پارتیشن اداری دو جداره

پارتیشن اداری دو جداره

پارتیشن اداری دو جداره، نوعی از پارتیشن اداری با پوشش شیشه ای یا سلولزی یا ترکیبی از هردو است. پارتیشن ها در حقیقت برای تفکیک و جداسازی فضاهای اداری مورد استفاده قرار می گیرند و نقش مهمی در طراحی دکوراسیون دارند.

ویژگی پارتیشن اداری دو جداره

پارتیشن دو جداره ، ساختاری فلزی دارد و به راحتی می توان ارتفاع آن را تنظیم کرد. مهم ترین ویژگی پارتیشن اداری دو جداره، قابلیت استفاده از آن در ارتفاعات مختلف است. پارتیشن در حقیقت مجموعه ای از دیوارهای تک جداره و دو جداره است که ضخامتی در حدود 104 میل دارند.  در این مدل پارتیشن قابلیت نصب فریم های شیشه خور دوجداره و پانل های سلولزی وجود دارد. به طور کلی مشخصات پارتیشن شامل موارد زیر می شود.

پارتیشن

  • پارتیشن دارای پروفیل های کاربردی از جنس آلومینوم آنادیز شده است.
  • روی این پارتیشن قابلیت نصب پرده کرکره در بین شیشه های دو جداره با تنظیم ولوم وجود دارد.
  • پارتیشن اداری دوجداره، پوششی آلومینیومی یا سلولزی دارد و به راحتی می توان قسمت های مختلف آن را جا به جا کرد.

کاربرد پارتیشن های دوجداره

با استفاده از پارتیشن اداری دو جداره در محیط کار، می توان به راحتی محیط اداره را به بخش های مختلف تقسیم کرد. به این ترتیب هر کدام از کارکنان بخشی مخصوص به خود برای کار کردن دارند. پارتیشن دوجداره، عملکردی مانند شیشه های دو جداره دارد و به خاطر استحکام و مقاوت زیادش، عمری طولانی دارد. این پارتیشن ها که به هدف جداسازی بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، از مدرن ترین و بهترین انواع پارتیشن هستند. در حقیقت مهم ترین کاربرد پارتیشن های دوجداره در فضاهای اداری، نظم بخشیدن به محیط و استفاده بهینه از فضا است. در حقیقت از این پارتیشن برای آکوستیک بودن، دکوراتیو بودن و همچنین ایستایی بیشتر آن استفاده می شود.

مزیت استفاده از پارتیشن های دوجداره

مهم ترین مزیت پارتیشن های اداری دو جداره، مقاومت و ایستایی بیشتر آنها نسبت به پارتیشن های تک جداره است. پارتیشن اداری دو جداره، عایق بسیار خوبی برای سر و صدا و گرما و سرما است و مانع از هدر رفتن انرژی می شود. همچنین طراحی لوکس و مدرنی دارد و دکوراسیونی شیک در محیط ایجاد می کند. در ادامه سایر مزیت های استفاده از این سازه را بررسی می کنیم.

  • پارتیشن های دو جداره در مقایسه با سایر روش های جدا سازی مثل دیوار کشی، هزینه کمتری دارند.
  • نصب، طراحی و اجرای پارتیشن اداری دو جداره در مدت زمان کوتاهی انجام می شود.
  • پارتیشن های دو جداره تنوع بسیار زیادی دارند و با توجه به سبک دکوراسیون شما قابل اجرا هستند.
  • با استفاده از این پارتیشن ها می توان تمامی عیوب ساختمان را پوشاند.

مزایای پارتیشن دو جداره نسبت به یک جداره

پارتیشن‌های دو جداره و یک جداره هر دو انواعی از تقسیم‌بندی‌های محیطی در فضاهای اداری هستند، اما هر یک مزایا و محدودیت‌های خود را دارند. در ادامه به مزایای پارتیشن دو جداره نسبت به پارتیشن یک جداره پرداخته می‌شود:

