دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی مدرن برای خانه های کوچک

دکوراسیون داخلی مدرن برای خانه های کوچک

دکوراسیون مدرن خانه کوچک: با گسترش زندگی شهری و اپارتمان نشین شدن مردم و کوچک شدن خانه ها به دلایل مختلف، نیاز به چیدمان درست و اصولی در خانه ها بیشتر احساس میشود. در راس آنها دکوراسیون داخلی مدرن برای خانه های کوچک و انتخاب مبلمان درست و ایده های ناب است. شاید اولین سوالی که به ذهنتان می رسد این است که چرا دکوراسیون مدرن؟ با ما در مجله ساویس همراه شوید تا با هم دلایل انتخاب این گزینه را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین دکوراسیون اتاق خواب ساده و ارزان

چرا دکوراسیون مدرن برای خانه های کوچک؟

دکوراسیون مدرن خانه کوچک

در سبک هایی اعم از کلاسیک جزئیات بسیار مشاهده می شوند. مثلا مبلمان ظریف کاری شده یا مجسمه های انتیک یا گچ بری و ستون های خاص، فرش های پر نقش و نگار یا تابلوهای نقاشی پر از رنگ و نقش که شاید هر کدام به تنهایی جذابیت بالایی داشته باشند ولی اگر در فضایی کوچک دکور شوند باعث پریشانی دید و آلودگی بصری می شوند.

از این رو است که برای دکوراسیون مدرن خانه کوچک پیشنهاد می شود چون در طراحی مدرن بیشتر توجه روی کاربرد و سادگی است تا زیبایی و جزئیات زیاد و قطعا برای تمامی افرادی که در خانه های کوچک زندگی می کنند استفاده بهینه از فضا بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با چرخه رنگ در دکوراسیون داخلی

رنگ در دکوراسیون مدرن خانه کوچک:

شاید شما هم مانند خیلی از افراد تمایل داشته باشید برای داشتن فضایی گرم و صمیمی از رنگ های گرم در منزل خود استفاده کنید. یا تمایل داشته باید از رنگ های تیره و خاص مانند رنگ مشکی یا… استفاده کنید ولی این یکی از بزرگترین اشتباهات در انتخاب رنگ دکوراسیون داخلی خانه کوچک است.

مطلب مرتبط  آبی به چه رنگ‌هایی می‌آید؟

چرا که رنگ های گرم و رنگ های تیره باعث می شوند، فضا کوچک تر به نظر آمده و در بلند مدت این رنگها شما را ازار می دهند. بهترین پیشنهاد برای دکوراسیون خانه آپارتمانی کوچک استفاده از رنگ های روشن و سرد است چرا که دقیقا معکوس رنگهای یاد شده عمل می کنند و باعث بزرگتر دیده شدن فضا می شوند.

دکوراسیون مدرن خانه کوچک

دکوراسیون مدرن خانه کوچک

لوازم مناسب جهت چیدمان در دکوراسیون خانه کوچک:

بعد از انتخاب درست رنگ باید این مهم را در نظر داشته باشیم که چه لوازمی را به چه شکلی در خانه خود دکور می کنیم. در دکوراسیون مدرن خانه کوچک باید بسیار به این نکته توجه کنیم که به جای حذف کردن لوازم خانگی باید انتخابی درست داشته باشیم. مثلا اگر اتاق خوابی کوچک دارید به هیچ وجه تخت خواب را به علت کمبود جا حذف نکنید. چون با انتخاب یک تخت تاشو کم جا یا یا یک مبل تخت خواب شو می توانید به راحتی این مشکل را حل کنید.

امروزه به قدری تنوع در لوازم کم جا زیاد شده که با یک سرچ ساده می توانید تنوعی عظیم را در تمام اسباب و لوازم اعم از جاکفشی کم جا- تخت خواب کم جا- مبل تخت خواب شو-میز تحریر کم جا یا…. مشاهده کنید. از طرفی لوازم چند منظوره نظیر جاکفشی آینه دار یا جاکفشی جالباسی یا… بسیار ما را در خرید هدفمند تر یاری خواهند کرد.  پس برای استفاده بهینه از فضا دنبال لوازمی بروید که برای فضاهای کوچک طراحی و در نظر گرفته شده اند.

