تابستان

هتل یخی دوست‌ داشتنی ترین اقامتگاه تابستانی!

هتل یخی سوئد
هتل یخی سوئد

هتل یخی سوئد (ICEHOTEL)

هتل یخی سوئد بزرگترین و شاید سردترین هتل میان کل 10 هتل یخی دنیا محسوب می شود. این هتل یخی که در یوکاسیاروی (Jukkasjärvi) ساخته شده است دارای رویکرد ابتکاری است که بازدیدکنندگان را تشویق می کند که سرمای 30 ساله را تجربه کنند. نوآوری جدید این هتل به بازدیدکنندگان فرصت می دهد تا در اتاق ساخته شده از یخ در هر زمانی از سال بخوابند. سرمای این فضا توسط واحد یخ ساز تامین می شود و این هتل یخی 365 روزه بهترین هتل از این نوع به شمار می رود. بازدیدکنندگان می توانند طی روز سرمای قطب را تجربه کنند و در شب هنگام نیز در سرزمین عجایب زمستانی به سر برند. همچنین طی مدت اقامت می توانند از فعالیت های فضای باز لذت ببرند، در کافه نوشیدنی میل کنید و باتماشای نمایشگاه های هنری سرگرم شوند.

این هتل یخی همچنین به منطقه آبیسکو نزدیک است که بهترین مکان برای مشاهده شفق های قطبی به شمار می رود. مهمانان در این هتل طبیعی شاهد مراسم یخ تراشی توسط مجسمه سازان ماهر نیز هستند. در اینجا حتی دو مجسمه یخی را نمی توان پیدا کرد که شبیه یکدیگر باشند. مجسمه هایی از تک شاخ ها و فیل ها گرفته تا انسان ها و حتی هیولاها در مسیر اتاق ها مسافران را بدرقه می کنند. در این هتل اصلا از بابت سرماخوردگی جای نگرانی نیست، چون کیسه خواب های گرمایشی و تشک مجهز برای گرم شدن مهمانان تعبیه شده است.

هتل یخی رومانی

هتل یخی رومانی

هتل یخی رومانی (Hotel of Ice)

مسافران برای رسیدن به این هتل باید با تله کابین به کوه های فاگاراس (Fagaras) بروند. مهمانان در هتل یخی رومانی می توانند اتاق دو تخته برای دو نفر انتخاب یا حتی یک کلبه برفی جالب اجاره کنند. هر دو مورد از یخ دریاچه یخی این کوهستان ساخته شده اند و هر دو با مبلمان و تجهیزات دست ساز دکوراسیون شده اند و پتوها و بالش ها گرم و راحت هستند. حتی بشقاب های رستوران این هتل نیز از یخ ساخته شده اند و یک کلیسا برای زوج هایی که می خواهند پیوند ازدواج ببندند وجود دارد.

هتل یخی کانادا

هتل یخی کانادا

هتل یخی کانادا (Hôtel de Glace)

تنها هتل یخی آمریکای شمالی در کانادا واقع است که هر ساله بازطراحی و بازسازی می شود. این هتل امسال با 42 اتاق دارای تجهیزات لوکس طراحی و ساخته شده است. در سالن بزرگ این هتل نیز گالری هنر زمستانی و حتی سونا در زیر ستارگان شب تعبیه شده است. این هتل یخی به رغم این که حس راحتی و دور بودن از مابقی دنیا را به بازدیدکنندگان می دهد، تنها 10 دقیقه از مرکز شهر کبک (Quebec) فاصله دارد و برای افرادی که می خواهند از هر دو دنیای ساده و مدرن لذت ببرند، عالی به نظر می رسد.

مطلب مرتبط  شهریورگان
هتل یخی ژاپن

هتل یخی ژاپن

هتل یخی ژاپن ( Ice Hotel)

این هتل البته از آن دست هتل هایی است که فقط زمستان ها مهمان می پذیرد. بازدید از این هتل تنها بین ماه های ژانویه و فوریه امکان پذیر است. علاقه مندان در این دو ماه به هوکایدو (Hokkaido) می روند تا اگر خوش شانس باشند بتوانند یک شب را در این هتل سپری کنند. زیر گنبدی که دمای هوای آن زیر صفر درجه است فقط فضا برای یک اتاق وجود دارد، اتاقی که در آن از مهمانان با کیسه خواب و سوپ گرم برای صبحانه پذیرایی می شود. البته که این هتل بخشی از فضای زمستانی روستای یخی به شمار می رود. روستایی که در آن می توان شاهد مراسم عروسی در کلیسای یخی بود، در کافه یخی پنیر سوئیسی خورد و روی پیست یخی پاتیناژ کرد.

کلبه یخی اسکیمویی سوئیس

کلبه یخی اسکیمویی سوئیس

کلبه یخی اسکیمویی سوئیس (Iglu-Dorf)

کلبه یخی اسکیمویی هم اکنون در پنج روستا در هفت منطقه وجود دارد که پنج منطقه در سوئیس و دو منطقه دیگر در نقاط دیگر جهان واقع شده اند. یکی از این اقامتگاه های سوئیسی در روستای زرمات (Zermatt) است. این روستا در ارتفاعاتی واقع است که از آنجا می توان آلمان، سوئیس و اتریش را در منظرگاه داشت. در ارتفاع 26000 متری از سطح دریا واقع شده و باید از مسیر ترسناکی عبور کرد تا به آن رسید. اتاق های این هتل یخی متعددند و دست مهمانان برای انتخاب مورد علاقه شان باز است؛ از کلبه های اشتراکی شش نفره تا اتاق های لوکس همراه با حمام و دستشویی اختصاصی. حتی زوج ها می توانند کلبه عاشقانه برفی خود را در این هتل بسازند.

