تابستان

تابستونه بیا شروع کنیم!

سفر آغاز می شود
سفر آغاز می شود

سفر آغاز می شود

چند نفرمان هستیم که از سفر کردن خوشمان نیاید؟ اگر تا چند سال پیش سفر کردن مساوی با هتل چند ستاره و حمل و نقل هوایی بود حالا به لطف اینستاگرام و فضاهایی مشابه علاقه مندان به سفرهای ارزان و دنبال کردن فلسفه ها و دغدغه هایی جدید از جنس دغدغه های محیط زیستی، اجتماعی و لذت بردن از نفس طبیعت گردی و شناخت جوامع محلی اولویت پیدا کرده است. اما برای اکثر افراد این نوع سفر کردن هنوز در حد علاقه مانده است. اما تا کی قرار است بنشینیم و عکس شگفتی های طبیعت را در پینترست سنجاق کنیم یا دور دنیا رکاب زدن جهانگردان را لایک کنیم و در حالی که آخر هفته از سرمای کولر زیر پتو خزیده ایم حسرت بخوریم که دوستمان الان دارد از نسیم طبیعی کوهستان لذت می برد؟ یک بار برای همیشه باید این رخوت را کنار گذاشت. اما چطور؟ در عرض چند ساعت می شود همه چیز را مهیا کرد.

بعد از خواندن این مطلب یک نقشه با کیفیت از جهان، ایران و یا حتی شهر و استانتان را در اینترنت پیدا کنید. از آن پرینت بگیرید و با یک ماژیک شبرنگ چند جایی که دوست دارید حتما آن را قبل از مرگتان (بعد از صدوبیست سال!) ببینید را علامت بزنید. در دسترس ترین را که سفر به آن مناسب بودجه تان است انتخاب کنید. حتی شده یک چشمه یا سد اطراف شهرتان وسایل را مهیا کنید. همین الان تلفن را بردارید از بین خانواده و دوستان یک همپا پیدا کنید. اگر نبود و مشتاق بودید همسفر داشته باشید در اینترنت و بین اطرافیانتان برای تورهایی پرس و جو کنید که به افراد حاضر در آن به روحیه تان نزدیک باشد. خب تا الان به غروب آخرین روز هفته رسیده اید. اگر سرکار می روید، می ماند یک مرخصی چند روزه اول هفته و تیک زدن کنار یکی از آرزوهایتان در چک لیست علاقمندی ها و اگر در تعطیلات کامل هستید که چه بهتر. از سفر که برگشتید یک عکس از سفر را پین کنید به نقشه روی یکی از ضربدرها. حالا می بینید چقدر بیشتر برای پوشاندن دیگر ضربدرها انرژی و انگیزه دارید.

داستان تابستان
داستان تابستان

داستان تابستان

خیلی از ما حداقل یکبار وقت خواندن داستان ها به ویژه داستان های کوتاه، یا روایت ها، خاطرات مکتوب شده حس کرده ایم که می توانیم یک نویسنده باشیم یا حداقل می توانیم خاطرات خنده دارمان را که موقعیت های کمدی در آن وجود داشته برای دیگران به همین خوبی تعریف کنیم و به یک داستان تبدیلش کنیم. اما قلم در دست گرفتن و خط خطی کردن و پاره کردن کاغذ و تلاش برای خوب از آب در آمدن را امتحان نکرده ایم. حالا تکنولوژی همه چیز را راحت کرده و تابستان شاید آن فرصتی باشد که همیشه برای عملی شدن این ماجرا دنباش بودید. همینطور که به نمره های امتحانات فکر میکنید، یا سرگرم رویاپردازی درباره کلاس های تابستانی فرزند دلبندتان هستید موبایلتان را بردارید و در قسمت یادداشت آن آخرین خاطره و یا ایده داستانی که به ذهنتان رسیده را بنویسید. نگران خراب کردن نباشید. با یک دکمه می توان بدون هیچ ناراحتی همه چیز را از حافظه دستگاه شیفت دیلیت کرد و هیچ کس هم مادرزاد نویسنده به دنیا نیامده است. هر چند شاید اصلا قرار نباشد شما به دنبال نویسنده شدن باشید، همین که بتوانید به علاقه تان بپردازید و خودتان از کاری که می کنید راضی باشید کافی است.