  • جداشدگی بیشتر: پارتیشن دو جداره، به دلیل داشتن دو لایه، فضاها را از هم کاملاً جدا می‌کند. این به ارتقاء حس کامل‌تری از جداسازی و حریم شخصی کاربران کمک می‌کند. در محیط‌هایی که حریم و حس محدودیت برای کارمندان مهم است، پارتیشن دو جداره بهترین انتخاب است.
  • کاهش نویز: به دلیل وجود دو لایه، پارتیشن دو جداره قادر به جذب و کاهش نویز بهتری است. این موضوع به ایجاد فضای آرام‌تر و تمرکز بیشتر کاربران کمک می‌کند.
  • فضای خصوصی‌تر: پارتیشن دو جداره به ارائه احساسی از فضای خصوصی‌تر به کاربران کمک می‌کند. این نوع پارتیشن‌ها مناسب محیط‌هایی هستند که نیاز به فضای شخصی و حریم دارند.
  • طراحی زیباتر: پارتیشن دو جداره اغلب به امکانات طراحی و دکوراسیون بیشتری نیز دسترسی دارد. این به افزایش زیبایی و تنوع در طراحی فضاهای اداری کمک می‌کند.
  • قابلیت انعطاف‌پذیری بالا: پارتیشن دو جداره به ارائه انعطاف‌پذیری بیشتر در تنظیم فضاها و تغییرات سریع‌تر در ساختار فیزیکی فضا کمک می‌کند. این مزیت در صورت نیاز به تغییرات مکرر در تنظیمات فضا بسیار ارزشمند است.

به طور خلاصه، پارتیشن دو جداره از نظر جداشدگی بیشتر، کاهش نویز، حریم خصوصی بیشتر، طراحی زیبا و انعطاف‌پذیری بالاتر نسبت به پارتیشن یک جداره دارای مزایایی است. با این حال، انتخاب نوع پارتیشن مناسب به نیازها و شرایط خاص فضا و محیط اداری بستگی دارد.

انواع پارتيشن دو جداره

پارتیشن‌های دو جداره، انواع مختلفی دارند که بر اساس مواد ساخت، طراحی و کاربردهای مختلف متفاوت می‌باشند. در زیر به برخی از انواع رایج پارتیشن دو جداره اشاره می‌شود:

پارتیشن دو جداره چوبی

این نوع پارتیشن‌ها از چوب ساخته می‌شوند و به دلیل ظاهر گرم و طبیعی‌ای که دارند، در محیط‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند. .

پارتیشن دو جداره شیشه‌ای

پارتیشن شیشه ای بدون اینکه مانع دید افراد شود حریم خصوصی را حفظ و مانع عبور صدا می شود.

پارتیشن دو جداره فلزی

این نوع پارتیشن‌ها از آلومینیوم یا  فولاد ساخته می‌شوند. دارای استحکام بالا و طراحی‌ زیبا هستند.

پارتیشن دو جداره MDF

این نوع پارتیشن‌ها از چوب چگالفیبر (MDF) یا چوب ریزدانسی (HDF) ساخته می‌شوند و معمولاً با پوشش‌های مختلف مانند رنگ، فرمیکا و ملامینه دارند.

پارتیشن دو جداره پارچه‌ای

این نوع پارتیشن‌ها از پارچه یا مواد نساجی ساخته می‌شوند و معمولاً در محیط‌هایی مانند فضاهای اداری باز و فضاهای کاری با تمرکز بر زیبایی و طراحی استفاده می‌شوند.

جمع بندی | پارتیشن اداری دو جداره

پارتیشن های اداری دو جداره بسیار کاربردی هستند و به ویژه در محیط های اداری برای جداسازی بخش های مختلف استفاده می شوند.

انواع پارتیشن های اداری دوجداره را می توانید با بهترین کیفیت از فروشگاه اینترنتی ساویس تهیه کنید.

سوالات متداول | پارتیشن اداری دو جداره

1- پارتیشن های دو جداره از چه متریالی ساخته می شوند؟

پارتیشن اداری دو جداره از متریالی مانند ام دی اف، آلومینیوم و شیشه ساخته می شوند. پارتیشن های دو جداره ام دی اف یکی از بهترین و با کیفیت ترین انواع پارتیش های دو جداره هستند.

2- مهم ترین ویژگی پارتیشن های دوجداره شیشه ای چیست؟

پارتیشن های دو جداره شیشه ای، بدون فریم و اسکلت تولید می شوند و به همین دلیل قطعات آن به راحتی قابل جا به جایی هستند.