مطلب مرتبط  میز و صندلی اداری استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

نوع چیدمان اتاق نشیمن و ایده خلاقانه در دکوراسیون خانه کوچک:

اتاق نشیمن قلب هر خانه محسوب می شود و بسیار مهم است. اخمیت زیادی دارد که با یک چیدمان درست بتوان نهایت استفاده را از این فضا برای دورهمی ها و استراحت و … برد. قطعا درست ترین انتخاب برای فضاهای کوچک مبلمان راحتی است. پیشنهاد اول برای فضاهای کوچک استفاده از مبلمان راحتی ال شکل است. حتی انتخاب مبلمان راحتی که مبل تخت خواب شوهستند نیز می تواند بسیار انتخاب مناسبی باشد چرا که خودتان یا میهمان شما می توانید از تختخواب آن مبل استفاده کنید.

وسیله بعدی در اتاق نشیمن تلویزیون است. پیشنهاد اول ما نصب تلویزیون با پایه های دیواری آن به دیوار است ولی اگر تمایلی به این شیوه ندارید می توانید با انتخاب یک میز تلویزیون که قفسه هایی مناسب دارد. فضایی را نیز برای کتاب ها یا لوازم دکوری خود در نظر بگیرید.

دکوراسیون منزل کوچک

دکوراسیون منزل کوچک

اتاق خواب در دکوراسیون داخلی:

استفاده از لوازم کمجا اعم از تختخواب تاشو یا میز تحریر کم جا و تاشو بسیار انتخاب درست و منطقی هستند. چرا که شما این امکان را دارید تا از تمام فضای اتاق خود بسته به نیاز خود در هر زمان استفاده کنید. در صورت عدم نیاز به هر وسیله ان را جمع خواهید کرد. همچنین اگر اتاق شما دارای دیواری است که تو رفتگی دارد می توانید با انتخاب درست لوازم از فضاهای پرت اتاق خود نیز استفاد کنید و مشکلات طراحی و ساخت خانه خود را نیز با انتخاب درست لوازم بپوشانید.

مطلب مرتبط  ۱۰ نکته مهم برای داشتن دکوراسیون اداری مدرن

نور و اهمیت آن در دکوراسیون خانه کوچک:

نور پردازی مناسب و انتخاب درست لوازم روشنایی بسیار مهم است. چرا که نور ناکافی فضای خانه شما را کوچک تر می کند. اگر فضا پرنورتر و روشن تر باشد خانه شما نیز بزرگتر دیده می شود. پس حتما به تعداد لوستر یا آباژور یا لوازم روشنایی که در دکوراسیون خانه کوچک خود استفاده می کنید نهایت دقت را داشته باشید.

استفاده از المان هایی خاص در کاغذ دیواری یا تابلوها

دقت به نکات و ایده های خلاقانه میتواند دکوراسیون مدرن خانه های کوچک شما را متحول کند. مثلا اگر تصمیم دارید دیوار های خود را از سادگی در بیاورید، میتوانید از کاغذ دیواری های مدرن استفاده کنید. استفاده از انواع تابلو نیز میتواند برای دکوراتیو کردن دیوار ها گزینه مناسبی باشد. علاوه بر روشن بودن کاغذ دیواری و طرح های بسیار ساده و نه شلوغ، خطوط عمودی و تکرار آنها در فضا محیط را اندکی بزرگتر و زیبا تر می کند. این نکته درباره مبلمان و سایر لوازم نیز مصداق دارد و استفاده از طرح های گلدار و شلوغ در پارچه مبلمان یا رو میزی ها و … باعث شلوغ شدن فضا و کوچک تر دیده شدن فضا می شود.

بیشتر بخوانید:

خرید میز تحریر مدرن 1401، میز تحریر از کجا بخریم؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *