اخبار شرکت

مبل اداری دو نفره

مبل اداری دو نفره

مبل اداری دو نفره

مبل اداری دو نفره، در ایجاد ارگونومی مناسب در محیط کاری، از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. ایجاد ارگونومی در فضاهای کاری توسط تجهیزات مختلف و گوناگونی صورت می گیرد که مبل اداری دو نفره یکی از مهم ترین تجهیزات در این زمینه محسوب می شود.

عدم برخورداری از ویژگی ارگونومی مناسب در لوازم و تجهیزات اداری به ویژه مبل اداری، در سلامت و امنیت کارکنان اثرات نامطلوبی از خود بر جای می گذارد. ادامه پیدا کردن این روند، سبب بر بهم خوردن فرم مناسب بدن در هنگام نشستن و با ایجاد فشار زیاد بر روی اعضای مهم بدن مانند سر، گردن، شانه ها، کمر و ستون فقرات همراه می باشد. در صورت عدم رعایت اصول ارگونومی بدن زمینه مناسب برای ابتلای فرد به آرتروز و کمر درد فراهم می شود.

حتی ممکن است اوضاع برای شخص حادتر شده و به عمل جراحی و مراقبت های پزشکی نیز احتیاج پیدا کند. بر همین اساس، اصول ارگونومی به خصوص در محیط کاری از مؤلفه های بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. مبل اداری دو نفره و متناسب با اصول ارگونومی، کمر را در حالت صاف، آرنج ها و زانوها را در وضعیت نود درجه قرار می دهد. این حالت بهترین موقعیت بدن در هنگام نشستن بوده و از هر گونه آسیب و فشار به اعضا و اندام بدن جلوگیری به عمل می آورد.

ارگونومی مناسب بدن با استفاده از مبل اداری دو نفره

مبل اداری دو نفره، به علت رعایت اصول ارگونومی بدن، برای حفظ و بهبود امنیت و سلامت افراد مشغول در یک محیط کاری، انتخاب منطقی و مفید به شمار می رود. بر همین اساس، هنگام نشستن بر روی این مدل مبل، وضعیت بدن در حالت مناسب قرار گرفته و راحتی و آسایش اندام ها را فراهم می آورد.

مطلب مرتبط  چند نکته در نظافت و نگهداری صندلی های اداری

در طرف مقابل، استفاده از مبلمان اداری بی کیفیت و غیر استاندارد، در چند ناحیه از بدن و به تدریج فشارهای موضعی را به دنبال دارد. فشار ایجاد شده با توزیع شدن در اندام های مختلف بدن، شانه، گردن و کمر را درگیر می سازد. در نتیجه این امر، احساس دردهای موضعی یا مزمن در این نواحی برای فرد پدیدار می گردد. مبل اداری دو نفره، به علت برخورداری از پشتی مناسب و نشیمنگاه نرم و انعطاف پذیر، از ایجاد فشار زیاد به اعضای بدن جلوگیری نموده و به کاربر در جهت قرار گرفتن در وضعیت مناسب و ایده ال کمک شایانی می کند.

این محصولات به علت طراحی بر اساس اصول استاندارد و ارگونومی، اعضای بدن را در وضعیت هماهنگی و موقعیت مناسب قرار می دهند. اغلب کارکنان در هنگام انجام وظایف خود در قسمت های مربوط به شانه، فشار بالایی را احساس می کنند.

در این شرایط، استفاده از مبل اداری دو نفره علاوه بر کاهش فشار وارد شده به شانه ها، تامین سلامتی و وضعیت قرار گرفتن درست شانه ها را محقق می سازد. بر همین اساس، تاثیر بالا و فوق العاده مبلمان ارگونومیک در بهبود و افزایش کارایی و راندمان یک مجموعه اداری را نمی توان نادیده گرفت.

پیامدهای مثبت و مفید استفاده از مبل اداری دو نفره

یکی از مهم ترین و حائز اهمیت ترین ملاک های موجود در چیدمان فضاهای کاری، ارگونومی می باشد. این اصول به نحو بارز و برجسته در مبل اداری دو نفره فراهم آمده است. ارگونومیک بودن مبلمان اداری، رفاه و بهره وری واقعی را برای محیط های کاری با خود به ارمغان می آورد.

مطلب مرتبط  پارتیشن اداری غرب تهران

اعمال اصول ارگونومی در فضاهای اداری سبب راحتی و آرامش بیش از پیش کارمندان، به ویژه در هنگام انجام کار می شود. با استفاده از این شاخصه می توان بهره وری و سلامت کارکنان را به میزان واقعی و حقیقی افزایش داد. پشتیبانی و حمایت اثر گذار از اندام های بدن در پرتو استفاده از مبل اداری دو نفره امکان پذیر می شود.

در نتیجه این امر، آسیب فیزیکی و جسمانی کارکنان در محیط کار با کاهش چشمگیری روبرو می شود. برای داشتن یک محیط کاری موفق و کارا، باید کارکنان از بهره وری و بازده بالایی برخوردار باشند. پایه و اساس یک مجموعه موفق، حول محور بهره وری می چرخد. بر همین اساس، انتخاب و خرید مبل اداری دو نفره در افزایش بهره وری و عملکرد پرسنل، از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

راهنمای خرید مبل اداری

اصلی ترین و کلیدی ترین نکته در حین خرید مبل اداری دو نفره، بهره مندی از شاخصه های استاندارد سازی، اصول ارگونومی و راحتی مناسب می باشد. توجه به این مؤلفه ها، سبب انتخاب یک مبل اداری با کیفیت و مرغوب می شود. ارگونومیک بودن و میزان راحتی مطلوب، جزء لاینفک مبل اداری دو نفره به شمار می رود. بر همین اساس، در هنگام خرید باید این ویژگی ها را به دقت مورد بررسی قرار داد. از دیگر نکات مهم در این زمینه می توان به جنس مرغوب روکش، استحکام پایه ها، دوام بدنه و ساختار مبل اداری اشاره نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *