اخبار شرکت

انواع صندلی داری و آشنایی با آنها و کاربردشان ….

انواع صندلی اداری

انواع صندلی اداری

انواع صندلی اداری ، اگر قصد خرید اینترنتی صندلی اداری دارید، یا اینکه تمایل دارید حضوری خرید کنید، اما هنوز نمی­دانید چه مدل صندلی برای شما مناسب است و نیاز شما را برطرف می­کند. برای آشنایی بیشتر با انواع صندلی اداری ، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

 

معرفی انواع صندلی اداری

یک صندلی اداری یا صندلی میز کار، نوعی از انواع صندلی داری است که برای کار در سازمان­ها، شرکت­ها و دفاتر اداری طراحی شده و مورد استفاده قرار می­گیرد. صندلی­های اداری معمولا پایه­های متحرکی دارند و قابلیت تغییر در ارتفاع صندلی نیز در آن­ها وجود دارد. بهتر است بدانید که صندلی­های اداری به چندین دسته تقسیم می­شوند. این موضوع به آسان­تر شدن خرید اینترنتی صندلی اداری، کمک بسیاری می­کند. از جمله انواع صندلی اداری می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

صندلی مدیریتی

انواع صندلی اداری

صندلی مدیریت معمولاً برای مدیر و رئیس شرکت در نظر گرفته می­شود. این مدل صندلی اداری، بسیار بزرگ و سنگین وزن است. مدیران شرکت می­توانند براحتی در این صندلی، خود را رها کنند و به کار خود بپردازند. این صندلی برای نویسندگان یا کسانی که کار کامپیوتری می­کنند، چندان کاربرد نخواهد داشت. آنان بهتر است از صندلی­های ارگونومیک مخصوص به شغل خود استفاده کنند.

 

صندلی کارشناسی یا کارمندی

انواع صندلی اداری

صندلی کارشناسی مناسب کارکنان اداری شرکت­ها است و برای کارمندان، کارشناسان یا متخصصان سازمان طراحی می­شود. ابعاد و وزن این صندلی­ها نسبت به صندلی­های مدیریتی بسیار کمتر است. این نوع صندلی اداری، معمولا پشت صندلی کوتاه­تری دارد و برای استفاده از 5 الی 10 ساعت کار پاسخگو خواهد بود. هر چند نوع طراحی، ارگونومیک بودن و جنس آن نیز به بهبود کارکرد صندلی و راحتی کاربر خواهد افزود.

مطلب مرتبط  مبل اداری جدید

صندلی کامپیوتر

انواع صندلی اداری

 

یکی دیگر از انواع صندلی اداری، صندلی کامپیوتر است. این نوع صندلی اداری برای کار با سیستم­های کامپیوتر طراحی شده است. صندلی کامپیوتر عموماً نسبت به صندلی­های کارشناسی و مدیریت، سبک­تر و جمع و جورتر است. امروزه صندلی­های کامپیوتر به گونه­ای طراحی می­شوند که کسانی که به مشکلات مفصلی، دردهای آرتروز و دیسک کمر یا گردن دچار هستند، بتوانند براحتی و بدون تشدید آسیب، از کامپیوتر خود استفاده کنند. حتی آنان که توانایی نشستن به حالت 90 درجه ندارند، می­توانند از صندلی­های کامپیوتر بیشتر از 90 درجه یا حتی خوابیده به کار خود مشغول شوند.

 

صندلی گیمینگ یا مخصوص بازی

انواع صندلی اداری

صندلی گیمینگ، یکی از انواع صندلی اداری گرانقیمت و لوکس می­باشد. این صندلی مخصوص کسانی است که برای مدت زمان زیاد، کار بازی سازی انجام می­دهند و یا مشغول بازی کردن هستند. این نوع صندلی ها از ضوابط و استانداردهای ارگونومیک در طراحی صندلی پیروی می­کنند. از آنجا فروش صندلی گیمینگ بسیار محدود است و تنها قشر کمی از مردم آن را خریداری می­کنند، ممکن است در هر شهری نمایندگی فروش نداشته باشد. با این حال جای نگرانی وجود ندارد. شما می­توانید با در نظر گرفتن شرایط جسمی و اندام فیزیکی خود، همچنین اطلاع از ابعاد و اندازه صندلی، از فروشگاه­های آنلاین ارائه دهنده صندلی، اقدام به خرید اینترنتی صندلی اداری گیمینگ یا مخصوص بازی کنید.

صندلی ارگونومیک

انواع صندلی اداری

این مدل صندلی اداری به منظور کمک به راحتی و افزایش بازدهی کارکرد شما در محل کار طراحی شده است. حتی نوع صندلی ارگونومیک که برای نیاز شما مناسب باشد نیز متفاوت خواهد بود. این صندلی طبق استانداردها و ضوابط مرتبط با حفظ سلامتی، ایمنی و راحتی انسان­ها طراحی شده و از تشدید یا تولید درد در نواحی بدن انسان پیشگیری یا جلوگیری می­کند.

مطلب مرتبط  مبل نیم ست اداری چرم

صندلی ارگونومیک در انواع مختلف صندلی اجرایی، صندلی صنعتی، صندلی ایستاده یا استند ­­آپ، صندلی کارشناسی مثل صندلی باریاتریک که صندلی با نشیمنگاه بزرگ مخصوص افراد با وزن بالای 300 پوند است، یا صندلی نیلینگ یا زانو محور، مناسب افراد مبتلا به آرتروز و مشکلات مفصلی زانو، صندلی جاذبه صفر با قابلیت­های بسیار بالا و غیره تولید می­شوند. این مدل صندلی اداری، می­تواند انواع خطرات اسکلتی- عضلانی چون آرتروز و دیسک کمر، گردن و دست را کاهش دهد.

 

صندلی کنفرانس  یا همگانی

انواع صندلی اداری

این مدل صندلی اداری، مناسب سالن­های کنفرانس و اتاق­های سمینار می­باشد. صندلی کنفرانس یا همگانی، تا حدودی به صندلی کارشناسی و انتظار شباهت دارد. با این تفاوت که ممکن است کوچکتر باشد و پایه­های آن چرخدار نباشد. این صندلی به گونه­ای طراحی می­شود که بتوانید به تمام اعضای اتاق کنفرانس یا سمینار براحتی اشراف داشته باشید. صندلی کنفرانس یا همگانی برای استفاده در شاخه­های آموزشی، نمایشی، دانشجویی یا دانش آموزی، انتشاراتی، تبلیغاتی، حمایتی و مشاوره، کاربرد خواهد داشت.

 

انواع صندلی اداری 24 ساعته

انواع صندلی اداری

نشستن­های طولانی مدت، صرف نظر از نوع استفاده از صندلی، می­تواند ریسک ابتلا به آسیب­های فیزیکی را افزایش داده و سلامتی افراد را به خطر بیندازد. مشکلات و بیماری­هایی از قبیل دیابت، چاقی، فشار خون بالا، مشکلات قلبی- عروقی، حرکتی و غیره از جمله این آسیب­ها است.. صندلی­های 24 ساعته در اتاق­های مخصوصی برای افراد متقاضی با قد، وزن و اندام­های گوناگون قرار داده می­شوند. در حالیکه پیدا کردن یک صندلی مناسب برای هر فرد با اندام، وزن و قد متفاوت بسیار سخت است، این نوع صندلی اداری که از دوام بالا، محکمی، راحتی و تطبیق پذیری برخوردار است، برای همه افراد با هر شرایط و شکل فیزیکی طراحی شده است.

مطلب مرتبط  بررسی تخصصی صندلی اداری

 

صندلی انتظار، پذیرش یا مهمان

انواع صندلی اداری

این مدل صندلی اداری، مناسب مراجعه کنندگان و مشتریان می­باشد که در شرکت­ها، سازمان­ها، دفاتر اداری، مطب­ها، آموزشگاه­ها و موسسات آموزشی، دانشگاه، ایستگاه­های اتوبوس، ترمینال، فرودگاه و راه آهن، کتابخانه­ها، سالن­های مطالعه و در کل مراکزی که با ارباب رجوع سروکار دارند، مورد استفاده قرار می­گیرد. در این نوع صندلی اداری از ویژگی­های ممتاز نظیر تغییر ارتفاع صندلی، جک انعطاف پشت صندلی یا پایه­های چرخدار به منظور حرکت آسان به اطراف استفاده نمی­شود.

صندلی انتظار یا پذیرش، راحت و ثابت می­باشد و برای متقاضیانی که نیاز است کمی منتظر بمانند تا نوبت آن­ها برای انجام امورشان فرا برسد، طراحی شده است. این نوع صندلی­ها می­تواند به صورت سری و به هم چسبیده یا به شکل تکی خریداری شوند. با تهیه صندلی انتظار، مراجعه کننده نیاز نیست برای مدت زمان زیاد روی پا بایستد تا اینکه در نهایت از خستگی زیاد، از مراجعه خود صرف نظر کند.

 

انواع صندلی اداری مش

انواع صندلی اداری

یکی دیگر از انواع صندلی اداری، صندلی مش با نام لاتین (mesh) است. این نوع صندلی از پارچه یا پوششی تهیه شده است که امکان جریان هوا به هنگام نشستن روی صندلی از نشیمنگاه و پشت صندلی وجود داشته باشد. افرادی که از تعریق زیاد یا گرمای ایجاد شده در نشستن­های طولانی مدت شکایت دارند، می­توانند از این صندلی استفاده کنند.

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد امتیاز: 1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *