تابستان

خانه ای با عطر تابستانی

تلفیق نمک دریا و لیمو - ایجاد فضایی تابستانی در منزل
تلفیق نمک دریا و لیمو – ایجاد فضایی تابستانی در منزل

تلفیق نمک دریا و لیمو

لیمو ها رانصف کنید و درونشان را با قاشق خالی کنید. سپس مقداری نمک دریا به جایش بریزید و چند برگ گیاه معطر، مثلا برگ نعنا روی آن بگذارید. این کار به خصوص برای فضای آشپزخانه بسیار مناسب است.

ترکیب تابستانی لیمو و آناناس

اگر دوست دارید بوی لیمو با رایحه دیگری ترکیب شود تا عطری خاص تر به مشام برسد، لیمو را ورقه ورقه کنید و در یک ظرف آب در حال جوشیدن بیاندازید. حالا چند قطره عصاره آناناس به آن اضافه کنید. رایحه ملایم و خنک و شیرینی فضا را پر خواهد کرد که برای فصل تابستان بهترین گزینه است.

استفاده از اکالیپتوس در حمام
استفاده از اکالیپتوس در حمام

استفاده از اکالیپتوس در حمام

خیلی ها در فضا زمستان اکالیپتوس را به خاطر خواص ضد باکتریایی اش در فضای حمام قرار می دهند. اما در هر فصل دیگری نیز می توانید این کار را انجام دهید. کافی است چند برگ اکالیپتوس را به سر دوش وصل کنید تا بوی خوش آن در تمام محیط بپیچد و فضا را آرامش بخش کند.

خوش بو کننده های چوبی

اگر در خانه کودکان خرد سال دارید، روشن کردن شمع، عود و یا روغن های معطر ممکن است گزینه خطرناکی باشد. در این صورت راهکار مناسب خوش بو کردن چند تکه چوب است. چوب بو را به خوبی به خود جذب می کند و تا مدت ها آن را در خود نگه میدارد. می توانید چند تکه چوب به شکل مکعب را درون یک طرف ریخته، یا حتی شکل ها مختلفی را روی چوب ببرید، عطراگین کرده و هر جا دوست دارید آویزان کنید. کافی است با یک قلم مو چند لایه روغن معطر را به سطح چوب بزنید یا آنها را برای مدتی در ظرف حاوی مواد خوشبو کننده بخوابانید. استفاده از عطر برای خوشبو کردن چوب ها نیز ممکن است اما ماندگاری کمتری دارد.

برنج خوش بو

برای محیط آشپزخانه، قرار دادن یک ظرف کوچک برنج که به روغن های معطر آغشته اند ایده با مزه و کارآمدی است.

ایجاد فضایی تابستانی در منزل

ایجاد فضایی تابستانی در منزل

شمع های نارگیلی

بوی نارگیل بویی خنک و مناسب برای فصل تابستان است. کافی است چند قطره عصاره نارگیل را پارافین ترکیب کنید و شمع های نارگیلی خودتان را بسازید.

میوه ی کاج معطر

یکی از المان های زیبا در دکوراسیون منزل ظرفی پر از میوه کاج است. اما جدای از ظاهر جذاب، می توان با اضافه کردن چند قطره روغن معطر به میوه های کاج، آن را به منبعی برای خوش بو کردن هوا نیز تبدیل کرد!

استفاده از جوش شیرین
استفاده از جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین

همه می دانند که جوش شیرین یک بوگیر طبیعی بسیار قوی است. وقتی انواع روغن های معطر و گیاهان و خوش بو را به آن اضافه کنید و در محیطی قرار دهید، بوی بد محیط از بین رفته و رایحه ای خوب جای آن را می گیرد. جوش شیرین را می توانید در ظرفی زیبا بریزید و در اضافه کردن انواع گیاهان خوش بو کمی سلیقه به خرج دهید تا ظاهری زیبا هم داشته باشد.

خوش بو کردن سینک

از آنجایی که آشپزخانه فضایی است که معمولا زمان زیادی در آن سپری می شود و معمولا بوی مواد غذایی مختلف در آن شنیده می شود، آوردن رایحه ای تابستانی به این فضا در خانه مهم است. برای آنکه سینک بوی خوبی بدهد، چند تکه لیمو را در سرکه انداخته و در قالب های یخ بریزید تا یخ بزنند. این تکه های ها یخ را در سوراخ سینک بیندازید تا بوی خوش آن ها به مرور زمان در آشپزخانه بپیچد.

شمع های دست ساز لیمویی
شمع های دست ساز لیمویی

شمع های دست ساز لیمویی

این شمع ها ایده ای بسیار خوب برای داشتن بوی رایحه ای طبیعی و در عین حال شمعی خلاقانه و متفاوت در محیط است. برای ساختن آن لازم است لیمو را به دو نیم تقسیم کرده و درونش را با قاشق خالی کنید. سپس یک ظرف آب را روی گاز به جوش بیاورید. پارافین را در ظرف فلزی دیگری روی این ظرف بگذارید تا پارافین با گرمای آب ذوب شود. می توانید چند قطره عصاره لیمو نیز به آن اضافه کنید. فتیله را داخل لیموها قرار داده و پارافین را بریزید.

شمع دارچینی

یک روش آسان و خلاقانه و در عین حال زیبا برای معطر کردن فضا، پیچیدن چوب های دارچین دور شمعی های استوانه ای ساده و قطور است.