هتل اسکیمویی سوریسنیوا در نروژ

هتل اسکیمویی سوریسنیوا در نروژ

هتل اسکیمویی سوریسنیوا در نروژ (Sorrisniva Igloo Hotel)

شمالی ترین هتل اسکیمویی در جهان همین هتل اسکیمویی سوریسنیوا در آلتا (Alta) است که 20 سال پیش با شش اتاق برای پذیرایی از گردشگران آغاز به کار کرد. این هتل یخ زده هم اکنون 26 تخت خواب، چهار سوئیت، یک کلیسا و یک بار دارد که با آثار هنری دست ساز دکور شده است. تصاویر وایکینگ ها، موجودات افسانه ای، شخصیت های اسطوره ای منطقه نوردیک و حیات وحش این ناحیه بر روی دیوارهای یخی نقش بسته اند. گرچه ممکن است این تصاویر ثابت نباشند و بعد از آب شدن با تصاویر دیگر جایگزین شوند. این هتل نیز مانند نمونه سوئدی مکان خوبی است برای تماشای شفق های قطبی.

ویلای برفی در فنلاند

ویلای برفی در فنلاند

روستای برفی در فنلاند (Snow Village)

حدود 20 میلیون کیلوگرم برف و 350 هزار قطعه یخی در هر سال ساخته می شوند تا روستای برفی در گیتیلا (Kittilä) فنلاند که مدام در حال تغییر شکل است، پا برجا بماند. سوئیت های برفی، کلیسا، رستوران و کافه یخی 2018-2019 با تِمی الهام گرفته از سریال بازی تاج و تخت دکور شده اند. دمای این هتل منفی پنج درجه سانتیگراد است تا مجسمه ها و تزئینات برفی آب نشوند اما اگر مهمانان کمی گرمای بیشتر بخواهند می توانند یکی از کابینهای راحتتر و دنج تر را انتخاب کنید. در فضای بیرونی هتل هم فعالیت های فضای زیادی برای انجام دادن وجود دارد؛ مانند اسب سواری، اسکی و کلاس های مجسمه سازی با یخ.

مطلب مرتبط  کاربرد شیشه رنگی در معماری از گذشته تا امروز (1)
هتل برفی کرکنز در نروژ

هتل برفی کرکنز در نروژ

هتل برفی کرکنز در نروژ (Snowhotel Kirkenes)

هر ساله هتل برفی کرکنز در بیورنوتن (Bjørnevatn) ذوب می شود و به طبیعت پیرامون بر می گردد و این هتل نیز 365 روزه نیست اما وقتی دمای هوا سردتر می شود، این هتل بار دیگر ساخته می شود و در این فرایند میزبان مجسمه سازانی از سراسر جهان است که آثارشان را در اطراف 20 اتاق و کافه یخی می آفرینند. نقشمایه های اصلی آثار هنری هر سال تغییر پیدا می کنند اما حس نوردیک بودن را از دست نمی دهند. با اینکه مجسمه هر کدام از اتاق ها متفاوت است؛ همه شان همان پیچیدگی و دقت را در جزئیات به اشتراک می گذارند و در شب نمی توان به طور دقیق آن ها را مشاهده کرد. مسافران این هتل قبل از اینکه به اتاق های رمانتیک و عاشقانه شان بروند در رستوران جذاب این هتل شام می خورند.

هتل برفی قطب شمال در فنلاند

هتل برفی قطب شمال در فنلاند

هتل برفی قطب شمال در فنلاند (Arctic SnowHotel)

این هتل در روانیمی (Rovaniemi) با ورودی شبیه غار، مانند تونلی است که از یخ پوشیده شده باشد. تخت خواب های یخی دارد و رستوران این هتل نیز با غذایی سنتی که خوراک گوشت گوزن است، از بازدیدکنندگان پذیرایی می کند. این هتل دارای سونا در فضای باز است که برای ریلکس کردن در طبیعت بسیار عالی به نظر می رسد. سافاری با ماشین های برفی، ماهیگیری در برکه های یخی، ساخت مجسمه های یخی و بازدید از خانه های محلی برای آشنایی با فرهنگ بومی منطقه از دیگر فعالیت هایی است که مسافران این هتل می توانند در مدت اقامت انجام دهند.

تفرجگاه قطبی کاکسلاوتانن در فنلاند

تفرجگاه قطبی کاکسلاوتانن در فنلاند

تفرجگاه قطبی کاکسلاوتانن در فنلاند (Kakslauttanen Arctic Resort)

در گوشه ای از بزرگترین پارک ملی فنلاند با نام ارهو ککونن (Urho Kekkonen) به تفرجگاه قطبی کاکسلاوتانن می رسیم. در این تفرجگاه علاوه بر کلبه های چوبی، کلبه های اسکیمویی شیشه ای و خانه های سنتی مکانی برای بازدیدکنندگان ماجراجو ساخته شده است. کیسه خواب برای بازدیدکنندگان وجود دارد تا در دمای شش درجه زیر صفر شب را تا صبح سپری کنند.