تابستان

برترین رمان‌های منتشر شده جهان در تابستان 2019

برترین رمان‌های منتشر شده جهان در تابستان 2019 : Mostly Dead Things
برترین رمان‌های منتشر شده جهان در تابستان 2019 : Mostly Dead Things

بیشتر چیزهای مرده، کریستین آرنت

Mostly Dead Things, Kristen Arnett

بیشتر چیزهای مرده نوشته کریستین آرنت 4 ژوئن همین امسال منتشر شده و داغ داغ است. کریستین آرنت در کتاب داستان زندگی جسا لین مورتون را تعریف کرده. پس از خودکشی پدر جسا لین او ناچار می‌شود خانواده را سروسامان دهد و به امورات مغازه تاکسیدمی پدر هم بپردازد. داستان در فلوریدا اتفاق می‌افتد و در سیر وقایع جسا معنی سوگواری، عشق و خاطره را به خوبی درک می‌کند.

برترین رمان‌های منتشر شده جهان در تابستان 2019 : Patsy

برترین رمان‌های منتشر شده جهان در تابستان 2019 : Patsy

پتسی، نیکول دنیس

Patsy, Nicole Dennis-Benn

مهاجرت یکی از چالش های زندگی افراد در دنیای مدرن است. مهاجرت به معنی رها کردن و پشت سر گذاشتن مسائلی مثل خانواده و به صورت کلی تر وطن است. در کتاب پتسی نیکول دنیس بن سراغ مهاجرت رفته. پتسی شخصیت اصلی کتاب سفری طولانی به آمریکا می کند و خانه و زندگی اش را در شهر کوچک زادگاهش پنی فیلد در کشور جامائیکا رها می کند. پتسی برای بودن با دوستان و عشق و شغل مورد علاقه اش ناچار می شود دختر پنج ساله اش ترو را رها کند. ترو ناچار می شود در دنیایی بدون مادرش زندگی کند و طعم جدایی و رشد احساسی را بچشد.

برترین رمان‌های منتشر شده جهان در تابستان 2019 : Naturally Tan: A Memoir

برترین رمان‌های منتشر شده جهان در تابستان 2019 : Naturally Tan: A Memoir

برنزه ذاتی، یک مموار، تن فرنس

Naturally Tan: A Memoir, Tan France

خواندن زندگینامه و مموار از هیجان انگیزترین و لذت بخش ترین بخش های ادبیات است. زندگینامه ها و خواندن راه پرپیچ و خمی که افراد برای رسیدن به آرزوها طی کرده الهام بخش است و می‌تواند انگیزه بدهد. تن فرنس در این کتاب از زندگی پرپیچ و خمش گفته. تن فرنس مشاور مد است و در این کتاب زندگینامه زندگی شخصی پیچیده اش، مواجهه با نژادپرستی در آمریکا به عنوان فرد پاکستانی الاصل و زندگی در خانواده ای مسلمن گفته. تن تجربه ها و آموخته هایش در زمینه زندگی با همسر، شخصیت تلویزیونی و الگو گفته است. نام این کتاب ایهامی دارد که هم به نام تن اشاره می کند و هم برنز و رنگین پوست بودن فرنس.

مطلب مرتبط  بهترین شهربازی های جهان در تابستان 2019
برترین رمان‌های منتشر شده جهان در تابستان 2019 : Searching for Sylvie Lee

برترین رمان‌های منتشر شده جهان در تابستان 2019 : Searching for Sylvie Lee

در جستجوی سیلیویا لی، جین کی ووک

Searching for Sylvie Lee, Jean Kwok

در جستجوی سیلویا لی با دختری گم شده طرف هستیم. در آخرین رمان جین کی‌ووک خانواده ی مهاجر چینی با رازی سیاه درمورد بزرگ ترین دخترشان از راه می رسند. سیلوی گم شده و این باید راز باقی بماند. در این میان دختر شجاع خانواده ایمی سعی می کند خواهرش را پیدا کند. او برای پیدا کردن سیلوی به هلند جایی که سیلویا آخرین بار دیده شده می رود. اما با رسیدن به هلند سوالاتش درمورد سیلوی کمتر که نمی شود هیچ حتی بیشتر هم می شود. داستان در جستجوی سیلوی درمورد پیچیدگی های هویتی، فرهنگ و خانواده است که ایمی برای رسیدن به سیلوی درگیرشان می شود.

برترین رمان‌های منتشر شده جهان در تابستان 2019 : Time After Time

برترین رمان‌های منتشر شده جهان در تابستان 2019 : Time After Time

زمان بعد از زمان، لیزا گرانوالد

Time After Time, Lisa Grunwald

اگر به فضای نیویورک در دهه های سی و چها علاقه دارید این کتاب را از دست ندهید. داستان کتاب از دسامبر سال 1937 شروع می شود. جو کارگر راه آهنی از کوئینز نورا را با لباس عجیبش ملاقات می کند. نورا زن مرموز قصه پیشنهاد جو برای راه رفتن تا خاه را می پذیرد اما همین که به محله ثروتمندنشین محل زندگی نورا می رسند غیبش می زند و البته فردا باز پیدایش می شود. لیزا گرانوالد در این رمان از عشق نورا و جو حرف می زند و حال و هوای این عشق در دهه 30 نیویورک را به تصویر می کشد.

مطلب مرتبط  در تابستان با کودکان کاردستی بسازیم
برترین رمان‌های منتشر شده جهان در تابستان 2019 : The Porpoise

برترین رمان‌های منتشر شده جهان در تابستان 2019 : The Porpoise

گراز ماهی، مارک هادون

The Porpoise, Mark Haddon

کتاب دوستان حتما کتاب دیگر مارک هادون «ماجرای عجیب سگی در نیمه شب» را به خاطر دارند که داستان زندگی پسری با اختلال اوتیسم بود. نویسنده ی کتاب یعنی مارک هادون داستان دیگری با تم دسیسه و توطئه نوشته است. با الهام از پریکلس شکسپیر داستانی درمورد فرار دختر از پدر آزارگرش نوشته است. در داستان هادون در مرز بین افسانه و حقیقت حرکت می کنیم. همچنین هادون در آخرین اثرش تعادل بین سبعیت و مهربانی بشر را نشان می‌دهد.

برترین رمان‌های منتشر شده جهان در تابستان 2019 : The Wedding Party

برترین رمان‌های منتشر شده جهان در تابستان 2019 : The Wedding Party

مراسم عروسی، جزمین گیلوری

The Wedding Party, Jasmine Guillory

گاهی دلمان می خواهد غرق در داستانی ساده و با مشکلاتی شبیه مشکلات روزمره خود شویم و از خواندن بدون دغدغه لذت ببرید. «مراسم عروسی» دقیقا همان کتابی است که برای اوقات فراغت و خواندن بی دغدغه دنبالش هستید. جزمین گیلوری بعد از کتاب‌های «خواستگاری» و «تاریخ ازدواج» این بار سراغ خود مراسم عروسی رفته. مدی و تئو باید وظایفی را برای عروسی بهترین دوستشان الکسا برعهده بگیرند. اما مشکلی در این وسط وجود دارد. مدی و تئو از هم متنفر هستند! تلاش این دو برای تحمل هم و انجام وظایف عروسی داستانی شیرین و بامزه ساخته.

برترین رمان‌های منتشر شده جهان در تابستان 2019 : The Nickel Boys

برترین رمان‌های منتشر شده جهان در تابستان 2019 : The Nickel Boys

پسران نیکل، کالسن وایت

The Nickel Boys, Colson Whitehead

آخرین مورد از برترین رمان‌های منتشر شده جهان در تابستان 2019 کتاب پسران نیکل است. کالسن وایت هد که برنده جایزه پولیتزر و نویسنده راه آهن زیرزمینی است در کتاب جدیدش سراغ بخش نژادپرستی تاریخ آمریکا رفته است. در این رمان که در دهه 60 و فلوریدا اتفاق می افتد الوود کرتیس نوجوانی سیاه پوست که عاشق مطالعه دایره المعارف و از بر کردن سخنرانی های مارتین لوتر کینگ است به مدرسه نیکل می رود و در آنجا با چیزهای جدید مواجه می شود. اتفاقات دوره نژادپرستی آمریکا آن قدر تکان دهنده است که انگار هر چه از آن نوشته شود باز کم است.

مطلب مرتبط  تابستان فصل جشن ها و فستیوال ها در پاریس