اخبار شرکت

پارتیشن بندی اداری

پارتیشن بندی اداری

پارتیشن بندی اداری : یکی از تاثیرات اصلی و تاثیر گذار پارتیشن بندی اداری، بهینه سازی و استفاده حداکثری از ظرفیت های فضای کاری می باشد. در حال حاضر بسیاری از شرکت ها و سازمان ها، قائل به تفکیک فعالیت ها و برخورداری از فضای اختصاصی و جداگانه هستند. محیطی تفکیک شده و مجزا، شخصیت و هویت سازمان های اداری را ارتقا می بخشد.

پارتیشن بندی اداری

برای تقسیم بندی و مجزا نمودن فضای اداری، پارتیشن بندی اداری مورد استفاده قرار می گیرد. از پارتیشن بندی اداری، به عنوان یک نوع سیستم تفکیک کننده کاذب فضا نام برده می شود. با استفاده از این محصول می توان با تقسیم محیط به بخش های بهینه تر، ضمن انجام فعالیت های مجزا، وظایف نیروها را نیز از یکدیگر تفکیک نمود.

به منظور ایجاد حریم خصوصی برای پرسنل، پارتیشن اداری یک گزینه مؤثر و تاثیر گذار به شمار می رود. طراحی فضای داخلی به وسیله بکارگیری پارتیشن، این روزها از رونق بالایی برخوردار می باشد. مهم ترین عامل استقبال مصرف کنندگان از این محصولات، صرفه جویی در زمان و هزینه ها به حساب می آید. به طور کلی، هر فضایی که به جداسازی و تقسیم بندی نیاز پیدا می کند، ردپای پارتیشن بندی اداری هم کاملا به چشم می خورد.

فضاهای اداری بیشترین کاربرد و استفاده را از پارتیشن بندی به عمل می آورند. داشتن فضای منظم و منسجم در محیط های کاری، یکی از الویت ها و شاخصه های اصلی هر سازمان یا شرکتی به شمار می رود. فضای شلوغ و نامنظم کاری، علاوه بر کاهش روحیه و بهره وری نیروها، فضایی یکنواخت و بی روح را برای کارمندان تداعی می کند.

مطلب مرتبط  جذاب ترین و جدیدترین پارتیشن های اداری

استفاده از پارتیشن اداری در این محیط ها، ضمن متبلور ساختن عنصر پویایی و نشاط در فضا، تعاملات نیروها با یکدیگر را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد. بر همین اساس، پارتیشن بندی اداری بهینه سازی و استفاده مناسب از ظرفیت های موجود در محیط کاری را به نحو مطلوب امکان پذیر می سازد.

 چرا پارتیشن بندی اداری؟

یکی از تاثیرات اصلی و تاثیر گذار این محصول، بهینه سازی و استفاده حداکثری از ظرفیت های فضای کاری می باشد. در حال حاضر بسیاری از شرکت ها و سازمان ها، قائل به تفکیک فعالیت ها و برخورداری از فضای اختصاصی و جداگانه هستند. محیطی تفکیک شده و مجزا، شخصیت و هویت سازمان های اداری را ارتقا می بخشد.

استفاده مناسب از ظرفیت و پتانسیل های نهفته در محیط کاری، تغییرات مؤثر و تاثیر گذار را با خود به همراه دارد. پرسنل در صورت داشتن محیط اختصاصی، مسؤولیت پذیری بیشتری را در وجود خود حس کرده و با جدیت بیشتری امور محوله را به انجام می رسانند. امروزه به منظور پارتیشن بندی اداری، از دیوارهای تزئین شده با گیاهان و گل های مختلف بهره می برند.

این مدل پارتیشن ضمن افزایش روحیه کاری، در نگاه ارباب رجوع نیز جلوه خاص و جذابی را در معرض نمایش قرار می دهد. در پرتو استفاده از پارتیشن بندی، تعادل بصری هماهنگ و متوازنی در فضای کاری ایجاد می گردد. خاص و منحصر به فرد بودن، همواره یکی از نیازهای حائز اهمیت شرکت های اداری به شمار می رود.

متمایز بودن از هر لحاظ، اعتبار و وجهه یک فضای کاری را اعتلا می بخشد. بنابراین، با استفاده از پارتیشن بندی اداری می توان با اعمال تغییرات مورد نظر و صرف هزینه مناسب، مؤلفه منحصر به فرد بودن را بیش از پیش متبلور ساخت.

مطلب مرتبط  تاثیرات روحی و روانی صندلی اداری بر کارمندان

"

انواع پارتیشن بندی اداری از لحاظ جنس و موقعیت مکانی

پارتیشن بندی اداری همانند سایر محصولات از تنوع قابل توجه در رنگ و طرح برخوردار می باشد. امروزه طیف وسیعی و گسترده ای از پارتیشن بندی در فضاهای گوناگون بکار گرفته می شود. به جهت تنوع بالا، پارتیشن های اداری را می توان از لحاظ موقعیت مکانی و جنس مورد بررسی قرار داد.

از نظر موقعیت مکانی، پارتیشن ها در دو نوع متحرک و ثابت به مصرف کنندگان ارائه می گردند. پارتیشن بندی ثابت همانطور که از نامش مشخص می باشد، اجزای آن به وسیله پیچ، محکم بر روی سطح زمین قرار می گیرند. پارتیشن بندی متحرک، به دلیل انعطاف پذیری و قابلیت جابجایی و تغییر، برای استفاده در فضاهای مختلف کاربرد دارند.

پارتیشن بندی اداری از لحاظ جنس شامل پی وی سی، ام دی اف، شیشه و آلومینیوم می شود. پارتیشن های شیشه ای در ردیف محصولات پرکاربرد و پرطرفدار به شمار می آیند. این مدل پارتیشن اداری در نمونه های رنگی، سکوریت و مات عرضه می شود. پارتیشن بندی ام دی اف، علاوه بر استحکام و دوام بالا، از فرم جذاب و زیبایی بهره می برد. پارتیشن بندی اداری از جنس پی وی سی، از پلاستیک فشرده و سخت تهیه و تولید می شود. این محصول ضمن برخورداری از استحکام مناسب، در طرح ها و رنگ های مختلف و متفاوت موجود می باشد.

در هنگام خرید این محصول، کیفیت و جنس مناسب محصول باید مورد بررسی قرار گیرد. کیفیت پارتیشن در دوام و استحکام آن، نقش حائز اهمیتی را ایفا می کند. بدنه پارتیشن هم باید کاملا مقاوم و یکدست باشد. رنگ های بکار رفته در ساختار این محصول، باید از کیفیت و پایداری مطلوب بهره مند باشد. همچنین نباید در سطح پارتیشن ها هیچگونه علائمی از زدگی، خوردگی و ناهمواری به چشم بخورد. حفظ ایستایی و ثبات این محصولات نیز باید به نحو مطلوب صورت پذیرد.

مطلب مرتبط  منظور از پارتیشن بندی دفتر کار چیست و چه مزایایی دارد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *