اتاق خواب

راهکارهایی برای زیبا کردن اتاق خواب کوچک

برای بسیاری از ما داشتن یک اتاق خواب مرتب بسیار ایده آل و خواستنی است اما گاهی به دلیل کمبود مساحت امکان داشتن چنین فضایی را نداریم. طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک نیازمند برنامه ریزی است که می تواند سرگرم کننده باشد. با راهنمایی و تکنیک های طراحی مناسب یک اتاق شلوغ کوچک را به اتاقی رویایی و دل انگیز تبدیل کنید. در ادامه به راهکارهایی برای زیبا کردن اتاق خواب کوچک می پردازیم.

زیبا کردن اتاق خواب کوچک

از پالت همرنگ استفاده کنید

با محدود کردن پالت رنگ توهم فضایی بیشتر ایجاد کنید. فقط به رنگ سفید توجه نکنید شما می توانید علاوه بر رنگ سفید رنگ های مورد علاقه خود را نیز به کار ببرید. اگر از رنگ مشابه دیوارها برای ملافه ها و سرویس خواب استفاده کنید اتاق خوابتان بزرگتر می شود. برای نشان دادن علایقتان می توانید از چند عکس با رنگ متضاد استفاده کنید در این تصویر دیوار، ملافه و فرش سفید و استفاده از چوب به رنگ کرم – قهوه ای فضای اتاق را بزرگ، زیبا و منظم کرده است.

زیبا کردن اتاق خواب کوچک

تأثیر نور طبیعی

نور طبیعی درخشانی و روشنایی خوبی به اتاق خواب می دهد سعی کنید در فضای کوچک حداقل یک پنجره داشته باشید و برای حفظ حریم خصوصی یک پرده ساده به آن آویزان کنید. در صورت نبود نور طبیعی یک یا دو لامپ در قسمت های تاریک اتاق قرار دهید. در این تصویر پنجره بزرگ و پرده از جنس حریر و یک آیینه متوسط در کنار هم یک دکوراسیون عالی برای اتاقی کوچک را به تصویر کشیدا است .

مطلب مرتبط  دکوراسیون منزل خود را بر اساس ماه تولدتان بچینید

زیبا کردن اتاق خواب کوچک

از فضایی که در اختیار شما قرار داده شده است نهایت اسفاده را بکنید

در اتاق خواب های کوچک می توانید از کف تا سقف وسایلی به کار ببرید که حداکثر کارایی را داشته باشند مثلا می توانید از تختخواب های کمجا و یا مبل های تختخوابشو استفاده کنید امروزه اینگونه  طراحی ها بسیار متفاوت و شیک و در عین حال خیلی هم راحت هستند. همچنین می توانید از تختخواب هایی استفاده کنید که در زیر آن کشو دارد و می توان لباس و اسباب بازی یا کتاب در آنها قرار داد.

زیبا کردن اتاق خواب کوچک

آیینه ایجاد نمای عمیق

ایجاد یک فضای رویایی با آیینه یک ترفند کلاسیک است زیرا آیینه ها مانند پنجره های اضافی عمل می کنند. یک دیوار آیینه ای فضا را دو برابر نشان می دهد و یک آیینه قدی و بزرگ می تواند فضای اتاق خواب کوچک را چند برابر و همچنین به روشنایی بیشتر در اتاق خواب نیز کمک کند.

زیبا کردن اتاق خواب کوچک

اندازه گیری وسایل

قبل از خرید وسایل اتاق خواب حتما آنها را اندازه گیری کنید تا به خوبی در اتاق جا بگیرند برای مثال تختخواب و میز آرایش یا میز تحریر و کمد لباس و قفسه ها کتاب باید از قبل اندازه گیری شوند. بعضی اوقات افراد برای اتاقی کوچک از تختخوابی بزرگ استفاده می کنند و دیگر فضایی برای گذاشتن وسایل دیگر نمی ماند که علاوه بر کوچکتر نشان دادن فضای اتاق می شود جلوه خوبی هم به آن نمی بخشد.

زیبا کردن اتاق خواب کوچک

استفاده از تابلو نقاشی بزرگ برای جذابیت بیشتر

استفاده از تابلو های نقاشی بزرگ می تواند حرکت زیرکانه باشد و به مخاطب حس وارد شدن به فضایی بزرگ را می دهد. اگر شما طرفدار پر و پا قرص هنر و تابلوهای هنری هستید به جای استفاده از چندین تابلوی کوچک یک تابلوی بزرگ و خاص به کار ببرید. شما با استفاده از این ایده می توانید اتاق خود را به یک اتاق کلاسیک و هنری تبدیل کنید.

مطلب مرتبط  ۱۱ اتاق نشیمن اسپانیایی که می توانند الهام بخش شما باشند

زیبا کردن اتاق خواب کوچک

دفن کمد و میز خود

اگر لباس ها یا وسایلتان نیاز به فضا بیشتری دارند اما شما فضای کوچکی به عنوان اتاق خواب در اختیار دارید می توانید با استفاده از مهندسی مناسب و دکوراسیون خوب یک کمد داخلی بسازید و از فضای خود حداکثر استفاده را ببرید. در این تصویر درون دیوار یک کمد کشویی ساخته شده که اصلا فضایی را نگرفته است و اتاق را بزرگتر کرده است .

زیبا کردن اتاق خواب کوچک

یک دیوار متفاوت

آخرین راهکار برای زیبا کردن اتاق خواب کوچک که در اینجا پیشنهاد می کنیم این است که می توان در یک اتاق خواب باریک یک دیوار را به رنگ یا طرح متفاوت درآورد که به اتاق خوابتان زیبایی منحصر به فردی می دهد. در این تصویر دیوارها سفید هستند ولی یک دیوار با کاغذدیواری زمینه سفید و اشکال فانوس به اتاق شخصیت داده است..

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز: 1

نوشته های مشابه