گرمای هنرمندانه
گرمای هنرمندانه

خانه ای که خانه تر است

همه ما در خانه ای زندگی می کنیم و کم و بیش دوستش داریم. بیشترین و بهترین احساس ها در همین خانه تجربه می شود. ارتباطات میان اعضای خانواده، با دوستان و خویشان. هر چه این خانه به علایق ما نزدیکتر باشد، بر اساس سلیقه مان آراسته شده و منظم تر باشد احساس های خوبی که قرار است در آن تجربه کنیم تقویت خواهد شد و وقت بیشتر و بستر مناسب تری برای اوقات خوش حاصل می شود. اگر شما محور گرداندن خانه هستید دست به کار شوید و از فرصت تابستان استفاده کنید تا خانه را با کمی دستکاری و تغییر خانه تر و جذاب تر از همیشه کنید.

اگر سهم شما از خانه فقط اتاقتان است اتاق خودتان را بازبینی کنید و تغییراتی در آن بدهید. هیچ چیز مثل یک تغییر کوچک و متناسب روحیه آدم را عوض نمی کند. کار سختی نیست. با چند کالای کوچک تزئینی مثل کوسن با رنگ های مناسب، یکی دو تابلو یا اشیای تزئینی و چند گلدان و صدها راه خلاقانه دیگر می شود انجامش داد. بیرون آوردن کتاب های خاک گرفته از کتابخانه و خواندن آنها یا دیدن فیلم هایی که باید دید و هنوز ندیده اید زیر باد کولر در یک فضای آراسته و تمیز می تواند جایگزین خوبی برای سفر باشد اگر در حال حاضر امکان آن را ندارید. خانه را به مطلوب ترین شکل بیارایید و ساعت های خوش در آن رقم بزنید . با به گردش بردن ذهنتان . به تنهایی یا با اعضای خانواده و دوستان.

از اینکه میبینید دوستانتان خانه و اتاقشان را با هنر دست خودشان تزئین و دکور می کنند لذت میبرید؟ فکر میکنید به اندازه آن ها خوش سلیقه و باحوصله نیستید؟ خب راستش اشتباه می کنید. پرورش توانایی ها همیشه می تواند بر ذاتی بودن استعدادها غلبه کند. به نقاشی و تصویر سازی علاقه مندید؟ تزئینات DIY را دوست دارید؟ همیشه دلتان می خواسته یک مجسمه اپن آشپزخانه را مزین کند که خودتان ساخته اید؟ هزاران مطلب و تصویر و ویدئو آموزشی درباره هرکدام از این ها وجود دارد که می تواند شروع کار باشد. دکوراسیون تابستانه شخصی سازی شده تان می تواند اینطور پایان بپذیرد: با آفتابگردان های کاغذی، حلقه های گل لیمویی و یک نقاشی کپی شده از اثر معروف «شیرجه عمیق» هاکنی که حال و هوای خانه را حسابی شرقی، خنک و تابستانی می کند

بهار در تابستان
بهار در تابستان

موسیقی خورشید

تشویق شدن و دیده شدن مهمترین انگیزه انجام کار برای بسیاری از افراد است. به ویژه اگر در هنر غوطه ور باشند. هر چند بسیاری از هنرمندان بزرگ دنیا تازه بعد از مرگشان شناخته شدند. اما فارغ از اینکه این موضوع درست است یا غلط اگر از جمله کسانی هستید که به تشویق دیگران زنده اید، عصر عصر شماست. مثلا همیشه می خواستید نواختن یک ساز جدید را آغاز کنید اما انگیزه کافی برایش نداشتید. خب حالا این انگیزه در دستان شماست. با یک کلاس آموزشی کار را شروع کنید و روند پیشرفتتان را در شبکه های اجتماعی مجازی و با دوستان و آشنایانتان به اشتراک بگذارید. مطمئن باشید افراد بسیاری مثل شما در دنیا وجود دارند که تازه در ب بسم الله و ابتدای کار هستند. از طرفی این که خودتان را در معرض توجه مخاطب قرار دهید سبب می شود بیشتر و بیشتر برای بهبود نتیجه تلاش و تمرین کنید و خلاقیتتان را پرور دهید. اینفلوئنسر شدن شاید هدف درستی نباشد و مطمئنا هر کسی نمی تواند به آن دست پیدا کند، اما می توانند انرژی و انگیزه را در فعالیت هایتان جاری کند.

 

بهار در تابستان
بهار در تابستان

بهار در تابستان

ادریسی یا هورتانسیا، گیلاردیا، اشرفی و مخروط بنفش! این ها می توانند بهار را به خانه تابستانی بیاورند. گیاهان گل داری که فصل تابستان فصل شکوفایی آن هاست و اگر می خواهید نگه داری از گل و گیاه را آغاز کنید این فصل و این گیاهان می توانند بهترین انتخاب باشند. البته در این بزم بد نیست کوکب و مینا را هم دعوت کنید تا جمع گل ها جمع باشد.