

صندلی اداری استاندارد چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

صندلی اداری استاندارد به شما کمک میکند تا با آسودگی و راحتی  بیشتری به انجام کارهای اداری خود بپردازید. انتخاب صندلی اداری مناسب می تواند سلامتی شما را به طرز چشمگیری تحت تاثیر قرار دهد. شما ساعات طولانی در روز را  روی صندلی اداری که انتخاب کرده اید، می نشینید و کار می کنید. شاید به نظر مهم نرسد، اما انتخاب صندلی اداری اشتباه می تواند عواقب مخربی را برای سلامتی شما به همراه داشته باشد. اگر انتخاب اشتباهی داشته باشید،  از انواع مشکلات بهداشتی و سلامتی مانند سردرد، گردن درد و کمر درد رنج خواهید برد.

با توجه به مدت زمانی که روی صندلی های اداری خود می نشینید، مهم است که یک صندلی اداری استاندارد را انتخاب کنید که به خوبی طراحی شده باشد و ایمنی و راحتی شما را تامین نماید. صندلی های مدرن اداری دارای پایه های ارگونومی قابل تنظیم هستند که تمام مبلمان اداری بر اساس آنها تنظیم می شوند. صدها صندلی اداری ارگونومیک وجود دارد که این گونه طراحی شده اند، اما چگونه باید بین صدها صندلی اداری بهترین  را انتخاب کرد؟

مشخصات صندلی اداری استاندارد

صندلی اداری استاندارد یک اصلی از تجهیزات محیط کار است که برای افزایش راحتی و بهره‌وری کاربران در محیط اداری طراحی شده است. این صندلی‌ها اغلب دارای یک قاب استوانه‌ای با پایه‌های مستطیلی هستند که از جنس فلز یا پلاستیک ساخته شده و پوشانده شده‌اند. صندلی‌های اداری استاندارد معمولاً دارای یک صندلی مبلغرد برای نشستن و یک پشتی دارند که به راحتی قابل تنظیم ارتفاع و نیز زاویه می‌باشد. این امکانات تنظیمی به کاربران اجازه می‌دهند تا صندلی را به اندازه مناسب خود تنظیم کنند و به شکلی که بهترین راحتی را برای کار بلندمدت داشته باشند.

صندلی‌های اداری استاندارد همچنین دارای پد‌های نرم در قسمت صندلی و پشتی هستند که به منظور افزایش راحتی بیشتر کاربران طراحی شده‌اند. این پد‌ها معمولاً از جنس مواد مختلفی مثل فوم یا چرم مصنوعی ساخته می‌شوند. علاوه بر این، صندلی‌های اداری استاندارد دارای پشتی بلند هستند که به کاربران امکان اسکان در طول روز را می‌دهد و به حفظ خمیره طبیعی نیمه دایره‌ای ناحیه کمری کمک می‌کند. همچنین، اغلب این صندلی‌ها دارای پشتی قابل تنظیم هستند که به کاربران امکان پشتیبانی از محیط کاری مناسب و پوزیشن نشست مورد نیاز را می‌دهد. این ویژگی‌ها به کاربران اداری کمک می‌کنند تا در طول روز با راحتی و کارآمدی بیشتری کار کنند.

هنگام خرید صندلی اداری به چه نکاتی باید توجه داشت؟

صندلی اداری استاندارد

صندلی اداری استاندارد

خرید صندلی اداری استاندارد علاوه بر کاهش و جلوگیری مشکلات مرتبط با سلامتی، مزایای بیشمار دیگری نیز دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده، انتخاب صندلی اداری استاندارد با بهبود شرایط فیزیکی و کاری کارمندان در محیط کار موجب افزایش تولید و بازدهی مطلوب تر و با کیفیت تر آنها می شود. یک صندلی اداری مناسب به داشتن یک محیط کار سالم تر و مثبت تر کمک می کند. اگر تصمیم گرفتید روی یک صندلی اداری استاندارد سرمایه گذاری کنید، باید به  ویژگی هایی  که هر صندلی اداری باید داشته باشد، توجه کنید. در اینجا به مهم ترین نکاتی که هنگام خرید صندلی های اداری باید به آنها توجه کنید، اشاره شده است.

ارتفاع صندلی اداری

یکی دیگر از ویژگی های یک صندلی اداری استاندارد امکان تعیین و تغییر ارتفاع آن است. ارتفاع مناسب صندلی اداری به قد و بلندی شخصی بستگی دارد، که از صندلی استفاده می کند. ارتفاع  صندلی را طوری تنظیم کنید که وقتی پای شما روی زمین قرار دارد، آرنج شما به صورت کاملاَ افقی روی میز مماس شود. این کار باعث می شود تا فشار کمتری به بازوهای شما وارد شود. ارتفاع صندلی بین 40 تا 53 سانتی متر، تقریباً برای همه افراد توصیه میشود. ارتفاع صندلی چیزی است که باید به راحتی در هر صندلی اداری تنظیم شود. این تنظیم به شما امکان می دهد تا پای خود را روی زمین، ران های خود را به صورت افقی و دستان خود را به راحتی روی میز جلو نگه دارید.

اکثر صندلی های اداری استاندارد، ارتفاع خود را نسبت به کف با ویژگی تنظیم ارتفاع صندلی کنترل می کنند. تنظیم درست ارتفاع صندلی، پشتیبانی بهینه و متعادل از کمر، باسن و ران های شما را انجام می دهد. تنظیم ارتفاع صحیح همچنین گردش خون را به سمت پاهای شما بهبود می بخشد و تمام نقاط  تحت فشار پشت زانو را تسکین می دهد.

عرض و طول

مطمئناً عرض و طول صندلی اداری برای راحتی هنگام کار بسیار مهم است. هر  صندلی اداری استاندارد باید از عرض، طول  و عمق کافی برخوردار باشد تا بتواند به سادگی از فرد هنگام نشستن پشتیبانی کند. عرض استاندارد برای یک صندلی اداری بین 43 تا 50 سانتی متر است. طول صندلی نیز باید طوری باشد که فرد هنگام تکیه دادن  با پشت صندلی خود 5 تا 10 سانتی متر فاصله داشته باشد. تقریباً زیر زانوها باید روی لبه صندلی قرار بگیرد.

هرگز نباید احساس  کنید که روی صندلی خود آویزان هستید، این قطعاً ناراحت کننده است. انتخاب صندلی با طول و عرض استاندارد،  وزن بدن را به طور مساوی روی صندلی پخش  می کند. به این ترتیب، میزان فشار بر لگن و مفاصل زانو کاهش می یابد.

پشتی مناسب

حمایت از کمر و ستون فقرات  در یک صندلی اداری استاندارد بسیار مهم است. ستون فقرات کمر دارای یک منحنی درونی است که هنگام نشستن طولانی مدت بدون داشتن پشتیبانی مناسب به مرور صاف می شود.  نداشتن پشتی مناسب کمر، باعث ضعف ساختارهای ستون فقرات می شود. بهترین صندلی های اداری دارای ویژگی تنظیم کمر هستند، بنابراین می توانید پشتی را مناسب با  منحنی درونی کمر خود تنظیم کنید. پشتی صندلی اداری استاندارد باید از منحنی طبیعی ستون فقرات شما پشتیبانی کند. به همین دلیل باید قسمت پشتی صندلی اداری شما حدود 30 تا 48 سانتی متر عرض داشته باشد. این تکیه گاه باید در زاویه های به جلو و عقب قابل تنظیم با یک مکانیزم قفل کننده باشد که مانع حرکت بیش از حد به  پشت یا بغل شود.

کفپوش مناسب و استاندارد

کفپوش صندلی اداری باید از ماده ای  تهیه شود که فرد بتواند  برای مدت طولانی راحت روی آن بنشیند.  پشتی  و کف صندلی باید  از ماده قابل تنفس و نسبتاَ سخت ساخته شوند. به طوری که جریان هوا به خوبی از آنها عبور کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *