دانستنی های دکوراسیون و چیدمان, دکوراسیون داخلی

آشنایی با ترکیب رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی

آشنایی با ترکیب رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی

اهمیت رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی

رنگ قرمز را میتوان یاد آور شور، قدرت، انرژی، عشق، هیجان، سرعت، گرما، جاه طلبی، رهبری، ریسک و زرق و برق دانست. ترکیب رنگ قرمز باید بتواند کامل کننده تمام احساس های موجود در این رنگ باشد و این عواطف را سرکوب نسازد. رنگ قرمز یکی از گرم ترین و زیباترین رنگ های دکوراسیون داخلی محسوب می شود.  این رنگ را میتوان در دکوراسیون خانه کلاسیک و مدرن به آسانی به کار برد. برای مثال رنگ قرمز شرابی مانند شمع همیشه سوزان در اتاق نشیمن؛ پارچه مبلی، مبلمان راحتی، مبلمان اداری و  ظروف پذیرایی در اتاق ناهارخوری، آشپزخانه و انواع لوستر اتاق خواب به زیبایی خودنمایی می کند.

در مورد استفاده از مکمل رنگ قرمز در اتاق خواب کودکان، باید بگوییم که این رنگ منعکس کننده نشاط و سرگرمی است بنابراین انتخاب خوبی به خصوص برای  اتاق دخترانه است.

نکته: رنگ قرمز رنگی با غلظت زیاد است و استفاده مکرر از آن ممکن است باعث تحریک اعصاب و ایجاد مزاحمت برای افراد شود. بنابراین توجه به ترکیب رنگ قرمز و انتخاب رنگ مطمئن برای تلفیق با آن مهم است.

حتما بخوانید:

ترکیب رنگ نارنجی در دکوراسیون داخلی

ترکیب رنگ قرمز و سفید

ترکیب رنگ قرمز و سفید

چگونگی ترکیب رنگ قرمز  با رنگ های دیگر

رنگ قرمز را میتوان با نماد گرمی و قدرت به دیگران معرفی کرد. اگر بخواهیم از این رنگ برای ایجاد  تجمل در طراحی استفاده کنیم، فقط باید آن را با رنگ‌های کم‌رنگ‌تر مانند خاکستری و با رنگ‌های خنثی تر مانند مشکی ترکیب کنیم، این رنگ‌ها برای افرادی که تحرک بالایی دارند کمک می کند که احساسات خود را کنترل کنند. دقت کنید که رنگ قرمز را به صورت مکرر در دکوراسیون منزل به کار نبرید زیرا باعث بعد از مدتی چشم های فرد خسته می شود و میزان بازده انرژی فرد در طول زمان کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید:

استیکر پارتیشن شیشه ای چیست و چه کاربردهایی دارد

مطلب مرتبط  معرفی میز اداری مناسب استارتاپ جدید+ 30 مدل و عکس

معرفی رنگ های ایده آل برای ترکیب رنگ قرمز

با توجه به اینکه رنگ قرمز از غلظت زیادی برخوردار است برای همین باید به ترکیب این رنگ با سایر رنگ ها توجه خاصی داشته باشیم. در این بخش اشاره ای به ترکیب های مناسب برای رنگ قرمز خواهیم داشت.

ترکیب رنگ قرمز با سبز:

رنگ قرمز با رنگ مکمل آن مانند سبز سبب افزایش و صمیمیت در فضای اتاق می شود. ترکیب این رنگ ها برای افرادی که مستعد داشتن استرس هستند کمک می کند که آرامشی توام با انرژی را تجربه کنند.

مکمل رنگ قرمز و زرد:

کاربرد ترکیب رنگ قرمز با رنگ زرد در دکوراسیون داخلی مانند کاغذ دیواری، مبلمان، لوازم جانبی یا پرده و سرویس بهداشتی، به فضا اعتبار و لوکسی بی نظیر می بخشد. ترکیب رنگ قرمز با رنگ زرد به آسانی میتواند حس آرامش، سرزندگی و گرما را به دکوراسیون ببخشد.

ترکیب رنگ قرمز و طوسی

ترکیب رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی

رنگ قرمز و مشکی:

با توجه به اینکه مشکی یکی از رنگ های پرکاربرد در دیزاین داخلی است برای حذف یکنواختی این رنگ در منزل میتوانید به فکر ترکیب رنگ قرمز و مشکی باشید. تا حس خاص بودن را به دکوراسیون منزل تزریق کنید. برای مثال میتوانید روی مبلمان های مشکی از کوسن های قرمز رنگ استفاده کنید.

ترکیب رنگ قرمز و سفید:

با توجه به اینکه رنگ سفید نماد پاکی و معصومیت است به خوبی میتواند با رنگ قرمز که نشانگر تحرک و نشاط میباشد، ترکیب گردد. این ترکیب را میتوانید در محیط آشپزخانه به آسانی به کار ببرید. برای مثال اگر رنگ کابینت های شما سفید است از لوازم آشپزخانه قرمز استفاده کنید. با استفاده از لوازم سرویس های آشپزخانه  رنگ قرمز میتوانید سلیقه زنانه خود را به آسانی ثابت کنید.

مطلب مرتبط  کاربرد ماربل شیت در دکوراسیون اداری | مزایا و معایب

ترکیب رنگ قرمز و طوسی:

طوسی یکی از رنگ های پرکاربرد در لوازم منزل است برای اینکه بتوانید به دیزاین منزل خود تنوعی چشمگیر ببخشید میتوانید از ترکیب رنگ قرمز و طوسی استفاده کنید. برای مثال اگر رنگ پرده شما طوسی است از کناره های قرمز رنگ برای جذاب تر کردن ظاهر پرده استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

خرید مبلمان اداری از دیجی کالا یا ساویس؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *