دکوراسیون داخلی

ده راه برای پوشاندن دیوارها و سطوحی که ایراد دارند یا دوستشان ندارید

ترمیم دیوار
ترمیم دیوار

مطمئنا بهترین کار برای خلاص شدن همیشگی از دست این نوع موارد، ترمیم و رنگ کردن مجدد دیوار یا تغییرکاغذدیواری است. اما همان طور که همه‌ی ما می‌دانیم این کار آن قدرها هم ارزان و راحت نیست. برای همین در این مقاله به شما راه‌حل‌هایی آسان و در عین حال خلاقانه و جذاب برای پوشاندن نقص‌های دیوارتان یا پارتیشن اداری ارائه می‌دهیم. به این شکل می‌توانید با کمترین هزینه از شر ظاهر خراب دیوارتان خلاص شوید.

استفاده از قفسه‌های دیواری

استفاده از قفسه‌های دیواری

1. استفاده از قفسه‌های دیواری

قفسه‌های چوبی یا فلزی و حتی پلاستیکی به سادگی قادر به استفاده در هر خانه و بر روی هر دیواری هستند. این قفسه‌ها که در سایزها و شکل‌های مختلفی در بازار موجودند، می‌توانند در هر دکوراسیونی زیبا جلوه کنند. با استفاده از چند قفسه نه تنها می‌توانید نواقص دیوار خود را مخفی کنید، بلکه فضایی اضافه برای کتاب‌، ظروف و هر وسیله‌ی دیگری ایجاد می کنید. خرید این قفسه‌ها آن چنان هزینه‌بردار نیست، اما اگر شما قصد خرید ندارید و یا می‌خواهید بیشتر از خلاقیت خود استفاده کنید، خودتان دست به کار شوید و قفسه بسازید، ساختن قفسه آن قدرها هم کار دشواری نیست. تنها کافی است از چند صندوق چوبی یا کشو دراور‌های قدیمی و یا حتی یک تکه چوب اضافه در خانه برای این کار بهره ببرید.

آویزان کردن تابلوهای هنری

آویزان کردن تابلوهای هنری

2. آویزان کردن تابلوهای هنری

تابلوها یکی از بدیهی‌ترین وسایلی هستند که هنگام پوشاندن یک دیوار به ذهنمان می‌رسند. یکتابلو نقاشی زیبا یا چندین قاب عکس در کنار هم، همه می‌توانند به راحتی قسمت‌های آسیب دیده‌ی دیوارمان را بپوشانند. علاوه بر آن، ظاهری جذاب به خانه می بخشند. استفاده از قاب عکس‌ها شیوه‌های متفاوت و فراوانی دارد. فرقی ندارد که شما بخواهید تنها از یک تابلوی بزرگ نقاشی استفاده کنید یا از تعداد زیادی قاب کوچک، در نهایت این تابلو و قاب‌ها ظاهری هنرمندانه و فضایی دلچسب برای شما ایجاد می‌کنند و نقطه ضعف دیوارتان را به یک نقطه چشمگیر در خانه تغییر می‌دهند.

مطلب مرتبط  7 ایده در طراحی فضای اداری باز
استفاده از آینه بر روی دیوار

استفاده از آینه بر روی دیوار

3. استفاده از آینه

آینه‌ها یکی دیگر از وسایلی هستند که به راحتی به دیوارها نصب می‌شوند، نقطه آسیب‌دیده را می‌پوشانند و ظاهری زیبا به خانه و مبلمان اداری می‌بخشند. یک آینه بزرگ می‌تواند به بزرگ تر نشان دادن خانه نیز کمک کند. در حالی که چندین آینه در قاب‌های کوچک، آن هم با تعداد بالا بر روی یک دیوار، می‌تواند جلوه ای زیبا در خانه ایجاد کرده و ظاهری متفاوت به خانه ببخشد.

پوشاندن دیوار با پارچه

پوشاندن دیوار با پارچه

4. پوشاندن دیوار با پارچه

بعضی از روسری‌ها یا پارچه‌ها ظاهری بسیار زیبا دارند آن قدر که استفاده از آن‌ها در جایگاه اصلی خود به عنوان یک پوشاک کافی نیست. خب اگر این تکه پارچه بتواند خود را با دیگر وسایل داخل خانه تطبیق دهد، چه ایرادی دارد آن را بر روی قسمت نقص‌دار دیوار متصل کنید؟ به این ترتیب نه تنها از شر خرابی راحت شده‌اید، بلکه سبکی جدید و مختص به خود را در دکور خانه‌تان ایجاد کرده‌اید. علاوه بر اینها پارچه‌ی زیبا و چشمگیرتان هم گوشه کمد خاک نمی‌خورد و در معرض دید همه قرار می‌گیرد.

استفاده از آجر برای دکور دیوار

استفاده از آجر برای دکور دیوار

5. استفاده از آجر

آجرهای نسوز و دکوری فراوانی امروزه در بازار وجود دارند. این آجرها که به سادگی قابل نصب در هر خانه‌ای هستند، در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی به فروش می‌رسند. شما می‌توانید تکه‌ی آسیب‌دیده‌ی دیوارتان را با آجر بپوشانید. به این شکل نه تنها مشکل دیوار را برطرف کرده‌اید، بلکه با ایجاد بافتی متفاوت در دیوار معمولی خانه‌تان موجب جذابیت بیشتر آن شده‌اید.

