تابستان

زیباترین آبشارهای جهان که باور نمی کنید واقعی باشند!

Iguazu Falls زیباترین آبشارهای جهان
Iguazu Falls زیباترین آبشارهای جهان

آبشار ایگوآزا

در افسانه ها آمده است که روزی روزگاری یکی از خدایان افسانه های باستان دختری را که عاشقش بوده سوار بر قایق در کنار معشوقش می بیند، او چنان خشمگین می شود که رودخانه را از هم می شکافد و نتیجه اش می شود آبشاری زیبا در وسط رودخانه ایگوآزا. درست بودن این افسانه را نمی دانیم ولی چیزی که از آن مطمئن هستیم واقعی بودن آبشار ایگوآزا است. این آبشار زیبا که در مرز آرژانتین و برزیل واقع شده در سال 1541 کشف شده است.

Gullfoss زیباترین آبشارهای جهان

Gullfoss زیباترین آبشارهای جهان

آبشار گلفوس

باورکردنش سخت است ولی این آبشار زیبا زمانی جزء املاک شخصی بوده است. خوشبختانه امروز دیگر جزء مناطق توریستی کشور ایسلند است و بازدید آن برای عموم آزاد است. این آبشار در منطقه گردشگری “Golden Circle” قرار دارد و یکی از زیباترین آبشارهای اروپاست.

Angel Falls زیباترین آبشارهای جهان

Angel Falls زیباترین آبشارهای جهان

آبشار آنجل

دلیل اینکه آبشار آنجل همیشه در صدر لیست زیباترین آبشارهای جهان قرار دارد این است که این آبشار بلندترین آبشار جهان است. این آبشار ارتفاعی حدود 979 متر دارد تقریبا چیزی 15 برابر آبشار نیاگارا. دلیل نامگذاری این آبشار این است که اولین غیر بومی که این آبشار را مشاهده کرد راهنمای گردشگری بود به نام «جیمی آنجل»، دنیا برای کشف و معرفی این آبشار تا ابد مدیون وی خواهد ماند. این آبشار زیبا در ونزوئلا واقع شده است. هرچند مسیر رسیدن به آن کمی دشوار است اما هر ساله توریست های زیادی ب دیدن آبشار آنجل می روند.

Victoria Falls

Victoria Falls

آبشار ویکتوریا

آبشار ویکتوریا جزء یکی از عجایب هفت گانه دنیاست. مجموع ارتفاع و عرض این آبشار آن را بزرگ ترین آبشار جهان و یکی از سایت های مهم توریستی برای طبیعت دوستان در سرتاسر جهان نموده است. نام این آبشار از ملکه وقت، ملکه ویکتوریا گرفته شده است. یکی از ویژگی های جذاب این آبشار حوضچه آن است که گردشگران می توانند در آن شنا کنند. مه تشکیل شده از ذرات آبشار هنگام سقوط از 50 کیلومتری قابل مشاهده است.

Niagara Falls

Niagara Falls

آبشار نیاراگارا

در قسمتی از مرز آمریکا و کانادا آبشار زیبایی وجود دارد که از معروف ترین آبشارها و یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی آمریکا و کانادا است . آبشار نیاگارا از سه بخش چسبیده به هم تشکیل شده است. گردشگران هنگام بازدید از آبشار نیاگارا حتما بارانی با خود می برند زیرا ذرات آب آبشار حتی از فاصله 20 متری هم می تواند آنها را خیس کند.

Yosemite Falls

Yosemite Falls

آبشار یوسیمیتی

برای علاقمندان به هایکینگ (طبیعت گردی با پای پیاده) چه جایی بهتر از طبیعت بکر و چشم نواز آبشار یوسیمتی، این آبشار زیبا با 737 متر ارتفاع، درآمریکا قرار دارد. البته یکی از عجایب دره یوسمیت در کالیفرنیا این است که در مساحت کم آبشارهای زیبای زیادی را در خود جای داده است.

Kaieteur Falls

Kaieteur Falls

آبشار کائتور

در قلب جنگل های آمازون آبشاری وجود دارد که به دلیل آب های خروشانش نماد قدرت در جنگل است. با وجود اینکه در این آبشار کانال نسبتا باریکی از آب رودخانه به پایین می ریزد ولی فشار آب فوق العاده قوی است که آبشار را در نوع خود بی نظیر کرده است. ارتفاع این آبشار 5 برابر آبشار نیاگاراست و سرازیر شدن آب از ارتفاع 266 متری با جریان فوق العاده زیاد تصویر شگفت انگیزی ایجاد می کند که هر بیننده را میخکوب خواهد کرد.

 Tugela Falls

Tugela Falls

آبشار توگلا

در آفریقای جنوبی آبشار زیبایی وجود دارد که برای سفر کردن به آن باید 12 کیلومتر پیاده روی کرد. بعد از گذشتن از مسیری زیبا در ارتفاع 3110 پایی آبشاری زیبا مشاهده می شود که از ارتفاع 948 متری به زمین می ریزد. تصور ایستادن در بالای تپه، مشاهده این آبشار زیبا و البته منظره زیبای اطراف هر ساله توریست های زیادی را به بازدید از آبشار توگلا می کشاند.

Ban Gioc–Detian Falls

Ban Gioc–Detian Falls

آبشار دیتین و بنگیوک

این آبشار که در مرز ویتنام و چین قرار دارد از به هم چسبیدن دو آبشار بزرگ و وسیع تشکیل شده است. البته در فصل بارانی آبشارها با هم ادغام شده و نمی توان آنها را از هم تشخیص داد اما در دیگر فصول جاری شدن آب در این دو آبشار و در کنار هم بسیار دیدنی است. صدای برخورد آب با سنگ های کف رودخانه از فاصله ای دور هم قابل شنیدن است.

Bigar Cascade Falls

Bigar Cascade Falls

آبشار بیگار کسکید

در قلب جنگل های رومانی یکی از زیباترین آبشارهای جهان قرار دارد. چیزی که این آبشار را منحصر به فرد می کند سنگ های مرمری است که در زیر آبشار و بستر رودخانه قرار گرفته اند، به دلیل نحوه ریزش خاص آب بر روی آنها تصویری ایجاد می شود که بیننده احساس می کند آب رودخانه در زیر آبشار می درخشد.