دکوراسیون داخلی

رنگ نارنجی را با چه رنگ هایی ست کنیم؟

رنگ نارنجی ترکیبی از دو رنگ زرد و قرمز است. همانطور که تمام رنگ های ثانویه بسیاری از صفات خود را از والدین رنگ اصلی خود ارث می برند نارنجی هم انرژی را از رنگ قرمز و شادی را از رنگ زرد گرفته، ترکیب کرده و رنگی پر شور و هیجان را ایجاد کرده است. هر چند که به کمک بازی رنگ ها و سایه زدن یا رنگ آمیزی با مقداری از رنگ خاکستری می توان هیجانات رنگ را بالا یا پایین آورد و این قضیه به شدت بر روی رنگ نارنجی تأثیرگذار است. در ادامه به بررسی ترکیب رنگ نارنجی با دیگر رنگ ها می پردازیم.

ترکیب رنگ نارنجی

نارنجی + سفید

از این دو رنگ می توان به عنوان دو رنگ راهبردی و پر انرژی نام برد. نارنجی و سفید در آشپزخانه منجر به ترکیب رنگی واضح، اشتها آور و شیک می شود. استفاده کمتر از رنگ نارنجی در مقایسه با رنگ سفید به فضا هویت و سبک بارزی خواهد داد.

ترکیب رنگ نارنجی

نارنجی + زرد + قرمز

ترکیب این سه رنگ جسورانه زندگی را پر انرژی تر خواهد کرد. برای تعدیل شور و شوق این ترکیب می توان از رنگ صورتی استفاده کرد تا لطافت و نرمی را به فضا تزریق کند.

ترکیب رنگ نارنجی

نارنجی + قرمز

نارنجی و قرمز همسایگان یکدیگر در طیف رنگی  و هر دو پر انرژی و پررنگ هستند اما تفاوت ظریف موجود بین آنها باعث می شود که این رنگ ها در تأثیرگذاری منحصر به فرد باشند. تنها نکته در استفاده از این ترکیب رنگ این است که تناسب یکسانی از این دو را در طراحی به کار نبرید.

مطلب مرتبط  قابلیت ها و مزایای پارتیشن شیشه‌ای دفتر کار

ترکیب رنگ نارنجی

نارنجی + قرمز + بنفش ارغوانی

حرارت رنگ نارنجی در کنار رنگ قرمز را می توان با طیفی از رنگ بنفش که به قهوه ای متمایل باشد تعدیل کرد و یک منظره زیبا و در عین حال رنگارنگ پدید آورد.

ترکیب رنگ نارنجی

نارنجی + قرمز مایل به بنفش (بورگاندی)

فضای شامل این ترکیب رنگی بسیار دنج و راحت خواهد بود و گرمای مطبوع و روح نواز رنگ بنفش را در کنار نارنجی همراه دارد. هر دو رنگ موجود به تنهایی پر نشاط هستند اما وقتی با یکدیگر ترکیب می شوند فضایی امن را ایجاد می کنند.

ترکیب رنگ نارنجی

نارنجی + خاکستری

هیجانات رنگی نارنجی به تنهایی جلوه گری تمام و کمالی نخواهد داشت اما همین رنگ در کنار خاکستری بسیار به چشم خواهد آمد و این در حالی است که این ترکیب رنگی به خوبی با هم جفت شده و هویت رنگی یکدیگر را بیشتر به نمایش خواهند گذاشت. فضایی پر جنب و جوش با نارنجی و رویاپردازی با خاکستری!

ترکیب رنگ نارنجی

نارنجی + آبی تیره

به عنوان رنگ های مکمل رنگ های نارنجی و آبی تقریباً در طراحی خانه به زیبایی جفت می شوند. تیرگی موجود در رنگ آبی نماینده بزرگی است و این در کنار جوانی موجود در نارنجی جفت رنگی معناداری را خلق خواهد کرد.

ترکیب رنگ نارنجی

نارنجی + آبی کبالت

رنگ آبی تیره در تقابل با نارنجی از هیجان کمتری برخوردار است و این در حالی است که جفت رنگی نارنجی و آبی کبالت می توانند پرهیجان و جلوه گر ظاهر شوند و این تنها به دلیل خصوصیات رنگ آبی در طیف های متفاوت است. آبی تیره ساکت و محتاط است و آبی کبالت این طور نیست و پر نشاط ظاهر می شود. ترکیب رنگ نارنجی و آبی کبالت یک انتخاب مناسب برای مبل های منحنی است که آن را مکانی راحت و رویاپرورمی کند.

مطلب مرتبط  میز و صندلی اداری استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

ترکیب رنگ نارنجی

نارنجی + سبز مرکباتی

استفاده از ترکیب رنگی نارنجی و سبز مرکباتی در پس زمینه ای سفید رنگ ظاهری جوان، تازه و پر انرژی ایجاد می کند. استفاده از پالت در الگوهای کلاسیک ( به عنوان مثال شطرنجی یا راه راه ) به ایجاد ساختار رنگی کمک شایانی می کند.

ترکیب رنگ نارنجی

نارنجی + قهوه ای

اگر صادق باشیم و بخواهیم ترکیبی از رنگ نارنجی با یک رنگ دیگر را در ذهن خود تصور کنیم قهوه ای شاید آخرین رنگی باشد که به آن فکر کنیم. هر چند که وقتی قهوه ای تیره ( با ته رنگی از آبی و حضور بیشتر رنگ های طلایی و زرد ) با نارنجی ملایم جفت شود فضا ترکیبی نادر از گرمای زمینی و  دل فریبی زندگی شهری را پیدا خواهد کرد.

ترکیب رنگ نارنجی

نارنجی + مشکی + طلایی

نارنجی رنگی میانه در ترکیب این سه رنگ با یکدیگر است و باعث می شود تا اختلاف بین مشکی و طلایی به چشم نیاید. هر چند که این دو رنگ به صورت یکپارچه ای با نارنجی تطابق دارند. در این ترکیب رنگ طلایی و نارنجی قسمت واضح ماجرا هستند و رنگ مشکی زمینه کار خواهد بود که در کنار ظرافت گرم نیز هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *