تابستان

راهنمایی برای بازگشت به کار بعد از تعطیلات

تا جایی که می‌شود تقویم اولین روز خود را خالی نگه دارید
تا جایی که می‌شود تقویم اولین روز خود را خالی نگه دارید

برای بازگشت خود برنامه‌ریزی کنید

هنگامی که قرار است به تعطیلات برویم معمولا زمان حرکت خود را تعیین می‌کنیم و برنامه‌ریزی برای بازگشت را به تعویق می‌اندازیم. اکثر افراد دوست دارند بازگشت را به آخرین لحظات ممکن موکول کنند. شما این کار را نکنید و سعی کنید زودتر از دقیقه نود به خانه برگردید. اینکه زمانی کافی برای بازکردن چمدان‌ها، استراحت و چک کردن ایمیل‌ها در آرامش داشته باشید تا حد زیادی از فشار اولین روز برگشت به کار می‌کاهد.

 

برنامه‌ی کاری روز اول را از قبل مشخص کنید

شاید علاقهمند به استفاده از اپلیکیشن‌‌های برنامه‌ریزی باشید یا ترجیح دهید در تقویمتان برنامه‌ریزی خود را بنویسید؛ در هر حال یک فهرست از کارهای ضروری‌ای که در روز اول بازگشت به کار باید انجام دهید، تهیه و زمان تقریبی‌ انجام هر کدام را تعیین کنید و آن‌ها را بر اساس اولویت بنویسید. تا جایی که می‌شود تقویم اولین روز خود را خالی نگه دارید و کارهایی را که می‌شود به روزهای آینده منتقل کرد را انتقال دهید. در اولین صبح برگشتتان به کار، وقتی در حال تلاش برای تمرکز کردن روی کارهایتان هستید و حتی نمی‌دانید از کجا شروع کنید، این یک روش عالی برای دست یافتن به تمرکز و شروع کارهاست. به این نکته توجه کنید که روز اول ممکن است کمی خسته باشید یا حواستان آن‌طور که باید سرجایش نباشد. سعی کنید قرار‌ کاری یا ارائه‌ای را در برنامه اولین روز خود قرار ندهید.

هیچ چیز مانند غذا افراد یک شرکت را از کار منحرف نمی کند.

هیچ چیز مانند غذا افراد یک شرکت را از کار منحرف نمی کند.

خوراکی سوغاتی ببرید!

همه‌مان می‌توانیم سر این موضوع توافق کنیم که هیچ چیز مانند غذا افراد یک شرکت را از کار منحرف نمی کند، بنابراین چرا برخی از خوراکی‌های محبوبتان در سفر را برای اشتراک با بقیه به شرکت نمی‌برید؟ این کار نه تنها به شما بهانه می‌دهد تا از وظایف خود دور شوید بلکه دلیلی خواهید داشت که بعد از ظهر خود را صرف یادآوری و تعریف کردن قسمت های مورد علاقه خود از تعطیلات کنید.

مطلب مرتبط  نقاشی های معروف با تم تابستانه

به موسیقی گوش دهید

موسیقی یک ترفند عالی برای ایجاد یک فضای مثبت است، بنابراین با پخش آهنگهای انگیزشی مورد علاقه خود به ذهنتان کمک کنید. همچنین هر وقت پلک‌هایتان از کمبود خواب شروع به بسته شدن کرد، افزایش صدا یا پخش یک آهنگ انرژی‌بخش به شما کمک می‌کند از رکود و کرختی اواسط روز جلوگیری کنید. پس برای اولین روز بازگشت به کار پس از تعطیلات هدفونتان را فراموش نکنید.

بیشتر آدم‌ها صحبت کردن درباره‌ی خودشان و برنامه‌هایشان را دوست دارند.

بیشتر آدم‌ها صحبت کردن درباره‌ی خودشان و برنامه‌هایشان را دوست دارند.

درباره تعطیلات صحبت کنید

بیشتر آدم‌ها صحبت کردن درباره‌ خودشان و برنامه‌هایشان را دوست دارند. اولین روز بازگشت از تعطیلات فرصت مناسبی است تا با همکارانتان گپ بزنید. برای شروع می‌توانید از همکار کناریتان بپرسید برای تعطیلات بعدی خود چه برنامه‌ای دارد. اگر برنامه‌ای نداشت بپرسید مثلا دوست دارد به کجا سفر کند؟ اگر پاسخی نداشت به سراغ همکار بعدی خود بروید!

ناهار را طولانی‌تر بخورید

بهترین راه برای جلوگیری از انجام کار، بیرون آمدن از محل کار به معنای واقعی کلمه است! برای ناهار به رستوران بروید و آن را کمی طولانی تر از زمانی که معمولا انجام می‌شود طول دهید. از همکاران مورد علاقه خود دعوت کنید، یا یک کتاب همراه خود ببرید. در صورت امکان سعی کنید مکانی با صندلی‌هایی در فضای باز پیدا کنید.

از سپردن وظایف به همکارانتان نترسید.

از سپردن وظایف به همکارانتان نترسید.

تفریحی برای بعد از کارتان در نظر بگیرید

با دوستانتان یک قرار ملاقات بلافاصله بعد از اتمام ساعت کاریتان بگذارید. چرا؟ چون این کار به شما موضوعی غیرکاری و خوشحال‌کننده می‌دهد تا در طول روز منتظر آن باشید. زمانی که از بازگشت به کار و زندگی روتین خود چندان خوشحال نیستید می‌توانید با گذاشتن یک قرار ملاقات با دوستان یا رفتن به سینما با خانواده‌تان، با یادآوری این موضوع که چند ساعت دیگر یک اتفاق خوشایند می‌افتد خودتان را شارژ کنید.

مطلب مرتبط  معرفی تئاترهای روی صحنه در تابستان 98

در نهایت باید بدانید که مسئولیت‌پذیری خوب است اما شما قرار نیست همیشه یک نیروی درجه یک باشید. سبک کار کردن در روز اول می‌تواند کمک کند آرامش بیشتری داشته باشید و در روزهای بعدی عملکرد بهتری از خود نشان دهید. سعی کنید از قبل برنامه‌ریزی کنید و از سپردن وظایف به همکارانتان نترسید.

به عنوان آخرین نکته فراموش نکنید که بازگشت از تعطیلات می‌تواند زمان خوبی برای تنظیم چشم‌انداز حرفه‌ای شما باشد.