تبدیل دیوار به یک تخته سیاه

تبدیل دیوار به یک تخته سیاه

6. دیوارتان را به یک تخته سیاه تبدیل کنید

بله، عجیب به نظر می‌رسد؟ اما نه، این کار می‌تواند خیلی هم جذاب باشد. با استفاده از رنگ مشکی می‌توانید از شر بسیاری از آسیب‌ها و نقص‌های دیوار خلاص شوید. آنوقت با استفاده از یک گچ هر روز شکلی متفاوت بر روی دیوارتان بکشید حتی اگر لکه‌ای نم یا ترکی در این دیوار به‌ وجود بیاید دیگر آنطور به چشم نمی‌آید زیرا که تخته‌های سیاه را می‌توان به هر شکلی که دوست دارید درآورید و هر نوع طرح و نوشته‌ای بر روی آن بکشید. تنها حواستان باشد که اینکار را برای تمام دیوارها انجام ندهید زیرا موجب تاریک و دلگیر شدن خانه می‌شود. همچنین رنگ تیره را به کسانی که فضای اتاقشان کوچک است پیشنهاد نمی‌دهیم. زیرا رنگ‌های تیره فضا را کوچکتر از آنچه که هست نشان می‌دهند.

مطلب مرتبط  بهترین دکوراسیون اتاق خواب ساده و ارزان
استفاده از برچسب بر روی دیوار

استفاده از برچسب بر روی دیوار

7. استفاده از برچسب

برچسب‌ها نوعی از محصولات پرطرفدار در بازار هستند و کار با آنها بسیار ساده است. تنها کافی است پوسته آن‌ها را جدا کرده و قسمت چسبی را به هر جای دیوار که دلتان می‌خواهد، بچسبانید. تنوع طرح و رنگ‌های برچسب‌ها موجب شده که یکی از بهترین گزینه‌ها نه تنها برای پوشاندن نقص‌های دیوار باشند، بلکه در دیوارهای سالم و خالی نیز بسیار کارآمد واقع شوند.

نقاشی بر روی دیوار

نقاشی بر روی دیوار

8. دیوارتان را نقاشی کنید

وقتی از نقاشی کردن دیوار صحبت می‌کنیم، شاید در ذهنتان نقاشی دیوار توسط متخصصان این کار نقش می بندد؛ کسانی که دیوارها را رنگ، گچ و به اصطلاح نقاشی می‌کنند. خب البته که این هم یک گزینه خوب است، اما حقیقتا این کاری نیست که ما به شما پیشنهاد دهیم. فکر کنید که دیوار ، دفتر نقاشی شماست! از خلاقیت خود استفاده کنید و بر روی دیوار نقاشی بکشید. مثلا اگر یک ترک افقی بر روی دیوار دارید، می‌توانید آن را تبدیل به یک شاخه‌ی درخت کنید که یک گنجشک بر روی آن نشسته است یا لکه‌ی نم دیوار را تبدیل به موجی خروشان در دریا کنید!

اتصال چوب رختی

اتصال چوب رختی

9. اتصال چوب لباسی

لباس‌ها می‌توانند خیلی راحت جلو دیوار قرار بگیرند و در نتیجه نقص آن را بپوشانند. بنابراین اگر دیوارتان در جایی مانند اتاق خواب و یا راهرو قرار دارد، می‌توانید با اتصال یک چوب لباسی، نه تنها نقص دیوارتان را بپوشانید، بلکه فضایی اضافه برای لباس‌های خود یا مهمانانتان ایجاد کنید. چوب لباسی‌ها را می‌توانید از فروشگاه‌های مربوطه خریداری کنید، یا با خلاقیت خود آن‌ها را از چیزهایی چون شاخه‌ی درخت یا یک میله فلزی و … بسازید.

مطلب مرتبط  10 نکته برای انتخاب مبلمان اداری برای فضای کوچک
استفاده از آویزهای دیواری

استفاده از آویزهای دیواری

10 استفاده از آویز

آویز‌ها انواع و طرح‌های مختلفی دارند. این آویز‌ها می‌توانند از جنس چوب، پلاستیک، پارچه، مروارید، سنگ، کاموا و …. استفاده شوند. در هر صورت استفاده از آن‌ها بر روی دیوار می‌تواند آسیب‌های دیوار را به‌راحتی بپوشاند. ساختن آویز کار سختی نیست. شما می‌توانید آویز مورد نظرتان را به‌راحتی بسازید. در این مورد خیلی سخت‌گیر نباشید. خلاق باشید و از ساده‌ترین اشیاء بهره ببرید. مثلا آویزی متشکل از دیسک‌های سی‌دی به درد نخور می‌تواند رنگ و شکلی جذاب به دیوار ببخشد. حتی یک آویز که با در نوشابه ساخته شده بر روی دیوار آشپزخانه می‌تواند سرگرم‌کننده به نظر آید.

استفاده از گیاهان بر روی دیوار

استفاده از گیاهان بر روی دیوار

اگر دیوارتان در جایی است که نور خوبی می‌خورد شاید بهتر باشد از آویزهای طبیعی استفاده کنید. یک حلقه به دیوار متصل کنید و گلدانی گل شیویتی یا پیچک خانگی در آن قرار دهید تا از دیوار آویزان شوند و نقص دیوارتان را هرچه که هست در آن نقطه مخفی کنند. آویزهای گیاهی می‌توانند حس و حالی با طراوت به خانه‌تان ببخشند.

خلاقیت در دکور دیوار

خلاقیت در دکور دیوار

از خلاقیت خود بهره ببرید. برای بهتر کردن ظاهر دیوارهای خود نیازی به هزینه‌های آن چنانی نیست. تنها کافی است که ذهنتان را باز بگذارید تا بهترین ایده‌ها به سویتان پرواز کنند. بدون ترس ایده‌هایتان را اجرا کنید. این کار باعث می‌شود که دیوار خانه شما متفاوت از بقیه و همچنین بازتاب‌دهنده روحیه و شخصیت شما باشد.

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد امتیاز: 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *