تابستان

دکوراسیون فنگ شویی

خانه را از شلوغی در بیاورید
خانه را از شلوغی در بیاورید

خانه را از شلوغی در بیاورید

این موضوع نه تنها در قوانین فنگ شویی قرار دارد، بلکه وقت چیدن خانه یکی از اولین فکرهایی است که به ذهن هر کسی می رسد. ساده است نه؟ “چی” در زبان چینی یعنی انرژی مثبت و خوب، وقتی موانع زیادی سر راهش باشد در خانه به جریان نمی افتد. گذشته از این اتاق هایی که پر از وسایل کوچک و بزرگ مثل میزها، صندلی های زیاد و گلدان های پربرگ و شلوغ حس خوبی به اهالی خانه نمی دهند و فضای ذهنی را هم شلوغ و مضطرب می کنند. در خانه وسایل غیرضروری را از سر راه بردارید، وسایل مختلف مثل میزهای وسط یا کتابخانه ها و دراورها یا حتی مبل ها را با فاصله بچینید و زمین را خلوت نگه دارید. همچنین وقت خرید گل و گیاه، گلدان های خیلی شلوغ را انتخاب نکنید. خلاصه طوری فضا را بچینید که پذیرا و خلوت باشد، این طوری انرژی خوب به راحتی در اتاق ها می گردد تا بعد از یک روز شلوغ، به خانه ای پر از آرامش و سکوت برسید.

اجاق ها و باربیکیوها باید رو به جنوب باشند

اجاق ها و باربیکیوها باید رو به جنوب باشند

اجاق ها و باربیکیوها باید رو به جنوب باشند

قوانین فنگ شویی می گویند که هر کدام از پنج عنصر حیات یعنی آتش، خاک، فلز، آب و چوب باید اختصاصا در یکی از نواحی نُه گانه فنگ شویی قرار بگیرند و جهت جغرافیایی مخصوص به خودشان را داشته باشند. اجاق ها، باربیکیوها و دستگاه های گریل نماینده آتش هستند و باید در جنوب باشند. آتش در فرهنگ چینی، پویاترین و شاداب ترین عنصر حیات است و طبق قوانین فنگ شویی، قرار گرفتنش در جای مناسب حتی می تواند خیالتان را راحت کند که مهمانی ها شادتر و غذاها خوشمزه تر خواهد بود!

در قسمت های شمالی خانه، با آب کار کنید

در قسمت های شمالی خانه، با آب کار کنید

در قسمت های شمالی خانه با آب کار کنید

حوض های بچگی را یادتان هست؟ طبق قوانین فنگ شویی عناصر حیات جای مخصوص به خودشان را در چیدمان یک خانه دارند و آب باید همیشه در شمال قرار بگیرد. اگر حیاط دارید یا تراس و بالکنتان بزرگ است یا کلا به فکر تغییر دکوراسیون خانه هستید و آبنما هم دوست دارید، یک فواره تزئینی یا آبنمای کوچک در قسمت شمال خانه نصب کنید، بهتر است آب در آن جریان داشته باشد. همچنین بودن آبنما در تراس نمای بیرونی خانه را شاداب و سرسبز می کند. صدای آب آرامش بخش است و ذهنتان را از درگیری های روزمره پاک خواهد کرد.

در انتخاب رنگ ها دقت کنید

در انتخاب رنگ ها دقت کنید

در انتخاب رنگ ها دقت کنید

اگر درباره فنگ شویی مطالعه کرده باشید احتمالا تاکید زیاد این شیوه بر انتخاب رنگ های خاص برای شمال، جنوب، شرق و غرب خانه را می دانید. واقعیت این است که حس و حال رنگ های دیوار و حتی وسایل تاثیر خیلی زیادی روی روحیه و آرامش ذهنی اهالی خانه می گذارد. رنگ های تیره – مخصوصا روی دیوارها- فضا را کوچک تر از چیزی که هست نشان می دهند و چشم را خسته می کنند، پس برای دیوارها رنگ های روشن مثل سفید، نباتی یا صورتی و حتی آبی انتخاب کنید. همچنین اگر به تازگی به خانه تان نقل مکان کرده اید حتما روی دیوارها رنگ تازه بزنید تا تمیزی اش حس زندگی و انرژی مثبت را به اتاق شما بیاورد.

یکی از وسایل مورد علاقه تان را بالا نصب کنید

یکی از وسایل مورد علاقه تان را بالا نصب کنید

یکی از وسایل مورد علاقه تان را بالا نصب کنید

یک اتاق فنگ شویی شده هم راحت است و هم احساس امنیت می دهد. وقتی یک اثر هنری بزرگ را در قسمت بالایی دیوار نصب کنید یا یک وسیله روشنایی مثل آباژور مورد علاقه تان روی مبل ها و در بالای آن ها قرار بگیرد و نور بدهد، چشم ها به سمت بالا کشیده می شوند و فنگ شویی اعتقاد دارد این موضوع سطح انرژی و روحیه افراد را بالا می برد. اگر فضای پذیرایی شما طوری است که انجام این روش منطقی به نظر نمی رسد، یک استراتژی دیگر را برای بالا کشیدن چشم ها به کار ببرید. مثلا پنجره های نزدیک سقف را تزئین کنید یا حتی سقف را با یک رنگ مناسب و آرامش بخش نقاشی کنید.